2007-06-07, 02:03
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Begå brott skulle jag aldrig göra, jag är en laglydig människa.
Troligen skulle båda grabbarna säga exakt samma sak om sig själva.
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Däremot kasta lite skit på folk som beter sig som svin.. det gör jag gärna. och uppmuntrar andra att göra samma sak. Skulle jag nån gång bete mig som dessa killar får ni för övrigt kasta skit på mig också.
Så det räcker alltså med att jag anser att du beter dig som ett svin för att du själv skulle bevilja mig rättigheten att "kasta skit" på dig? Ändå hade du invändningar mot mitt svar på din svinaktiga antydan om att jag skulle vara en av grabbarna.
Eller skulle du vilja ha en oberoende prövning först som skulle fastställa om det verkligen var bevisat att du hade uppsåt att förtala mig innan du anser dig förtjänt av skitkastning som rättmätigt straff?

Såväl dina juridiska som moraliska resonemang är på pinsamt låg nivå.
2007-06-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Hur dum får man bli? Var någonstans får du ut utav det inlägget att jag skulle vara kvinnohatare?
Du anser inte att det är lite märkligt att en kvinna som elva dagar tidigare blivit utsatt för en gruppvåldtäkt med grova våldsinslag har sex såpass snart efter?

De kvinnor jag känner som blivit våldtagna har oerhörda emotionella ärr som det tar år att läka, de kunde inte ens ha sex med sin partner på över ett år utan att känna sig "smutsiga" och "äckliga".

Ditt resonemang är på gränsen till sinnesjukt, jag hatar inte kvinnor och vad har en eventuell framtida dotter med det här att göra, menar du att jag skulle hata min dotter?
Dessa kvinnor du känner som blivit våldtagna, har dessa givit dig en mall hur man beter sig efter en våldtäckt? tror du på den mallen på riktigt? ponera att du blev våldtagen av en man, om du inom loppet av två veckor hade frivillig sex med någon du gillade/gillar. Skulle det i dina ögon vara negativt för dig rättsligt sett? Skulle du då hysa samma tvivel om att du blivit våldtagen?. Har du Empati?
2007-06-07, 02:08
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Eftersom du tycks vara osäker på vad detta "något" är som talar till dig (på samma sätt som Sokrates demon) så kan jag hjälpa dig på traven genom att säga att det med största sannolikhet är något som kallas fördomar.

Kom igen nu, pojkar och flickor, så söker vi upp den här utländske mannen och mordhotar, trakasserar och skrämmer skiten ur honom, för fastän han blivit friad i domstol, så "vet" ju vi rättrådiga att han i alla fall är ett svin!

Eller förstår någon numera varför det är viktigt att inte betrakta en anmälan som om skuld vore fastställd och behandla den som frias i domstol som oskyldig till brottet.

Våltäkt eller sexuellt utnyttjande. De är skyldiga till "fulsex" hursomhelst.
Och hon gillade det inte.
2007-06-07, 08:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDenco
Det är väl självklart att jag anser att domstolar skall sköta rättvisan. Jag har själv under mina studier varit åhörare vid ett antal rättegångar och tex. noterat att vissa åklagare är mer pålästa än andra. Vilka advokater som är representerade. Vem domaren är och vilka nämndemän som är representerade.
Polisens förundersökning och hur väl den är genomarbetad.

Det är mao många faktorer som spelar in.

Om man bara låter bli att reagera, så går ju inte utvecklingen framåt. Det är otroligt viktigt att när det gäller vissa fall att man debatterar och för fram åsikter.

Utav våra diskussioner kanske man gör en grundligare sakframställan och på det sätt får en rättvis dom.

Jag tänker naturligtvis också på alla de killar som blivit oskyldigt anklagade och därigenom fått långa fängelsestraff.

Vi måste ju få till ett samhälle där man känner respekt inför rättsväsendet.

Uppdrag granskning, Kalla Fakta mfl. är ju just sådana program som lyfter fram orättvisor av olika dess slag.

I detta fall är det enbart tre personer som till 100% vet vad som egentligen hände. Vi andra kan bara spekulera och bilda oss en uppfattning om vad tingsrätten har kommit fram till.

Men jag får en känsla att detta fall blev bägaren som rann över till slut.

Om det här sammanfattar din ståndpunkt har vi inget att diskutera eftersom vi är rörande ense...
2007-06-07, 09:30
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Våltäkt eller sexuellt utnyttjande. De är skyldiga till "fulsex" hursomhelst.
Och hon gillade det inte.

Ja just det, fulsex finns ju med i brottsbalken. 20 kap 4 § 2st

"Män från stureplan som meddelst fulsex förnedrar en villig drinkslyna skall springa gatlopp runt norrmalmstorg och böta när de passerar gå"
2007-06-07, 09:35
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ja just det, fulsex finns ju med i brottsbalken. 20 kap 4 § 2st

"Män från stureplan som meddelst fulsex förnedrar en villig drinkslyna skall springa gatlopp runt norrmalmstorg och böta när de passerar gå"

Aaahh...det är alltså OK med förnedrande våldssex mot någons vilja. KANON!
Du råkar inte ha en lillesyrra?
2007-06-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Aaahh...det är alltså OK med förnedrande våldssex mot någons vilja. KANON!
Du råkar inte ha en lillesyrra?
Om "mot" under samlagets utförande var "med" är det väl ok?

För övrigt är det faktiskt inte ens ok med kärleksfullt myssex mot någons vilja.
2007-06-07, 09:53
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourt
Om "mot" under samlagets utförande var "med" är det väl ok?

För övrigt är det faktiskt inte ens ok med kärleksfullt myssex mot någons vilja.

Var det "med" eller är det så att vissa vill att det ska ha varit så.
Vad hon gjort tidigare är inte relevant. Dessutom finns det inget som säger (bevis) att de har gjort LIKADANT eller motsvarande tidigare. Dvs de andra gångerna de har haft sex har det inte varit LIKA våldsamt.

Liknelse som exempel:
Om man brottas och kurras/småslåss med sina polare på skoj, är det då OK att tex misshandla samma polare med ett järnrör vid ett annat tillfälle?
Kan man försvara sig med att "polaren brukade ju gilla att brottas och så"
Är all form av våld likvärdig?
2007-06-07, 10:34
Medlem
moneysisters avatar
[quote=catami]Du tänker fel och du tolkar andras åsikter fel. Du gör moraliska sanningar juridiska enligt dina egna värderingar.

- Det skriver jag under på ,,, får väll anse mig vara en suport då...
även när det gäller XALLO, GRISBROTTAREN OCH IGNATIUS 1 mfl,

Det är hemskt vad många lägger in egna värderingar är glad att ni
aldrig kommer i närheten av att sitta och döma folk irl.

Att hon har sex 11 dagar efteråt är vist intresant med anledning av
att hon vittnat om hur ont och skadad hon blev och just denna
ständigt återkomande ( fjärrkontroll ) det är inte bevisat....
det är något ni använder för att förstärka era moraliska värderingar.

Konstigt att ni bara talar om killarna och deras syn på sex vad jag
har läst mig till så gillade hon det oxå, därmed borde hon oxå
drabbas av era moraliska syster empati värderingar....
men nej det passar inte in i den bild ni målar upp av henne....
2007-06-07, 10:50
Medlem
komnata622s avatar
Har själv spännt på ett krogluder som när vi kom hem bad mig "våldta" henne. Hon stretade emot lite lagom men jag tänkte väl att går hon igång på det så visst.
I efterhand kan man ju tänka sig att hon inte var helt cool i kolan och kunde gått ut och ringt polisen direkt efter. Skulle känts jävligt konstigt och jag skulle tippa på att det kändes så för dom här killarna.

Tycker för övrigt att dom verkar äckliga och pantade men inte mer än tjejen, och knappast skyldiga.
2007-06-07, 11:08
Medlem
526s avatar
Fråga till de juridisk kunniga:
Hur vanligt är det att tjejer ljuger om att de blivit våldtagna?
Hur många sådana fall finns registrerade?
2007-06-07, 11:29
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Kanske inte men vissa brott väcker starka känslor hos medborgarna.

Påstådda brott... Känns lite som att det finns gott om vänsterfolk som skulle trivas bättre i nån hydda i södra Afrika istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in