2012-06-06, 17:30
Medlem
bautas avatar
För de intresserade så är här en interaktiv 3D-modell över Stockholmsarenan. Vad är det för snygga brudar som hänger i djurgårdsklacken egentligen?
http://www.stockholmsarenan.se/galleri/3d-modell/

Btw, what's up med dom stora väggarna över läktarna?
Citera
2012-06-06, 17:41
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauta

Känns väldigt oroväckande. Får en inomhuskänsla av det.
Citera
2012-06-06, 19:02
Medlem
eternussermos avatar
Tvåa på bollen.
Senast redigerad av eternussermo 2012-06-06 kl. 19:55.
Citera
2012-06-06, 19:40
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauta
För de intresserade så är här en interaktiv 3D-modell över Stockholmsarenan. Vad är det för snygga brudar som hänger i djurgårdsklacken egentligen?
http://www.stockholmsarenan.se/galleri/3d-modell/

Haha. Kostymnissen sitter i båda klackarna och kolla äggskallen i hammarby-klacken

OnT: Kommer det vara sådär långt ifrån planen? Kolla t.ex. rad 1 på långsidan. Ser ju ut som att det är fem meter gräs tills planen börjar
Citera
2012-06-08, 02:36
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkolisten9
Juventus nybyggda på 41K är ju fet.
http://impressivebuildings.com/wp-content/uploads/2011/09/Juventus-Arena.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Själv går jag igång på Rudolf Harbig Stadion.
Givetvis belägen i Tyska Dresden...
Kapacitet på 32,085, över 11 000 ståplatser totalt varav åtminstone drygt 8000 av dom är till hemmaklacken.

Visst båda arenorna gör säkert sitt jobb bra men det är ingenting i de bilderna jag gick igång på estetiskt. Det är den vanliga runda plastskålen med noll karaktär all over again.
Citera
2012-06-08, 09:55
Bannlyst
Citat:
Stockholmsarenan, den nya fotbolls- och evenemangsarenan vid Globen, har fått en namnsponsor och byter därför namn till Tele 2 Arena.
- Fotbollskanalen

Citera
2012-06-08, 10:16
Medlem
patgarrets avatar
Kontra friends känns Tele 2 väldigt lugnt
Citera
2012-06-08, 10:44
Medlem
Är det bara jag som inte tycker att Friends är ett jättehemskt namn? En organisation som jobbar för att stoppa mobbning, vad är det hemska med det? Det roliga är ju gnagarnas reaktion på det hela. Death Star Nuke Bombing arena eller vad dom ville att den skulle heta.

Tele2arena var väl okej. Bättre än Swedbank, bättre än HM och bättre än något amerikanskt. Sen kommer arenan alltid att kallas Nya Söderstadion, och när Söderstadion rivs kommer "Nya" försvinna från namnet.

Andra än Bajare lär väl kalla den Stockholmsarenan. Ingen kommer säga tele2arena, det hackar ju t.om när man säger det.
Citera
2012-06-08, 11:30
Medlem
engis avatar
Citat:
Så ska Djurgården och Hammarbys nya arena heta
Klart i dag: Tele2 Arena blir namnet på nya arenan i Globen

Här är Stockholmsarenans nya namn: Tele2 Arena.

Telekombolaget har tecknat ett tioårsavtal som huvudpartner till arenan, där både Hammarby och Djurgården ska spela sina hemmamatcher.

- Vi kommer ta arenaupplevelsen till en ny nivå, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

I höst invigs Sveriges nya nationalarenan fotboll i Solna.

Beskedet om att stadion skulle heta Friends arena togs inte emot väl av AIK:s supportrar i våras.

– Friends? Hur fan låter det?, sa Daniel Wilhelmsson, ordförande i AIK-supporterklubben Black Army, till Sportbladet.
Invigs nästa sommar

– Jag och mina gelikar kommer lobba för att vi säger Råsunda, Frösunda, Råsta eller vad fan som helst. Det är det som vi säger på gatan som räknas.

Sommaren 2013 är det dags för en ny arena att invigas i 08-området när Stockholmsarenan slår upp portarna.

Och återigen blir det ett företagsnamn som kommer att förknippas med nybygget.
Teckats tioårsavtal

Tele2 har tecknat ett tioårsavtal som huvudpartner till arenan som följaktligen får namnet Tele2 Arena.

Där ska Hammarby och Djurgården spela sina hemmamatcher.

– Vi kommer ta arenaupplevelsen till en ny nivå. Att vi nu får utveckla detta tillsammans med Tele2 ger oss fantastiska möjligheter att erbjuda arenans besökare nya mobila tjänster som förenklar, förhöjer och förbättrar evenemangsupplevelsen, säger Ninna Engberg i ett pressmeddelande.

Haha, mobila tjänster som förenklar, förhöjer och förbättrar evenemangsupplevelsen...
Citera
2012-06-08, 12:59
Medlem
Salorms avatar
Ericsson Globe får alltså Tele2 Arena som granne. Kanske dags att dom säljer Johanneshov till Nokia eller varför inte TDC så vi får ännu mer telekom till globenområdet!
Citera
2012-06-08, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av engi
Haha, mobila tjänster som förenklar, förhöjer och förbättrar evenemangsupplevelsen...

Citat:
I höst invigs Sveriges nya nationalarenan fotboll i Solna.

Den är väl inte klar förrän nästa år?
Citera
2012-06-08, 13:07
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Är det bara jag som inte tycker att Friends är ett jättehemskt namn? En organisation som jobbar för att stoppa mobbning, vad är det hemska med det? Det roliga är ju gnagarnas reaktion på det hela. Death Star Nuke Bombing arena eller vad dom ville att den skulle heta.

Tele2arena var väl okej. Bättre än Swedbank, bättre än HM och bättre än något amerikanskt. Sen kommer arenan alltid att kallas Nya Söderstadion, och när Söderstadion rivs kommer "Nya" försvinna från namnet.

Andra än Bajare lär väl kalla den Stockholmsarenan. Ingen kommer säga tele2arena, det hackar ju t.om när man säger det.
Ja det är ju just det som är det roliga, att de blir så sura över att vara sponsrade av en organisation som gör fina saker. gnagare måste alltid vara så tuffa (deras definition av vad "tuff är, den är lite speciell)

Tele2arena får anses okej. Hoppas de smäller upp lite mer master i huvudstaden nu så man kan surfa ordentligt på luren Stockholmsarenan är ju okej och eftersom man kallar Stockholm Olympiastadion för "Stadion" kommer jag kort och gott kalla "tele2arena" för "arenan" Globen har jag nog aldrig kallat för "Ericsson globe" iaf.

Någon som kan svara på min tidigare fråga: Kommer det vara långt från läktaren till sid/kortlinjerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Den är väl inte klar förrän nästa år?
Du blandar ihop det. Friends är klar i höst och det var det som stod i artikeln. "Arenan" är klar 2013.
Senast redigerad av Kessler 2012-06-08 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in