Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Inte riktigt. Under tidigt 90-tal och 80-talet stod ju fotbollen i väldigt låg kurs i Stockholm.
Det vet jag mycket väl, men det finns en grundstomme idag som AIK byggt upp sedan 1998, dvs 15år.
Spelar ingen roll om det var lite folk på 80 och 90-talet, den stomme som AIK har på fotbollsmatcher har klubben inte haft i modern tid - varken i fotbollen eller ishockeyn.
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Just detta glömmer folk. Att gå på fotboll var det men gjorde när man inte gick på hockey. Idag är fotbollen definitivt i högre kurs, även fast jag är en av de få gnagare som riktigt njuter av hockeysäsongen. Hovet en regnig tisdag i början av november, bärs i baren och torsk på isen (eller vinst med 8-0 mot Björklöven som det var i Allsvenskan). Det är fint det! Annat än ostronbaren på Friends etage 2 :/
Jag älskar hockeyn jag med, men jag är en av dom som inte hinner ut lika ofta till ishockeyn pga att matcherna spelas i Globen. Kan låta som en undanflykt - men verkligheten är att det tar FÖR lång tid för mig att åka till Globen pga köerna. Vardagsmatcher är därför nästan uteslutet för min del.
Jag är övertygad om att många håller med. För att inte tala om de som åker kommunalt, ett eller flera byten när man ska hem betyder att man kan komma hem 1-1,5 timme efter slutsignal. Ganska kämpigt.
Detta gäller för oss som borr norr/väster om stan.