2013-04-21, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
den gamla arenan pa östermalm e ju inget alternativ pga regelverket antar jag annars e ju dif sjuka i huvet i styrelsen om de flyttar? Kristineberg eller östermalms ip med utbygda provisoriska läktare som pa söderstadion eller zinken skulle nog funka ganska hyggligt utom vid derbyn och mot blaviit och mff typ. Resten skulle helt klart kunna liras pa nämnda arenor.
ja det är helt sjukt att man bygger en arenapark i sverige som om vi hade underlag a la premier leauge, tyska, spanska eller italienska ligan..

söderstadion är ju tokhyllad av alla som spelat där, publik, media osv.. skumt att riva en sån arena, där det dessutom blir förbannat bra tryck.. ska på bajen-ösk idag btw!
Citera
2013-04-21, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnys
ja det är helt sjukt att man bygger en arenapark i sverige som om vi hade underlag a la premier leauge, tyska, spanska eller italienska ligan..

söderstadion är ju tokhyllad av alla som spelat där, publik, media osv.. skumt att riva en sån arena, där det dessutom blir förbannat bra tryck.. ska på bajen-ösk idag btw!
Jag minns att de va prat om att renovera söderstadion. Sänka planen bygga ut läktarn med extra rader och bygga läktare över de befintliga som man gjort pa rasundas kortsidor. Hade blivit perfekt men nu skall alla stockholmslag spela pa konsertarenor med diskreta pa högtalare istället. Najs? NOT
Citera
2013-04-21, 11:59
Medlem
j1nxs avatar
En snabb fråga bara angående derbyna på Tele2 , kommer klackarna ha varsin kortsida likt på Kamratvallen?
Citera
2013-04-21, 13:49
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Detta kommer likt globen som dödade hockeyintresset i sthlm att döda fotbollsintresset med. Inom 2 ar sa har publiken försvunnit da alla turister slutat ga da. Vidare sa kommer vanliga supporters sluta ga med da stämningen som väl varit typ 90 % av attraktionen i stockholmsfotbollen blivit rutten. Fotbollen i sverige är ju som sagt redan pa enmycket lag niva om man jämför med andra europeiska länder. Fragan är hur dif hif o aik kommer reagera? Troligtvis sitter de i baten och följer med men bajen kunde ju bygga ut zinken o spela där tex.

Jag är ganska övertygad om att något kommer göras åt akustiken - och personligen är jag säker på att fotbollsintresset inte kommer dö.

Även om stämningen är sämre idag så tror jag att i alla fall AIK kommer dra mer folk än tidigare säsonger, inte bara i år (för att det är premiärår) utan även kommande säsonger.

"Lex-Globen" är överdrivet då det inte är samma typ av publik och samma grundstomme inom ishockeyn finns inte.
Citera
2013-04-21, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Jag är ganska övertygad om att något kommer göras åt akustiken - och personligen är jag säker på att fotbollsintresset inte kommer dö.

Även om stämningen är sämre idag så tror jag att i alla fall AIK kommer dra mer folk än tidigare säsonger, inte bara i år (för att det är premiärår) utan även kommande säsonger.

"Lex-Globen" är överdrivet då det inte är samma typ av publik och samma grundstomme inom ishockeyn finns inte.
du har inte växt upp med gunnar leidborg och pere erik eklund märker jag. Eller Rattan Edberg. Hockeyn inom aik va pa den mycket större än fotbollen. Det va innan globen det
Citera
2013-04-21, 14:07
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Inte riktigt. Under tidigt 90-tal och 80-talet stod ju fotbollen i väldigt låg kurs i Stockholm.
Citera
2013-04-21, 16:00
Medlem
ZiggyMarley14s avatar
Jag har varit på Europas två största arenor, Camp Nou och Wembley. Wembley var under OS och det var superdött på läktaren trots 80.000 pers där.

Inget slår MFF-Mjällby 2010 på Nya Malmö Stadion. Vilket jävla tryck det var 5 minuter innan avspark. FRAMÅT MALMÖ skrek klacken. HEJA DI BLÅE svarade resterande 16.000 i vild mani.
Senast redigerad av ZiggyMarley14 2013-04-21 kl. 16:11.
Citera
2013-04-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Inte riktigt. Under tidigt 90-tal och 80-talet stod ju fotbollen i väldigt låg kurs i Stockholm.

Just detta glömmer folk. Att gå på fotboll var det men gjorde när man inte gick på hockey. Idag är fotbollen definitivt i högre kurs, även fast jag är en av de få gnagare som riktigt njuter av hockeysäsongen. Hovet en regnig tisdag i början av november, bärs i baren och torsk på isen (eller vinst med 8-0 mot Björklöven som det var i Allsvenskan). Det är fint det! Annat än ostronbaren på Friends etage 2 :/
Citera
2013-04-21, 21:05
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag minns att de va prat om att renovera söderstadion. Sänka planen bygga ut läktarn med extra rader och bygga läktare över de befintliga som man gjort pa rasundas kortsidor. Hade blivit perfekt men nu skall alla stockholmslag spela pa konsertarenor med diskreta pa högtalare istället. Najs? NOT

Ja det var till och med planlagt och klart, men sedan ändrade uefa sina arenaregler och så skrotades den planen.
Citera
2013-04-21, 21:19
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Det vet jag mycket väl, men det finns en grundstomme idag som AIK byggt upp sedan 1998, dvs 15år.

Spelar ingen roll om det var lite folk på 80 och 90-talet, den stomme som AIK har på fotbollsmatcher har klubben inte haft i modern tid - varken i fotbollen eller ishockeyn.

Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Just detta glömmer folk. Att gå på fotboll var det men gjorde när man inte gick på hockey. Idag är fotbollen definitivt i högre kurs, även fast jag är en av de få gnagare som riktigt njuter av hockeysäsongen. Hovet en regnig tisdag i början av november, bärs i baren och torsk på isen (eller vinst med 8-0 mot Björklöven som det var i Allsvenskan). Det är fint det! Annat än ostronbaren på Friends etage 2 :/

Jag älskar hockeyn jag med, men jag är en av dom som inte hinner ut lika ofta till ishockeyn pga att matcherna spelas i Globen. Kan låta som en undanflykt - men verkligheten är att det tar FÖR lång tid för mig att åka till Globen pga köerna. Vardagsmatcher är därför nästan uteslutet för min del.

Jag är övertygad om att många håller med. För att inte tala om de som åker kommunalt, ett eller flera byten när man ska hem betyder att man kan komma hem 1-1,5 timme efter slutsignal. Ganska kämpigt.

Detta gäller för oss som borr norr/väster om stan.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2013-04-21 kl. 21:24.
Citera
2013-04-21, 21:40
Medlem
csts avatar
Jag tror verkligen att alternativ 3 här hade blivit bättre: http://dpag.wordpress.com/2009/03/25/presskonferens-om-stadion/

Det hade ju blivit Sveriges coolaste arena och man hade kunnat vara kvar på samma plats. Ett modernt Stadion hade verkligen haft allt.
Citera
2013-04-21, 21:42
Medlem
Citat:
Sedan undrar jag vad i helvete Mall of Scandinavia har i denna tråd att göra?

Tillhör den inte arenan och svff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in