Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag säger inte att deras historia är mer rätt än kvinnans, däremot så har den varit konsekvent raktigenom, det har inte hennes!
Fråga dig det här: Varför skulle kvinnans historia som ändrats ett flertal gånger vara mer rätt än killarnas som varit konsekvent?
Jag är helt objektiv när jag nu skriver detta och har läst Psykologi och Juridik.
Jag vill faktiskt hålla med TopDawg till viss mån, att hennes "historia" har devierats allt eftersom tiden gått påvisar inte på något viss att hon "hittat på" utan är snarare en indikation på att hon talar sanningsenligt.
Efter en traumatisk upplevelse är det svårt att samla all information och upplevelser och ge en helt korrekt bild, därefter som tiden går kommer man att minnas ett mer korrekt händelseförlopp och kan då ändra sig och när ytterligare tid går kommer man att börja glömma detaljer och kan således vi snabba frågor / dylikt svara fel.
Om man däremot aldrig devierar sin historia och man tydligt kan se att detta innan nämnda händelseförlopp uteblivit är det en, och jag vill klarlägga,
indikation (inget mer) att "historia / vittnesmål" är ett fabrikat då man memorerar detaljer dylikt till skillnad från en traumatisk upplevelse som man undermedvetet helst
vill glömma.
Så ditt argument håller inte.