Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Är det bara jag som inte tycker att Friends är ett jättehemskt namn? En organisation som jobbar för att stoppa mobbning, vad är det hemska med det? Det roliga är ju gnagarnas reaktion på det hela. Death Star Nuke Bombing arena eller vad dom ville att den skulle heta.
Tele2arena var väl okej. Bättre än Swedbank, bättre än HM och bättre än något amerikanskt. Sen kommer arenan alltid att kallas Nya Söderstadion, och när Söderstadion rivs kommer "Nya" försvinna från namnet.
Andra än Bajare lär väl kalla den Stockholmsarenan. Ingen kommer säga tele2arena, det hackar ju t.om när man säger det.
Ja det är ju just det som är det roliga, att de blir så sura över att vara sponsrade av en organisation som gör fina saker. gnagare måste alltid vara så tuffa (deras definition av vad "tuff är, den är lite speciell)
Tele2arena får anses okej. Hoppas de smäller upp lite mer master i huvudstaden nu så man kan surfa ordentligt på luren

Stockholmsarenan är ju okej och eftersom man kallar Stockholm Olympiastadion för "Stadion" kommer jag kort och gott kalla "tele2arena" för "arenan" Globen har jag nog aldrig kallat för "Ericsson globe" iaf.
Någon som kan svara på min tidigare fråga: Kommer det vara långt från läktaren till sid/kortlinjerna?
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Den är väl inte klar förrän nästa år?
Du blandar ihop det. Friends är klar i höst och det var det som stod i artikeln. "Arenan" är klar 2013.