2007-08-08, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Ja, du verkar ju ha en vettig kvinnosyn.

ED är ingenting annat än en fjant, även om han är skyldig eller oskyldig till denna anklagelse. Och du verkar vara precis likadan. Istället för att beklaga denna incident dagen efter, eller t.o.m. samma dag som detta kom ut, så ska du "skryta om" att du minsann spelar i samma fotbollslag som ED.

Vakna för fan och inse att det denna kille är anklagad för att ha gjort, är så lågt och pinsamt att du bara borde hålla käften.
Jag fattar inte heller varför Peter North identifierar sig med diverse nattlivsprofiler som tvingar till sig fulsex.
Peter, är du en lika låg mask själv? Är killarna JK, AJ och ED dina idoler?
2007-08-08, 02:18
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jag fattar inte heller varför Peter North identifierar sig med diverse nattlivsprofiler som tvingar till sig fulsex.
Peter, är du en lika låg mask själv? Är killarna JK, AJ och ED dina idoler?

Det kan jag svara på.

Er** Da**** är i alla fall någon han ser upp till.
2007-08-08, 02:21
Bannlyst
Citat:
Det kan jag svara på.

Er** Da**** är i alla fall någon han ser upp till.
Oh ja.
Nä, jag tror att det är dags att någon vänlig själ skickar iväg ett litet meddelande till Er*cs flickvän...

Gulligt att "grabbarna" har en fan club här på FB...
2007-08-08, 02:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Njae, tyvärr får du lägga på en 4-5 år på den siffran.

Ja, det spelar ju inte så stor roll
2007-08-08, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piotosia
I princip inte. Bryter man ett avtal renderar det skadestånd.

Ditt exempel är ointressant i och med att avtalsbrottet föregås av ett annat straffrättsligt brott. Jämför med två affärspartners där den ena misshandlar den andra - tror du en domstol skulle tvinga offret att betala ett fullt skadestånd för att h*n bryter partnerskapet pga denna misshandel?

Men ditt hönshuvud.. Vad e det för intelligent jämförelse du gör då?

Skulle förresten va kul o höra hur det låter när du sluter ett avtal med nån innan du har sex.. "Jag tillfredställer dig nu o sen tillfredställer du mig sen. Deal!?" Eller?
2007-08-08, 02:27
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Oh ja.
Nä, jag tror att det är dags att någon vänlig själ skickar iväg ett litet meddelande till Er*cs flickvän...

Gulligt att "grabbarna" har en fan club här på FB...

Har visserligen ingen aning om hur ett förhållande ser ut i denna värld, men hon borde väl rimligtvis veta om att hennes pojkvän är anklagad för våldtäckt? Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av fredriik
Men ditt hönshuvud.. Vad e det för intelligent jämförelse du gör då?

Skulle förresten va kul o höra hur det låter när du sluter ett avtal med nån innan du har sex.. "Jag tillfredställer dig nu o sen tillfredställer du mig sen. Deal!?" Eller?

Haha! Förmodligen är det så dom gör, dessa "stureplanskillar"...
2007-08-08, 02:35
Bannlyst
Citat:
Har visserligen ingen aning om hur ett förhållande ser ut i denna värld, men hon borde väl rimligtvis veta om att hennes pojkvän är anklagad för våldtäckt? Eller?
Haha nej just det, de sitter ju anhållna!! Då borde hon ju veta. och vidare info behövs väl inte. Om inte i upplysningssyfte då...
2007-08-08, 02:46
Medlem
hoppas bara alla är på det klara med att det finns en ED som stavar med k istället för c som också varit ute en hel del kring stureplan för några år sedan, jag råkar känna denna person och det vore olyckligt om han drogs in i det hela, en extremt trevlig person som inte ska kopplas ihop med detta....
..
2007-08-08, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Dom enda vittnena har väl konstaterat att hon klängde en hel på flera olika killar. Är det 100% säkert att hon blev drogad och isåfall av vem? Det var inte bara några 6or för mycket? Hon blev skadad i underlivet och då måste juh någon ha sett det, att hon sedan väntar flera dagar innan hon uppsöker vård / kontaktar polis är lite underligt.

För det första är dessa killar inga stureplanprofiler, de är wannabe-stureplanprofiler och du PeterNorth är en wannabe-wannabe-stureplanprofil. En nobody i stureplankretsar. Nog så.
För det andra. Så om hon klängt på olika killar? Rättfärdigar det en våldtäkt?!
Tycker du att det är rättfärdigat av JK och ED att våldta henne om hon inte var drogad?
Så någon måste ha sett att hon fick svåra skador i underlivet menar du? Hur fan då?! Du fattar väl att hon fick skadorna i lägenheten och inte på Patricia, nog för att det gör jävligt ont att få fingrar uppkörda när man är torr mellan benen (som han gjorde på henne på Patricia) men man får inte svåra skador av det.
Ett dygn senare kontaktade hon polisen. Vilket inte är ett dugg konstigt. Det är vanligt att våldtäktsoffer hamnar i chocktillstånd och känner skam. Det är jäkligt starkt av henne att anmäla och jag önskar att alla tjejer/kvinnor vågade göra det.
2007-08-08, 03:02
Bannlyst
scnhyggsomfan. Ja jag har iaf set ttill att stava E med c hela tiden. E**c, eller Er*c funkar ju för att förtydliga. Alt. EDD istället för bara "ED"
TRIST om oskyldiga känner sig utpekade.

Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Bara en tidsfråga till Johns naiva polare dyker upp och ska försvara igen eller ?

"John är en superkille och skulle ALDRIG göra något sånt här"
Vad rätt du fick! Inte uttryckte sig PeterNorth så men nog avslöjade han sig duktigt...

En sak jag funderar över. Blir inte de "riktiga" Stureplanskillarna jävligt pissed off på de här asen som tror att de kommit upp i smöret och därför kan vara hur dryga och vidriga som helst, såpass att de t o m begår brott?
Det är en sak att ha skev kvinnosyn. En sak att vara kvinnohatare som dessa verkar vara...
(De kunde väl ha stannat hemma och kört en grupprunk istället, som PeterNorth har erfarenhet av...)

Att de "riktiga" Stureplanskillarna inte jagat bort de här asen, de här manshororna, med facklor, det fattar jag inte!!!! Makes them ALL look bad!

...Bekräftar min teori, det är alltid "wannabe-wannabe"-typerna som är de vidrigaste. Oavsett ändelse. (-rika, -brats, -kända) (tack till Minili för ordet)

----------------------

Hittat på internet:

http://img530.imageshack.us/img530/1896/vidrigaasensu5.jpg

"Intressant tanke:

Stureplansprofilen har anhållits för våldtäkt. Samma Stureplansprofil som enligt tingsrätten inte våldtog en annan kvinna tidigare i år.

Och det är inte svårt (men uppgivet) att tänka sig vilka argument som leder till en friande dom den här gången:

* varför följde du med honom hem, du visste väl att han varit lite dum mot en kvinna förut?
* vad gjorde du ute klockan tre på natten?
* brukar du följa med män hem mitt i natten?
* har du haft sex den här tiden på dygnet tidigare?
* hade du druckit alkohol?
* protesterade du på ett tydligt och välformulerat sätt?

och så vidare...

Det kan ju bli knivigt för tingsrätten att dömma mannen den här gången eftersom den friande domen byggde på att mannen i fråga inte fattat att han misshandlat och förgripit sig på offret. Men det är väl en bra taktik, droga kvinnan så att hon inte kan säga något vettigt för då är det fritt fram..."

från bloggen http://bakomkulissen.blogspot.com/2007/08/d-var-det-dags-igen.html
2007-08-08, 03:13
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ser ju inte bra ut för henne dock. Ska bli roligt att se om hon fixar till
sin story först.

Skulle man utgå ifrån den storyn som läggs fram hos aftonbladet så
blir det inte lätt att få dom fällda om dom lägger fram som version
som går ut på att dom inte vet var hon riktigt fått skadorna ifrån.

Enligt henne själv så säger hon att inte minns så mycket.

Det påstås att hon setts kyssas med flera killar och att hon hade
skaor redan på krogen för det är redan där hon har ont i underlivet

Så vem var det nu för kille som skadade henne i underlivet?

Med den storyn skulle jag äta upp henne levande om jag var nån av killarnas försvarsadvokat och min klient hade en trovärdig och rimlig story.

Om det finns bevis för att de haft sexuellt umgänge och att skadorna på hennes underliv har uppkommit som en följd av detta sexuella umgänge så torde väl graden av iaktagen berusning snarare ligga killarna till last? Då tycker jag att man ganska enkelt kan föra ett resonemang om att de har utnyttjat hennes vanmakt. Under dessa förutsättningar sitter de väldigt pyrt till ifall deras versioner inte överenstämmer.
2007-08-08, 06:52
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Fan vad du är töntig. Kan du inte bara lämna den här tråden och gå och runka av dig lite med din bögkompis PeterNorth . Ni verkar bli så förbannat uppkåtade av hela den här historien.

Sån jävla bullshit. Du och alla andra inkompetenta nollor som yttrat sig
utan att ha den minsta jävla koll på hur saker och ting fungerar borde
ta och hålla käften.

Erat dravel är inte värt ett ruttet lingon...

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Om det finns bevis för att de haft sexuellt umgänge och att skadorna på hennes underliv har uppkommit som en följd av detta sexuella umgänge så torde väl graden av iaktagen berusning snarare ligga killarna till last? Då tycker jag att man ganska enkelt kan föra ett resonemang om att de har utnyttjat hennes vanmakt. Under dessa förutsättningar sitter de väldigt pyrt till ifall deras versioner inte överenstämmer.

Nej, som i förra fallet så var tjejen sketfull, dock "fungerade" hon och
var inte försatt i vanmakt. Då var det istället till hennes nackdel
och hennes berättelse blev inte lika trovärdig.

Killarna drack ju också det är ju rätt svårt att i efterhand göra gällande
att hon varit utslagen om killarna själva påstår att hon var fullt medveten
om allt som hände.

Frågan är också VAD som egentligen hände och NÄR uppstod skadorna och
VEM var det som orsakade skadorna?

"– Allt är suddigt förutom att jag vet att jag stod vid baren och så känner jag att det gör så jäkla ont i mitt underliv. Jag hade turkosa trosor på mig och tittade ned och såg hur trosorna lystes upp. Han tryckte in händerna i mig och det gjorde så ont, säger hon."

Que?

Blir hon fistad vid baren?.........

Varför skriker hon inte på hjälp?

Är hon så full att hon inte kan påkalla någons uppmärksamhet trots att
hon blir våldtagen på en full nattklubb med massor av folk ????

"Tårarna rinner och rösten brister när hon ska berätta om övergreppen.
Bekanta har berättat hur hennes klänning hade halkat ned och hur hon kysst flera olika killar, även 26-åringen."

Kysstes hon bara och var det någon annan som också var på henne?

"– Det är inte jag. Jag blir inte sån. Ingen har sett mig dyngrak eller full så att jag har tappat kontrollen. Jag har aldrig knarkat och jag hänger inte med sådana där Stureplansnissar. Jag har aldrig, aldrig känt så förut och jag går aldrig hem med killar jag inte känner."

Nehe.........varför gjorde du allt det där denna gången?

Skall man utgå ifrån denna i och för sig korta berättelse så låser
den henne ganska kraftigt. Har hon nu inte blivit drogad heller
så.....ja...

Vi saknar ju killarnas redogörelse......

En sak som var till deras fördel sist var ju att de satt häktade men kunde
ändå lämna en samstämmig berättelse som åklagaren totalt misslyckades
med att punktera nånstans.

Vad skall dom säga denna gången?

Har dom en bra och samstämmig berättelse så blir detta en total mardröm
för åklagaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in