Citat:
Ursprungligen postat av jakan
Det är ju när sådant här inträffar som jag skäms för att tillhöra det manliga släktet.
Vad har det här med "det manliga släktet" att göra? När sådant här inträffar är jag istället stolt att jag inte tillhör släktet av idioter och rövknullare - oavsett kön.
Med tanke på hennes starka berusning och min kunskap om
vad som kan trigga en falskanmälan - eller bara en överdriven sådan - så är en händelse som stämmer med grabbarnas berättelse en lågoddsare för att en falsking ska lämnas in:
Flickan har haft kinky sex, skäms, känner sig utnyttjad och gråter. Hon ringer en kompis dagen efter och vill ha sympati och kallar det för en våldtäkt för att få den omtanke som hon säkert behöver när hon har ågren. (Flickor är känslovarelser, ni vet.

) När hon istället för att få ordentlig omtanke blir tagen på allvar, så ringer hon polisen och får omtanke där.
Värt att notera i sammanhanget är att den kvinnliga polisen HB försöker hjälpa "offret" genom att vittna att hon inte var speciellt berusad med 1,5 promille i blodet. Dessutom vill "offret" i början inte berätta vilka som våldtagit henne, vilket är vanligt när man vill ha mer sympati än rättegång. Håller man sig till killarnas berättelse, är det inte orimligt att ett förfluget ord från henne till kompisen har satt stenen i rullning, där historien spätts på en del på vägen.
Man kan tänka på hockeymålet, där flickan inte mindes och någon "hjälpsam" propsade på polisanmälan.
Visst är det taskigt att spekulera så här, men med den lilla kunskap man ändå utanför besitter, så blir det inte annat heller. Resonemanget är hypotetiskt utifrån att grabbarnas berättelse stämmer någotsånär.
Det här gör ändå inte att jag inte tycker att grabbarna är kräk.