2007-10-16, 12:18
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babemagnet
Tydligen ska fallet inte ha varit särskilt ovanligt enligt hovrättslagman Ewerlöf:

Intressant, på min ära. Jag var ju som sagt inte på plats och har inte mer information än ni andra, men det känns verkligen som en dom efter hjärtat snarare än någonting annat.
2007-10-16, 12:20
Medlem
Bjornens avatar
Måste man beställa domen eller är de någon som har lyckats fixa den? leta lite på karonv bla.. hitta inget.
2007-10-16, 12:21
Medlem
Tänkte blanda in lite humor.

Kolla in snubbarns advokater:
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.883982!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg

Jag skulle ha svårt att ta något den snubben säger på allvar. Får man se ut hur fan som helst?
2007-10-16, 12:22
Bannlyst
saxat från expressen
- I hovrätten har männen angett att de inte utövat något våld. Men kvinnans läkarintyg visar att hon hade skador i hela kroppen och i underlivet, säger Göran Ewerlöf.

Trodde dom medgett att de använt våld?
2007-10-16, 12:22
Medlem
The Heirophants avatar
haha, de kommer att få rejäla blåmärken när de får "smisk" i fängelset. Spanking tycker de om och spanking ska de få!
2007-10-16, 12:23
Medlem
mungos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroko
Tänkte blanda in lite humor.

Kolla in snubbarns advokater:
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.883982!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg

Jag skulle ha svårt att ta något den snubben säger på allvar. Får man se ut hur fan som helst?

Om inte killarna byter advokater borde de i alla fall kunna se till att tipsa de där herrarna om en bra frisör.
2007-10-16, 12:23
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenDeMartini
saxat från expressen
- I hovrätten har männen angett att de inte utövat något våld. Men kvinnans läkarintyg visar att hon hade skador i hela kroppen och i underlivet, säger Göran Ewerlöf.

Trodde dom medgett att de använt våld?

Jag med? Går det att tidsbestämma blåmärken förresten, det är väl ganska viktigt...
2007-10-16, 12:24
Medlem
akzs avatar
Mitt i allt sitter jag här och funderar över hur det sett ut i tidningarna om det blivit en friande dom.

Vilket band skulle vi uppmanats att bära då? Skulle vi haft rosa tröjor för att stödja den stackars tjejen, eller rentav blå för att vara mer genuskorrekta 2007?

Vilken 15-årig fjortis hade startat Facebookgruppen "Bevara oss från Stureplansvåldtäkterna"?

Kanske hade detta rentav blivit en större tragedi för mänskligheten?
2007-10-16, 12:24
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Även om vi lägger till allt ovan i analogin, varför har inte den som slår med stekpannan ett ansvar för att känna till att det är olagligt att misshandla folk? I flera av inläggen i den här tråden är det som att det bara är offrets ansvar att säga ifrån. Man har väl själv ett ansvar för att inte överträda en lag? Om man slår någon för hårt med en stekpanna dör de och då kan man räkna med att hamna inför domstol. Ni får själva dra analogin vidare i det fall tråden handlar om.

Så om två män några gånger möts i en boxningsring för att slåss , en dag blir den ena skadad , inte dödligt eller allvarligt typ blåmärken och kanske ett sprucket ögonbryn. Är det då "grov misshandel" ?
2007-10-16, 12:25
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
haha, de kommer att få rejäla blåmärken när de får "smisk" i fängelset. Spanking tycker de om och spanking ska de få!

Förutom att sexualbrottslingar hamnar på speciella anstalter för att inte sådant ska ske menar du?
2007-10-16, 12:26
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Tills prejudikatet används för att dömma dig, i brist på bevis.

Det var därför jag sa att jag var nöjd OM den var juridiskt korrekt.
2007-10-16, 12:27
Medlem
qtboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hojl
Tycker hur som helst att det är förvånande att de får så mycket stöd här på FB? Annars brukar väl fähundar och slödder få smaka på pöbelns rättvisa i diskussionerna?

Det handlar nog om att många här på fb har liknande kvinnosyn som bögarna som blev dömda idag har..[/quote]
Att överhuvudtaget försvara deras handling är ett tecken på grov social och emotionell inkompetens...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in