2007-05-27, 14:29
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det blir jävligt svårt för din kompis att BEVISA att du slagit honom med järnröret mot hans uttryckliga vilja med endast blåmärken som underlag. Speciellt om han har andra blåmärken från flera tidigare tillfällen där du gladeligen tagit emot. Det är ju själva poängen. Hon bölar ut i media över att världen är dum när hon faktiskt försatt sig i situationen själv.

Jag ser helt enkelt inte det samhälleliga intresset i att direkt ursäkta och indirekt uppmuntra ett sådant riskbeteende.

Så det är alltså OK att misshandla någon med järnrör om man brottats lite innan vid ett annat tillfälle?

Edit:
Finns det BEVIS för att hon utsatts för en LIKADAN behandling tidigare??
2007-05-27, 14:41
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Så det är alltså OK att misshandla någon med järnrör om man brottats lite innan vid ett annat tillfälle?

Edit:
Finns det BEVIS för att hon utsatts för en LIKADAN behandling tidigare??

Ja, det får anses styrkt.

I övrigt ställer du frågan fel. Det är inte om det är ok eller ej som skall bedömas. Det är inte ok att ha trekanter med asfulla 19-åringar även om de ber om det. Det är äckligt. Frågan är istället vad rätten kan pröva, och om du har rätt att känna dig diskriminerad ifall den prövningen blir svår för dig med bakgrund av omständigheter du själv bidragit till.
2007-05-27, 19:14
Bannlyst
Enligt kommentar i följande blogg http://pratkvarnen.blogspot.com/2007/04/grabbarnas-vldtkt.html
så har åtminstonen en av pojkarna fått smaka på förnedring med betoning på smaka.
2007-05-27, 19:52
Medlem
moneysisters avatar
Det som är bra mycket obehagligare

en domen är alla som ( tror ) sig veta hur det gick till.
Jag läste domen och för mig skulle det vara mer konstigt
om dom fälldes för våldtäkt.
Vad är det som får alla att angagera sig så otroligt i just dessa
killar ? Den här tjejen ?
Är det RIK-STUREPLAN- som triggare en del ?

Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Har någon sagt något annat?

Var du med när detta hände? Vet du att hon sa klart och tydligt sa nej till dem och att de uppfattade det?
2007-05-27, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
en domen är alla som ( tror ) sig veta hur det gick till.
Jag läste domen och för mig skulle det vara mer konstigt
om dom fälldes för våldtäkt.
Vad är det som får alla att angagera sig så otroligt i just dessa
killar ? Den här tjejen ?
Är det RIK-STUREPLAN- som triggare en del ?
Verkligen inte för min del. Jag skiter väl i pengarna??
Vad spelar det för roll om dom är "fejkbrats" och hon dagisfröken?
Hade situationen varit annorlunda om HON varit barägare och "fejkbrat" och DE hade varit, tja, säg sjukvårdare?
NEJ!

Det som tríggar mig är:
Bara för att hon ställt upp på "fulsex" förut så tror killarna att hon tycker det är ok att göra det och mer, när hon är face down och helt borta.

Det är min åsikt och NEJ jag var inte där när det hände. Såklart.
2007-05-28, 20:52
Medlem
illums avatar
30 inlägg OT raderade. Orkar inte kolla längre bakåt, annars hade det säkerligen blivit mera.

Tråden heter "Vilka två Stureplansprofiler våldtog dagisfröken?" och ligger i Skvaller. Det går att dra en del slutsatser av det.

Mer moral och juridik här renderar tillsägelser. // Mod
2007-05-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frökanonen
Enligt kommentar i följande blogg http://pratkvarnen.blogspot.com/2007/04/grabbarnas-vldtkt.html
så har åtminstonen en av pojkarna fått smaka på förnedring med betoning på smaka.

Visserligen är dessa gentlemen mer eller mindre kända här på fb men jag kan berätta att det cirkulerar mailinglistor rent allmänt på internet. Jag har bara de senaste dagarna mottagit ett tiotal kopior med namn och bild på förövarna från vänner och bekanta som står så långt bort man kan komma från fb, stureplan mm.
Det är från folk som är illa berörda och heligt förbannade, om jag ska tolka avsändarnas eftertexter.
Man kan ju bara tänka sig hur många hundratusen förutom mig som mottagit samma information.
2007-05-29, 04:34
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Jag tror att det är en kombination av både och. Men i en domstol handlar det om bevisbörda, inte om vandel, sanning eller någonting annat. Att de här två har våldtagit den här tjejen är rätt uppenbart nu. Att de absolut visste vad de gjorde kan inte bevisas. Därmed måste de gå fria.

Kan det någonsin bevisas.. isåfall ?
2007-05-29, 05:18
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Vidare så har jag ganska svårt att förstå den här rätten att få bete sig hur jävla slampigt som helst som vissa debattörer förfäktar, samtidigt som man förfasar sig över en manlig kvinnosyn. Är det inte lika illa att vissa tjejer har så embarmligt usel självrespekt?

Det är uselt.. men inte lika uselt.
2007-05-29, 10:26
Medlem
morfars avatar
Vadå varför i helvete får man inte knullarunt ett aktivt sexliv behöver ju inte betyda att man har dålig självrespekt det kan ju lika gärna betyda att man uppskattar sex eller njuter av bekräftelse. Män taskiga kvinnosyn däremot är fullständigt oförsvarbart det tyder ju bara på att man är fullständigt debil!

ja hajjar inte grejen vafan en tonnåring som har ett rikt sexliv å tycker det är spännande med stureplan ska alltså få skyllasigsjälv om hon råkar ut för något. Å att följa med på efterfest det är alltså det värsta brottet man kan begå. ere så jävla illa å följa med två polare hem?
2007-05-29, 12:42
Medlem
Xiders avatar
Orkar inte kolla igenom hela tråden om det kommit fram nån bild eller namn.
Så håll till godo, ni som är lika lata som jag.

http://i61.photobucket.com/albums/h63/Heffaklump/CAAJ0H6Z.jpg
2007-05-29, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Orkar inte kolla igenom hela tråden om det kommit fram nån bild eller namn.
Så håll till godo, ni som är lika lata som jag.
Väldigt dumt. Nu riskerar du att bli bannad!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in