2007-10-16, 21:36
Medlem
Clara Hertzs avatar
De ansågs skyldiga till våldtäkt redan i tingsrättsdomen. Det är märkliga är att där blev de friade. Nu har det rättats till och ser inget märkligt i det.

Det våld de har utövat har varit rått och hänsynslöst. Hennes reaktion direkt efteråt visar att det var våldtäkt. Männen kanske inte förstod det men det är ingen orsak till att de inte ska dömas.

Män tycks ibland ha en rätt märklig uppfattning om vad våldtäkt är och inte är. Inte minst ser man det i den här tråden. Dock verkar den inte överensstämma med domstolarnas. Så det är bara att bita i det sura äpplet för dessa ungherrar.
2007-10-16, 21:37
Medlem
Ignatius Is avatar
Xallo,

Kan du inte dra upp en tråd i juridik så att det går att behandla de här frågorna utan att vi tvingas förklara självklarheter gång efter annan här inne för folk som ändå inte vill förstå? Den här tråden har har jag inget hopp för längre.

Dock - innan du gör det så vill jag ära den här trådens ursprungliga tema med en liten film:

http://www.youtube.com/watch?v=8Np0ahBCf3A

Ni kan kolla från drygt 02.29 och lyssna noga på vad vår 25-årige vän skriker då....
2007-10-16, 21:38
Medlem
qtboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
finns det några bilder på tjejens skador?
Ursäkta mig men är du dum i hela huvudet?

Kolla Opium.se eller Orgish.com om du vill se söndertrasade underliv! Kan ju iofs finnas på FB mondo goore....
2007-10-16, 21:42
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
bra att de här 2 svinen fick 4 år var på kåken, var kommer de att sitta?

Vad händer med deras jävla skitkrog nu? kommer den att konka snart? vad gör AFA och liknande grupperingar för att sabba krogen?

Rätt åt de här jävla MUF-svinen att de fick fängelse, dom kan dra åt helvete! Ljuvligt att det här landet börjat straffa Stureplans-svin ordentligt.

FY fan vad dryga dom såg ut på bilderna.
Krogen är såld (till typ ett gäng syrianer, tror jag). Den tredje ägaren (en riktigt trevlig kille och ingenting med några mål att göra) råkade ju illa ut pga de två ärkearslena.
2007-10-16, 21:45
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Du förstår uppenbarligen inte poängen!

Blåmärkena i sig bevisar inte våldtäkt, människor utsätter sig för betydligt sjukare och mer skadliga saker frivilligt än vad personerna i det här fallet har gjort.

Jag säger ju inte att hon inte blivit våldtagen, vilken del är det du inte förstår?
Jag säger att det inte är ställt utom rimligt tvivel att hon har blivit våldtagen och därför är domen felaktig. Sen om AJ och JK får ruttna på singsing skiter jag i, vi får helt enkelt inte rucka på rättsprinciperna, det är ännu värre än att släppa två våldtäktsmän fria. Utav den simpla anledningen att det i slutänden urholkar rättsskyddet för de som faktiskt är oskyldiga och offer, förstår du?

Vi kan inte offra den principen för att en person skall få upprättelse, vad händer isf nästa gång någon blir oskyldigt anklagad för våldtäkt?

Du vill ju inte fatta. Bevisningen av kvinnans reaktion efter våldtäkten och att de insett att de gjort fel genom att inte vilja berätta om det, samt de skador hon haft.

Det räcker för att döma dem till detta. Förstår inte att du har svårt att fatta det utan dillar på med ditt svammel om rättssäkerhet.

Man kan inte ge sig på någon och misshandla dem och sen säga att den ville bli nerslagen eller så. Det måste ju även du förstå är ohållbart.
2007-10-16, 21:46
Medlem
Totalägda av hovrätten.
2007-10-16, 21:46
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Du förstår uppenbarligen inte poängen!

Blåmärkena i sig bevisar inte våldtäkt, människor utsätter sig för betydligt sjukare och mer skadliga saker frivilligt än vad personerna i det här fallet har gjort.

Jag säger ju inte att hon inte blivit våldtagen, vilken del är det du inte förstår?
Jag säger att det inte är ställt utom rimligt tvivel att hon har blivit våldtagen och därför är domen felaktig. Sen om AJ och JK får ruttna på singsing skiter jag i, vi får helt enkelt inte rucka på rättsprinciperna, det är ännu värre än att släppa två våldtäktsmän fria. Utav den simpla anledningen att det i slutänden urholkar rättsskyddet för de som faktiskt är oskyldiga och offer, förstår du?

Vi kan inte offra den principen för att en person skall få upprättelse, vad händer isf nästa gång någon blir oskyldigt anklagad för våldtäkt?

Jag förstår vad du menar men jag håller inte med. Både TR och HR anser att hon blev våldtagen. Om grabbarna, som är myndiga, inte förstod att de skadade henne får de ta sitt straff. Det är precis som när man skattedeklarerar...
2007-10-16, 21:47
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Jadu Taipeh, jag brukar för det första inte ha våldsamt sex med damer så jag kan inte uttala mig om exakt hur många blåmärken som är rimliga efter våldssex, men uppenbarligen kan du det så shoot!

För ett par år sedan så såg jag ett videoklipp på nätet av en kille som frivilligt högg av sig yttersta leden på ett finger med ett stämjärn. Dels för att han tyckte det var snyggt och dels för att det gav honom sexuell njutning, sen har vi ju alltid exemplet med den världskände Goatse, han gillade att bli våldsamt påsatt i ändtarmen av hästar, han dog tillochmed utav skadorna han ådrog sig vid ett tillfälle. Det betyder inte nödvändigtvis att hästen våldtagit honom, eller hur?

Jag säger ingenting om eventuell skuld i det här specifika fallet. Dock så har vi här en psykist labil tjej som brukar bryta ihop när hon är berusad och dessutom befunnit sig i en beroendeställning till en av de nu dömda. Hon kan helt enkelt ha brutit ihop för att bägaren runnit över och hon var trött på att bli förnedrad av den person hon var kär i.

Hon kan även ha blivit våldtagen på ett djupt förnedrande sätt av dessa idioter, men jag anser inte att det är ställt utom rimligt tvivel och väljer att göra en annan bedömning än HR eftersom jag inte behöver bli våldtagen av media för det ställningstagandet.

Jag säger inte att jag har rätt, jag säger att det föreligger en hel del konstigheter här, det kan vem som helst som är objektiv antagligen hålla med om!

Så om någon kommer och klipper av dig ditt finger och säger att du ville det så blir man inte dömd. Är du inte lite väl naiv i ditt resonerande (nåja) nu?

Det är rätt hög svammelfaktor på dig.
2007-10-16, 21:54
Bannlyst
Citat:
Jag säger inte att deras historia är mer rätt än kvinnans, däremot så har den varit konsekvent raktigenom, det har inte hennes!

Fråga dig det här: Varför skulle kvinnans historia som ändrats ett flertal gånger vara mer rätt än killarnas som varit konsekvent?

Att hon var packad och har svårt att minnas? Att killarna redan från morgonen efter synkat sin syn på detta via sms? Att de eftersom de visste att det de gjort var fel såg sig nödsakade att att komma överens om en beskrivning framstår som ganska troligt. Kanske inte för dig...men men.

Ge mig din syn (oh du allsmäktige allenarådande intelligens här i tråden) på tjejens skador? Varför skulle hon anmäla just denna gång? Hon har ju aldrig tidigare skadats av dessa pojkar? Varför just nu? Ledsnade hon på att ha ont efter fredagsnätter hos dessa pojkar eller?

Ge mig nånting som gör att jag kan förstå hur du tänker.
2007-10-16, 21:56
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Så om någon kommer och klipper av dig ditt finger och säger att du ville det så blir man inte dömd. Är du inte lite väl naiv i ditt resonerande (nåja) nu?

Det är rätt hög svammelfaktor på dig.

Med tanke på att jag vet jag pratar om och du inte gör det så skulle jag vilja hävda motsatsen. Men det vore väl naivt utav mig det också eftersom du uppenbarligen inte besitter något vidare intellekt och således inte kan ta in informationen på ett ojektivt vis!

Men fortsätt du och gör bort dig genom att visa att du inte kan följa ett resonemang som inte passar dig!
2007-10-16, 21:57
Medlem
en svensk tigers avatar
Jag blir uppriktigt bestörtad när jag läser vissa debattörers uppfattning om rättsäkerhet i allmänhet och den aktuella domen i synnerhet. Naturligtvis är alla berättigad till en åsikt som skall respekteras men jag blir oroad när folk i sin iver att få dessa män dömda gärna överger de principer som gör Sverige till en rättstat. Jag tror inte att vissa inser vilka följder detta kan få. Fråga bl.a. mannen (fallet Ulf) som satt oskyldigt dömd för att vid ett flertal tillfällen förgripit sig på sin egen dotter, eller Joy Rahman som spenderade en stor del av sitt liv i fängelse pga att han dömdes på allt för vaga grunder. Detta är något som om vi inte värnar våra rättsprinciper kan hända både dig och mig och i ett sådant samhälle vill iaf jag inte leva i.

Extra besvärande är att man kan misstänkta att fru Justistia i detta fall har tjuvkikat under sin ögonbindel och låtit sig påverkas av den uppiskade stämningen som rått i media.

Misstolka inte detta inlägg som ett försvar för våldtäkter eller våldtäktsmän, vilka naturligtvis skall straffas när tillräckliga bevis för det påstådda brottet finns.

En sista reflektion i ämnet är varför det just vid sexualbrott finns sådan iver att sänka beviskraven. Det är sällan man i media kan läsa om krav på sänkta beviskrav eller i värsta fall omvänd bevisbörda när det rör sig om övriga brottstyper. En åtalad skall oavsett vilket brott det är fråga om behandlas efter samma princip nämligen In dubio pro reo
2007-10-16, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taipeh
om du haft dambesök en natt, och damen ifråga kommer från ditt näste med 46 (?) skador på kroppen, dessutom anmäler dig för våldtäkt undrar jag om du vet vad tekniska bevis är?
Har ni träffats tidigare och övat i sängen och damen ifråga inte anmält dig för någon form av övervåld antar jag att ni bägge haft tuff sex utan komplikationer.
Vad antar du?

Tänk på att xallo har "forskat" i ämnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in