2007-08-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Vad har du för bevis på att hon blivit våldtagen? Vad vet du som inte stått i tidningen? Blir nyfiken ju...

Baserar det bara på häktningen.
2007-08-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Baserar det bara på häktningen.

Det krävs inte jättemycket bevis för att inledningsvis bli häktad för våldtäkt.
2007-08-09, 10:57
Bannlyst
Förstår inte varför folk härinne ens tvekar på att hon faktiskt blivit våldtagen. Varför skulle hon ljuga om det, varför skulle hon åsamka sig själv fysiska skador i underlivet för att övertyga andra om att hon blivit våldtagen?

Killen har redan varit åtalad för våldtäkt en gång. Fine, han kanske var oskyldig. Men om han några månader senare blir åtalad för våldtäkt igen, ja då krävs det ingen raketforskare för att lista ut att killen har problem.

Men jag antar att samma slödder härinne kommer sitta och försvara killens oskyldighet även tredje gången han blir åtalad. Eller fjärde. Eller sjunde.
2007-08-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Det krävs inte jättemycket bevis för att inledningsvis bli häktad för våldtäkt.
Speciellt inte när förhandlingarna är understödda av ett enormt mediedrev, utan all medieuppvaktning tror jag det skulle vara svårt att binda dem till våldtäkt. Men man kan ju inte annat än att glädjas åt att dessa svin råkar illa ut.
2007-08-09, 10:59
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rookie
Nu handlar det inte om hurvida dom blir insläppta på stureplan eller ej. Det blir dom garanterat. Det här är inga grabbar som hänger på stureplan. Detta är killar med annan uppfattning om vad livet går ut på. Detta är killar som kommer att visa lite civilkurage. Och nej, dom slåss vapenfritt. Så det kommer inte att vara något basebollträ denna gång heller.
"inte vara något basebollträ denna gång heller" Hur menar du? Har de blivit tillrättavisade förr? Sedan så förstår jag inte vad som skulle vara så fint med att slåss vapenfritt. Kan någon förklara för mig?
Citat:
Grabbarna verkar vara förberedda i alla fall. Från Es tjejs blogg:

"Johan och Eric var så snygga så man dog. De hade äkta thaiboxningsshorts, tatuerade överkroppar, lindade händer och fötter samt äkta tandskydd. Bäst utklädnad av alla killar, lätt. *Stolt*"
Blåst brud. Det finns ingenting som heter "falska thaiboxningsshorts", alltså finns det inga äkta d:o. Någon som vet om de pysslar med thaiboxning på riktigt?
2007-08-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Någon som vet om de pysslar med thaiboxning på riktigt?

De ryktas om att de kommer få sparras snart i alla fall

Edit: Vad jag vet sysslar de bara med fotboll. De har ju tunntarmar till armar, så det är förvånanade att de sysslar med någon sport alls.
2007-08-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo Marsei
Förstår inte varför folk härinne ens tvekar på att hon faktiskt blivit våldtagen. Varför skulle hon ljuga om det,

Därför att det - tvyärr - inträffar att människor av olika anledningar ljuger om sådana händelser.

Citat:
varför skulle hon åsamka sig själv fysiska skador i underlivet för att övertyga andra om att hon blivit våldtagen?

Det enda vi i dagsläget vet om dessa skador är vad som stått i aftonbladet. Aftonbladet är i många fall inte en trovärdig källa, det vet vi av erfarenhet.

Citat:
då krävs det ingen raketforskare för att lista ut att killen har problem.

Här är vi däremot överens.
2007-08-09, 11:07
Medlem
Citat:
De ryktas om att de kommer få sparras snart i alla fall

Edit: Vad jag vet sysslar de bara med fotboll. De har ju tunntarmar till armar, så det är förvånanade att de sysslar med någon sport alls.

Det ryktas också att det finns ett halvdussin andra tjejer som vill anmäla JK nu. Uppenbarligen är han en sexualdåre som fått härja fritt bland bimbos en längre tid. Nu är jag villig att satsa pengar på att JK kommer att få fängelse. Rättspykiatrisk undersökning är också sannolik.
2007-08-09, 11:09
Medlem
Ignatus eller någon annan juridiskt sakkunnig.
Vad innebär det att han blev häktad på sannolika skäl? Det innebär väl hyffdat stark bevisning?
2007-08-09, 11:18
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Det ryktas också att det finns ett halvdussin andra tjejer som vill anmäla JK nu. Uppenbarligen är han en sexualdåre som fått härja fritt bland bimbos en längre tid. Nu är jag villig att satsa pengar på att JK kommer att få fängelse. Rättspykiatrisk undersökning är också sannolik.

Vart kan man ta del av dessa rykten?
2007-08-09, 11:21
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantina
Hur tänkte de nu? På vilket sätt skulle dessa sms "fälla" dem?

Eller är det bara Expressen som satt rubriken fel...? Känns som att han anat vad som skulle komma och hejdade sig innan han skrev om "förnödering" denna gång, eller? Synd att han inte hejdade sig lite tidigare bara...

Ja du...förhoppningsvis visar det sig framöver. Jag ser inget fällande i dessa varjefall.
.
2007-08-09, 11:21
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ignatus eller någon annan juridiskt sakkunnig.
Vad innebär det att han blev häktad på sannolika skäl? Det innebär väl hyffdat stark bevisning?

Det måste ju finnas nåt men i såna här fall är det inte mycket som behövs.

Man har en tjej som har blivit våldtagen och man har dokumenterade skador.

Det räcker hur långt som helst.

Killarna skulle behöva ett stenhårt alibi eller liknande för att slippa
häktning.

Sen vet inte riktigt hur gärningsbeskrivningarna ser ut för respetive misstänkt.

Sen är det ju helt upp till tingsrätten som i det här fallet består av en
enda ordförande som beslutar i frågan. Men med det här mediadrevet
så släpper man inte ut boysen på gatan om man inte är tvungen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in