2007-06-07, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Skillnaden på dig och mig är att jag har den intellektuella kapacitet som krävs för att ta till mig fakta och information på ett objektivt vis.
Du å andra sidan besitter den klassiska obildade pöbelmentalitet där du anser det vara ok att lyncha människor som faktiskt kan vara oskyldiga till det de anklagats för hur liten sannolikhet det än är.

Nej, jag är ingen kvinnohatare, tvärtom så dyrkar jag kvinnor, det betyder dock inte att de är ofelbara.
aha jag förstår, du menar på att eftersom du anser dig så mycket bättre än mig så har jag inget att komma med. Jag är en bildad man du kan inte rubba mina fasta åsikter. Dina tarvliga försök till personangrepp får mig bara att skaka på huvudet och sucka. Men jag läser mellan raderna du anser att du är lite förmer och du vet bäst, säkerligen kände de två killarna likadant.Farligt tänkande i mitt tycke.
2007-06-07, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
aha jag förstår, du menar på att eftersom du anser dig så mycket bättre än mig så har jag inget att komma med. Jag är en bildad man du kan inte rubba mina fasta åsikter. Dina tarvliga försök till personangrepp får mig bara att skaka på huvudet och sucka. Men jag läser mellan raderna du anser att du är lite förmer och du vet bäst, säkerligen kände de två killarna likadant.Farligt tänkande i mitt tycke.

... som vanligt har du otur i ditt tänkande.
2007-06-07, 01:25
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Läste du inte vad jag skrev eller? Jag skiter fullständigt i om lille John/Andreas pissade ner sig av skräck, de förtjänar allt skit de kan få. Om jag ses som ociviliserad för att jag tycker att de förjtänar skit som beter sig på det sättet så får du väl tycka det.
Naturligtvis läste jag vad du skrev, stumpan. Jag är också övertygad om att du läste vad jag skrev, men mer - betydligt mer - tveksam till huruvida du förstod det.
Du tycker alltså att du ska ha fritt fram att begå brott för att du står högre moraliskt än andra, men du förstår inte att andra också anser sig stå högre moraliskt än du, och på samma grunder kan bevilja sig "rätten" att begå brott.
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Degenerera? Och vad gjorde du nu då?
Vi tar tiotusenkronorsfrågan då: Alluderar mitt nick på devisen att om man brottas med grisar så blir båda smutsiga, men bara den ena njuter av det, eller gör den det inte?
2007-06-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
... som vanligt har du otur i ditt tänkande.
Utveckla gärna dina tankar istället för att slänga dig med one liners. tackar på förhand.
2007-06-07, 01:30
Medlem
xallos avatar
Citat:

Jag skulle nog vilja påstå att det var du som började med personagreppen när du kallade mig kvinnohatare.
Kännetecknet för en idiot är just "fasta åsikter" där man saknar förmåga att ta in information och omvärdera de åsikterna. Du vet, ett rörligt intellekt är ett sunt och bildat intellekt!

Istället för att attackera mina inlägg med rappakalja så kan du ju försöka bemöta mina argument på ett sakligt vis där du istället påvisar var jag har fel!

Faktum kvarstår, vi vet inte vad som hände och kan därför inte utmåla dem som våldtäktsmän förrens de är dömda för det, hur vet du att hon inte tyckte det var supermysigt att få en fjärrkontroll i baken sist de hade sex?
2007-06-07, 01:31
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Naturligtvis läste jag vad du skrev, stumpan. Jag är också övertygad om att du läste vad jag skrev, men mer - betydligt mer - tveksam till huruvida du förstod det.
Du tycker alltså att du ska ha fritt fram att begå brott för att du står högre moraliskt än andra, men du förstår inte att andra också anser sig stå högre moraliskt än du, och på samma grunder kan bevilja sig "rätten" att begå brott.

Vi tar tiotusenkronorsfrågan då: Alluderar mitt nick på devisen att om man brottas med grisar så blir båda smutsiga, men bara den ena njuter av det, eller gör den det inte?

Hur jävla stjärtslickig får man vara? Något säger mig att du inte skulle ha varit lika mån om det var två svarttaxichaffisar från Irak som gjort samma sak.
De har utfört onda handlingar och ska behandlas därefter oavsett vad det juridiskt rubriceras som.
2007-06-07, 01:31
Medlem
DonDencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om du inte vill att domstolar sköter rättvisan är det bara att flytta till valfritt land där folk har för vana att ta saken i egna händer. Jag vill inte leva i ett sådant land och det skulle inte du heller vilja om du förstod vad det skulle innebära för samhället.

Det är väl självklart att jag anser att domstolar skall sköta rättvisan. Jag har själv under mina studier varit åhörare vid ett antal rättegångar och tex. noterat att vissa åklagare är mer pålästa än andra. Vilka advokater som är representerade. Vem domaren är och vilka nämndemän som är representerade.
Polisens förundersökning och hur väl den är genomarbetad.

Det är mao många faktorer som spelar in.

Om man bara låter bli att reagera, så går ju inte utvecklingen framåt. Det är otroligt viktigt att när det gäller vissa fall att man debatterar och för fram åsikter.

Utav våra diskussioner kanske man gör en grundligare sakframställan och på det sätt får en rättvis dom.

Jag tänker naturligtvis också på alla de killar som blivit oskyldigt anklagade och därigenom fått långa fängelsestraff.

Vi måste ju få till ett samhälle där man känner respekt inför rättsväsendet.

Uppdrag granskning, Kalla Fakta mfl. är ju just sådana program som lyfter fram orättvisor av olika dess slag.

I detta fall är det enbart tre personer som till 100% vet vad som egentligen hände. Vi andra kan bara spekulera och bilda oss en uppfattning om vad tingsrätten har kommit fram till.

Men jag får en känsla att detta fall blev bägaren som rann över till slut.
2007-06-07, 01:33
Medlem
Citat:
Utveckla gärna dina tankar istället för att slänga dig med one liners. tackar på förhand.

Du tänker fel och du tolkar andras åsikter fel. Du gör moraliska sanningar juridiska enligt dina egna värderingar.
Ditt usla påhopp på mig har jag överseende med.
2007-06-07, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag skulle nog vilja påstå att det var du som började med personagreppen när du kallade mig kvinnohatare.
Kännetecknet för en idiot är just "fasta åsikter" där man saknar förmåga att ta in information och omvärdera de åsikterna. Du vet, ett rörligt intellekt är ett sunt och bildat intellekt!

Istället för att attackera mina inlägg med rappakalja så kan du ju försöka bemöta mina argument på ett sakligt vis där du istället påvisar var jag har fel!

Faktum kvarstår, vi vet inte vad som hände och kan därför inte utmåla dem som våldtäktsmän förrens de är dömda för det, hur vet du att hon inte tyckte det var supermysigt att få en fjärrkontroll i baken sist de hade sex?
Min bäste xallo du skrev följande i ett tidigare inlägg"Det intressanta är att hon enligt uppgift skall ha haft sex med en kille 11 dagar efter våldtäkten, man kan ju fråga sig hur det kommer sig?" detta var det hela inlägget. Kan du se dig i spegeln och säga att du inte är en kvinnohatare? Du kanske inte gör det nu men senare i livet när du får en dotter, hur tänker du då. Jag vill att du svarar på det med hele ditt intullekt.
2007-06-07, 01:37
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Begå brott skulle jag aldrig göra, jag är en laglydig människa. Däremot kasta lite skit på folk som beter sig som svin.. det gör jag gärna. och uppmuntrar andra att göra samma sak. Skulle jag nån gång bete mig som dessa killar får ni för övrigt kasta skit på mig också.
2007-06-07, 01:42
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Något säger mig att du inte skulle ha varit lika mån om det var två svarttaxichaffisar från Irak som gjort samma sak.
Eftersom du tycks vara osäker på vad detta "något" är som talar till dig (på samma sätt som Sokrates demon) så kan jag hjälpa dig på traven genom att säga att det med största sannolikhet är något som kallas fördomar.

Kom igen nu, pojkar och flickor, så söker vi upp den här utländske mannen och mordhotar, trakasserar och skrämmer skiten ur honom, för fastän han blivit friad i domstol, så "vet" ju vi rättrådiga att han i alla fall är ett svin!

Eller förstår någon numera varför det är viktigt att inte betrakta en anmälan som om skuld vore fastställd och behandla den som frias i domstol som oskyldig till brottet.
2007-06-07, 01:54
Medlem
xallos avatar
Citat:
Min bäste xallo du skrev följande i ett tidigare inlägg"Det intressanta är att hon enligt uppgift skall ha haft sex med en kille 11 dagar efter våldtäkten, man kan ju fråga sig hur det kommer sig?" detta var det hela inlägget. Kan du se dig i spegeln och säga att du inte är en kvinnohatare? Du kanske inte gör det nu men senare i livet när du får en dotter, hur tänker du då. Jag vill att du svarar på det med hele ditt intullekt.

Hur dum får man bli? Var någonstans får du ut utav det inlägget att jag skulle vara kvinnohatare?
Du anser inte att det är lite märkligt att en kvinna som elva dagar tidigare blivit utsatt för en gruppvåldtäkt med grova våldsinslag har sex såpass snart efter?

De kvinnor jag känner som blivit våldtagna har oerhörda emotionella ärr som det tar år att läka, de kunde inte ens ha sex med sin partner på över ett år utan att känna sig "smutsiga" och "äckliga".

Ditt resonemang är på gränsen till sinnesjukt, jag hatar inte kvinnor och vad har en eventuell framtida dotter med det här att göra, menar du att jag skulle hata min dotter för att jag försöker föra en objektiv diskussion?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in