2013-04-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Jag älskar hockeyn jag med, men jag är en av dom som inte hinner ut lika ofta till ishockeyn pga att matcherna spelas i Globen. Kan låta som en undanflykt - men verkligheten är att det tar FÖR lång tid för mig att åka till Globen pga köerna. Vardagsmatcher är därför nästan uteslutet för min del.

Jag är övertygad om att många håller med. För att inte tala om de som åker kommunalt, ett eller flera byten när man ska hem betyder att man kan komma hem 1-1,5 timme efter slutsignal. Ganska kämpigt.

Detta gäller för oss som borr norr/väster om stan.

Vi spelar på Hovet. Jag bor norr/väster om stan. Jag förstår att många tycker att det är tidsödande dock.
Citera
2013-04-21, 22:01
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Det vet jag mycket väl, men det finns en grundstomme idag som AIK byggt upp sedan 1998, dvs 15år.

Spelar ingen roll om det var lite folk på 80 och 90-talet, den stomme som AIK har på fotbollsmatcher har klubben inte haft i modern tid - varken i fotbollen eller ishockeyn.
Förvisso, men likväl så fanns det en grundstomme för hockey som väldigt snabbt eroderade bort mot slutet av 90-talet och början av 00-talet. Bara för att man är fler i fotbollen betyder det inte att man är immun.
Citera
2013-04-21, 22:21
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Tillhör den inte arenan och svff?

Haha, nej, verkligen inte
Varför skulle SvFF äga ett köpcentrum för? Unibail Rodamco äger skiten (dom är störst i Europa på köpcentrum).

Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Vi spelar på Hovet. Jag bor norr/väster om stan. Jag förstår att många tycker att det är tidsödande dock.

Haha, jo jag vet att matcherna spelas på Hovet, men jag syftade på området Globen.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Förvisso, men likväl så fanns det en grundstomme för hockey som väldigt snabbt eroderade bort mot slutet av 90-talet och början av 00-talet. Bara för att man är fler i fotbollen betyder det inte att man är immun.

Må så vara, men jag är personligen tämligen säker på att vi inte kommer få uppleva något liknade.
Sedan så var det knappast någon stomme att prata om i ishockeyn, riktigt dåliga publiksiffror redan innan nedflyttningen. I min mening inte ens jämförbar med fotbollen.

Sedan är inte Friends i närheten lika kass som Globen. Dom får se till att fixa akustiken så blir det nog bra.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2013-04-21 kl. 22:41.
Citera
2013-04-22, 10:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Sedan är inte Friends i närheten lika kass som Globen. Dom får se till att fixa akustiken så blir det nog bra.
När jag läste nån intervju med någon snubbe som var insatt i akustiken så pratade han om att dom eventuellt skulle sätta in högtalare för att hjälpa till.
Vad skulle folk tycka om det egentligen? Känns ju rätt så fel för mig i alla fall..
Citera
2013-04-22, 10:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
När jag läste nån intervju med någon snubbe som var insatt i akustiken så pratade han om att dom eventuellt skulle sätta in högtalare för att hjälpa till.
Vad skulle folk tycka om det egentligen? Känns ju rätt så fel för mig i alla fall..

Kan nog garantera att aik'are inte tycker det låter särskilt roligt. Om man slänger in högtalareför att hjälpa till så ska dessa alltså trycka ut 100db+ för att det ens ska bli någon stämning, samt att man får chansen att sänka/höja ljudet beroende på vad klacken basunerar ut. Det är ju inte alltid så att deras klack sjunger glada ramsor åt sitt eget lag hela tiden och risken finns att inte vill att det ska höras hur man hånar motståndare och liknande i framtiden så då stänger man således av högtalarna när sånt kommer igång.
Citera
2013-04-22, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggyMarley14
Jag har varit på Europas två största arenor, Camp Nou och Wembley. Wembley var under OS och det var superdött på läktaren trots 80.000 pers där.

Inget slår MFF-Mjällby 2010 på Nya Malmö Stadion. Vilket jävla tryck det var 5 minuter innan avspark. FRAMÅT MALMÖ skrek klacken. HEJA DI BLÅE svarade resterande 16.000 i vild mani.
varit på ett sthlmsderby nån gång? 16.000 vildar på var sin sida men jag är säker på att mjällby skapade bra tryck
Citera
2013-04-22, 22:56
Medlem
Citat:
Haha, jo jag vet att matcherna spelas på Hovet, men jag syftade på området Globen.

Man vet aldrig med dagens AIK:are.
Citera
2013-04-28, 16:47
Medlem
Jag kanske inbillar mig men det verkar som det blir bättre tryck utan tak på Friends?
Citera
2013-04-28, 20:36
Medlem
P.Gs avatar
Var taket på Friends öppet idag och var akustiken i.s.f. bra? Såg desutom någon bild där översta etage såg öppet ut, skulle inte det stängas av och täckas över?
Citera
2013-04-28, 21:28
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Var taket på Friends öppet idag och var akustiken i.s.f. bra? Såg desutom någon bild där översta etage såg öppet ut, skulle inte det stängas av och täckas över?
rykten florerar att det inte går att skärma av vid öppet tak, tror SLO bekräftade det på twitter. Ang. akustiken är jag fel person att svara, svårt att jämföra med föregående matcher.
Citera
2013-04-28, 21:48
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
rykten florerar att det inte går att skärma av vid öppet tak, tror SLO bekräftade det på twitter. Ang. akustiken är jag fel person att svara, svårt att jämföra med föregående matcher.
Så med andra ord så är det i stort sett även bara konserter som kan utnyttja denna funktion? Av ren nyfikenhet: fick ni själva reda på det precis och blev "lovade" ett avskärmningsbart tredje etage eller kommunicerades det i ett tidigt skede?
Citera
2013-04-28, 21:49
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Så med andra ord så är det i stort sett även bara konserter som kan utnyttja denna funktion? Av ren nyfikenhet: fick ni själva reda på det precis och blev "lovade" ett avskärmningsbart tredje etage eller kommunicerades det i ett tidigt skede?
vad jag förstått visste inte ens SLO själv detta. Ska man se det krasst har vi en hyresvärd som inte uppfyller kraven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in