2012-08-30, 14:26
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Hur får man in speedway på Friends? Mig veterligen är en speedwaybana betydligt större än en fotbollsplan, och inte kan man väl skjuta bort läktarna?

Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Oklart, men Friends är iaf den nya speedwayarenan i staden. Dom ska köra alla möjliga tävlingar där tydligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Skulle inte förvåna mig om man faktiskt kan skjuta bort läktarna. Dessutom kan en speedwaybanas storlek variera och den minsta typen kanske får plats. Men det ska vara bl.a. VM-deltävlingar i speedway på Friends (tror vi snor den från GBG).

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vill minnas att både Friends och Nya Söderstadion kan skjuta in minst en av kortsideläktarna (kanske fler läktare också för den delen), precis som man kan göra i Globen. Detta för att kunna anpassa arenan till konserter och dylikt.

Har för mig att jag såg någon video tidigare i tråden där dom demonstrerade att iaf delar av nedesta etaget går att skjuta in. Dom kör ju Speedway på Parken i Köpenhamn och där har jag för mig att dom skjuter in ena kortsidan vid Speedway och konserter.
Citera
2012-08-30, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NobunagaOda
Det är knappast plastgräsens fel att våra lag suger i Europa. I Ryssland har många av de största lagen där plastgräs men de går bra ute i Europa.

Anledningen till att våra lag suger i Europa handlar om att våra lag helt enkelt inte duger internationellt, vilket Helsingborg som spelar på naturgräs bevisat nyligen mot Celtic.

Är väl endast Moskvas arena som har plast''gräs''.
Citera
2012-08-31, 08:23
Medlem
motvalls avatar
Dessa datum ska AIK spela i EL:
Match 1 - 20 September 2012
Match 2 - 4 October 2012
Match 3 - 25 October 2012
Match 4 - 8 November 2012
Match 5 - 22 November 2012
Match 6 - 6 December 2012

Friends Arena ska invigas med Sverige - England 14 november.

Är det inte lämpligt att man inviger den lite tidigare nu när förutsättningarna ändrats? Måste vara en fördel att spela fotboll under tak i november och december. Finns likaså goda förutsättningar att få en hel del publik, om lottningen utfaller på ett positivt sätt, säg Liverpool och Lazio.
Citera
2012-08-31, 09:31
Medlem
P.Gs avatar
Nu hänger jag inte med. Är det spikat att Sverige-England ska vara den första matchen och vara ännu en invigning på Friends? De har ju trots allt ett invigningsjippo redan 27e oktober.
Senast redigerad av P.G 2012-08-31 kl. 09:34.
Citera
2012-08-31, 09:52
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nu hänger jag inte med. Är det spikat att Sverige-England ska vara den första matchen och vara ännu en invigning på Friends? De har ju trots allt ett invigningsjippo redan 27e oktober.

Invigningen som fotbollsplan ska vara Sverige-England, SvFF är ju ändå en av byggherrarna. Före detta så är det ett par sång och dansnummer 27 oktober (jippot) och 3 november. Efter 14 nov, är det inbokat mer sång- och dansnummer 24, 25, 26 och 30 nov samt 1, 6, 7 och 8 dec.

Blir intressant vad som kommer att hända nu med denna planering! Är det en fotbollsplan eller en evenemangsarena egentligen? (Givetvis påverkar lottningen till gruppspelet en del, är ju inte bara publikdragande lag, typ Liverpool, som gnaget kan få möta.)
Citera
2012-08-31, 11:49
Medlem
svulles avatar
Ur en ekonomisk synvinkel ser jag gärna att AIK-MFF inte blir sista. Nu kommer det bli 30k+ på den matchen ändå. Sedan hoppas jag på typ Liverpool/Inter/dylikt i EL-gruppen, men inte i sista hemmamatchen. Liverpool/Inter kommer dra lapp på luckan. Sedan kommer vi, oavsett motstånd att dra sånär på fullt till den sista matchen.

Väldigt bra för AIKs ekonomi, men lite tråkigt kanske efter all uppbyggnad av denna "sista matchen på Råsunda".

Faller allt sig rätt kan vi alltså få 3-4 fulla Råsunda i höst, beroende på lottning.
Citera
2012-08-31, 11:52
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Invigningen som fotbollsplan ska vara Sverige-England, SvFF är ju ändå en av byggherrarna. Före detta så är det ett par sång och dansnummer 27 oktober (jippot) och 3 november. Efter 14 nov, är det inbokat mer sång- och dansnummer 24, 25, 26 och 30 nov samt 1, 6, 7 och 8 dec.

Blir intressant vad som kommer att hända nu med denna planering! Är det en fotbollsplan eller en evenemangsarena egentligen? (Givetvis påverkar lottningen till gruppspelet en del, är ju inte bara publikdragande lag, typ Liverpool, som gnaget kan få möta.)
22-24 November är det SHM och det lär vara svårt att spela match där samtidigt?
http://friendsarena.se/Evenemang/Swedish_house_mafia/
Citera
2012-08-31, 12:06
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Det redan inbokade lär ju vara svårflyttat, dock är ju frågan varför SvFF måste marknadsföra just landskampen som en invigningsmatch när det redan hålls en invigning.
Citera
2012-08-31, 12:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det redan inbokade lär ju vara svårflyttat, dock är ju frågan varför SvFF måste marknadsföra just landskampen som en invigningsmatch när det redan hålls en invigning.

Hur SvFF resonerar brukar sällan vara begripligt.

Angående speldatumen så brukar ju EL-omgångarna ofta spelas under två dagar, antar därför att det finns lite spelrum för Friendsfolket. Misslyckas de med att boka in EL-matcherna på samma sätt som de gjorde med Eurovision Song Contest borde de nog byta jobb.

(Skulle ha tittat på hemsidan istället för den gamla broschyr jag fått, sorry för fel datum.)
Citera
2012-08-31, 14:26
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Hur SvFF resonerar brukar sällan vara begripligt.

Angående speldatumen så brukar ju EL-omgångarna ofta spelas under två dagar, antar därför att det finns lite spelrum för Friendsfolket. Misslyckas de med att boka in EL-matcherna på samma sätt som de gjorde med Eurovision Song Contest borde de nog byta jobb.

(Skulle ha tittat på hemsidan istället för den gamla broschyr jag fått, sorry för fel datum.)

CL spelas över två dagar (tisdag-onsdag). EL:s gruppspel spelas enbart torsdagar.
Citera
2012-09-01, 15:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Östers arena ser onekligen riktigt bra ut, särskilt för ett lag som just Öster som inte direkt är i behov av en 12.000 arena. Påminner väldigt mycket om Gamla Ullevi i Göteborg och Guldfågeln Arena i Kalmar, som en blandning av dom två.
Citera
2012-09-01, 16:53
Medlem
PHP-GBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Östers arena ser onekligen riktigt bra ut, särskilt för ett lag som just Öster som inte direkt är i behov av en 12.000 arena. Påminner väldigt mycket om Gamla Ullevi i Göteborg och Guldfågeln Arena i Kalmar, som en blandning av dom två.
Att den liknar GU är ingen tillfällighet. Det är samma arkitektfirma som ligger bakom båda arenorna. Förhoppningsvis för Östers skull så har de lärt sig av sina misstag. Framför allt vad gäller hur många kiosker och toaletter som behövs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in