2007-10-16, 07:49
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Hon var ju uppenbarligen med vid pläderingen vid tingsrätten, men då var det ju ingen media där som skulle manipuleras. Dessutom vet alla att har man Elisabeth som målsägandebiträde så har man oftast löksaft ingnodd i handflatorna för att lättare kunna framkalla tårar. Sorry, jag kan skådespelerier. Men Elisabeth är inte ensam om det, den taktiken använder dom flesta målsägandebiträden.

Men det är bara att gratulera M till en suverän teater för hon har lyckats med det hon har föresatt sig, SH kommer döma grabbarna, hon får sina pengar och kan ha sin stora vip fest. Jag vet att media låst sig så vid henne så dom kan inte backa nu, men fler och fler har fått upp ögonen för henne och vad hon sysslar med. Varför tror du inte att läkaren på SöS våldtäktsmottagningen stöttade M i intervjun som jag tror det var punkt se skrev. Hon sa bara att hon inte ville kommentera
det. Men i nästa stycken pratade hon på om annat. Men M ville hon uppenbarligen inte ge ngn offentlig stöttningn till. Nej det är något helt fel i det här.

Vad har det för relevans att hon var med vid slutpläderingen i TR?
Är det ditt enda "belägg" för att hon skulle spela teater när hon gick ut?
Om hon inte gick ut under pläderingen i TR så är det skådespeleri att hon gick ut under pläderingen i HR?
Logik verkar inte vara din starka sida. Heller. Är det därför du inte svarar på mina tidigare frågor, tro?
Vad menar du att hon har "lyckats" med att "företa" sig?
Kan du utveckla lite om den plan du implicerar att hon har haft?
Hur har den sett ut?
Om hon är så uträknande som du vill påskina måste jag fråga:
Varför då anmäla två kompisar som hon haft sex med innan? Det vore upplagt för misslyckande. Hon har heller inte hymlat alls med att hon haft sex med dem tidigare eller någon annan för den delen, trots att det ligger henne i fatet.
Och vi är fortfarande inte i USA. Skadestånd i Sverige är väldigt låga.

Läkare uttalar sig inte i media om pågående rättsfall. Tycker du att det är konstigt?
2007-10-16, 07:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
När man utnyttjar andra människors godtrogenhet till att själv få favörer och inte drar sig för att manipulera ett sådant hemskt brott för kvinnor som våldtäkt är. Det är förjävligt. Det är många våldtagna tjejer som verkligen blir våldtagna som inte ändrar sin version och som blir indragna i buskar och kidnappade upp i lägenheter och blir utsatta för övergrepp. Med att ändra sin version så menar jag med att M först långt senare erkände att hon gått med på att ha sex och att det inte var killarna som slet av henne kläderna osv. Men det verkar ha satt hårt inne. Det som fick henne att erkänna det var väl att kläderna var hela eller? I af enligt förundersökningen för den saken undersöktes noga i ett av förundersökningsprotokollen vid den tekniska bevisningen. (jag läste förundersökningen igår) Och när man inte hittade avöringsbesudlingar eller blodbesudlingar på fjärrkontrollen
så erkände hon när den ena av killarna sa att den användes för stimulering av klitoris. Vad är det med den tjejen som gör att helt uppenbara felaktigheter som DNA och annat kan motvisa kan sitta och ljuga i media. Jag fattar inte att media inte ställer henne mer mot väggen. Hon sabbar så otroligt för tjejer som verkligen blir våldtagna.

Det intressanta är när folk säger att om hon gått ut med sin slutgiltiga verision vid anmälan så hade åtal knappast väckts, men nu riskerar de en dom på grund av lögner och mediadrev? Konstigt.

Säga vad man vill av USAs metod att använda sig av "vanliga människor" som jury, men de får ju inte ens ta del av media under tiden de tar del av bevisningen i rättssalen.
2007-10-16, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det intressanta är när folk säger att om hon gått ut med sin slutgiltiga verision vid anmälan så hade åtal knappast väckts, men nu riskerar de en dom på grund av lögner och mediadrev? Konstigt.

Säga vad man vill av USAs metod att använda sig av "vanliga människor" som jury, men de får ju inte ens ta del av media under tiden de tar del av bevisningen i rättssalen.

Det är mycket i det här som är intressant. Jag vet inte om det är lagligt att lägga ut förundersökningsprotokoll och labbrapporter på nätet. Men jag tror att alla som läser dessa saker får en helt annan bild av M. Enda gången hon erkänner felaktigheter är när hon är tvungen när hon konfronteras med annat såsom teknisk bevisning mm och då kommer hon dragandes med saker som att ingen skulle tro henne ändå. Efterhandskonstruktioner mm. Fy fan vilken skit dessa förhör är med henne.
2007-10-16, 09:24
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunZie
Instämmer, vilken tid faller domen?
11:00 idag om ingen redan sagt det.
2007-10-16, 09:45
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Det lär visa sig imorgon

Det kommer bli en våt orgie för en viss person....

Lyckades du inte hålla den röda tråden kvar i minnet mellan inläggen?

Min fråga och det jag opponerar mig mot är hur DU som säger sig bara ha läst dom, artiklar etc kan känna dig manipulerad? Chockad, ja - det kan jag gå med på att man kan känna sig över en okänd människa och vad de säger och gör men ALDRIG manipulerad.

Så berätta för mig nu hur du kan känna dig manipulerad och berätta för mig varför det skulle visa sig i morgon, du har ju redan gjort ditt liksom....
.
2007-10-16, 09:56
Medlem
11xx22s avatar
Molson Canadian du lyckas skriva det jag tänker men inte kan uttrycka lika klart.
2007-10-16, 10:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
SH kommer döma grabbarna...
Som du känner till är juristerna i majoritet över de politiskt tillsatta nämndemännen i hovrätterna (3 mot 2 i brottmål).
Anser du att man generellt ska sätta mindre tilltro till hovrätterna med sin majoritet av jurister jämfört med tingsrätterna som har de politiskt tillsatta nämndemännen som dömande majoritet?
2007-10-16, 10:44
Bannlyst
I vilket annat land som helst skulle dom fälts, men detta är sverige ett paradis för kvinnohatande våldtäksmän..
2007-10-16, 11:02
Bannlyst
haha fällda, fyra år fick dom =)
Medlem
xallos avatar
Jag är mycket nyfiken på den domen, något är ruttet i danmark.
Medlem
På AB står det nu att de vart fällda för våldtäkt.
2007-10-16, 11:03
Medlem
Månsans avatar
4 år till båda

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in