2007-05-10, 12:57
Medlem
Grabbarnas hemsida ger ju inget vidare seriöst intryck. De garanterar bland annat att man kommer uppleva en ny "bar upplevelse" och en av deras rätter inkluderar "potatis puré". Min spontana kommentar till det är; måste man verkligen vara naken? och vem är potatis?

Jag skulle vilja ha lite uppdaterat skavaller kring hur det har gått för de här killarna ute i det sociala livet de senaste helgerna? Som många påpekat tycker jag det är lite märkligt att ingen argsint typ tagit vid där lagens långa arm slutar och utövat lite folklig rättspraxis? De får fortfarande massor av inlägg i sina gästböcker på Glife, samtliga av mer eller eller mindre stureplansmässiga människor, tyvärr är det privata inlägg. Jag undrar verkligen vad folk skriver!
2007-05-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
Det är väl mailet som cirkulerar som det skrivs om idag i bla Metro och EX

http://img215.imageshack.us/img215/9297/image001az2.jpg

Finns det på något annat ställe? finns inte där längre..
2007-05-10, 13:32
Medlem
Realiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelkatt
Finns det på något annat ställe? finns inte där längre..

Varsågod!

http://i184.photobucket.com/albums/x51/AlexSc/stureplansvldtkt.jpg
2007-05-10, 13:52
Medlem
GJEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjure
>KLIPP<Inga nya bevis kommer kunna presenteras, tjejen kommer gå igenom samma jobbiga process igen, för att nå samma resultat. >KLIPP<

Det finns ett ohört vittne som VILL vittna.
2007-05-10, 14:31
Medlem
Watchmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJE
Det finns ett ohört vittne som VILL vittna.

och?
2007-05-10, 14:34
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjure
Till alla moralpoliser som vill koka grabbarna i olja och totalt står på tjejens sida:

Hon säger sig inte vilja överklaga. Hon säger sig vilja lägga det här bakom sig och återgå till ett normalt liv.

Alla dessa "aktivister" som försöker hänga ut J & A och vill lyncha dessa offentligt gör även tjejen en rejäl otjänst.

Demonstrationen som genomfördes i helgen med marschen från Stureplan till Grabbarnas är snarare en manifestation för deras egen sak: "Reclaim the city" - Klubben för inbördes beundran, skapad och styrd av folk i behov av gemenskap, oavsett vilken gemenskap det än är.

Alla som VERKLIGEN vill hjälpa tjejen, lägger ner allt som har med detta att göra. Sluta samla pengar till överklagande. Inga nya bevis kommer kunna presenteras, tjejen kommer gå igenom samma jobbiga process igen, för att nå samma resultat. Oavsett om det är rätt eller fel, har hon insett detta och det borde alla andra göra också.

Oavsett vilken sida man står på handlar detta om 3 personer som mår dåligt, gör inte saken värre för någon av dessa genom att fördöma/försvara/förvärra osv. Tingsrätten har lämnat sin dom, en dom efter svensk lagstiftning. Hovrätten måste göra detsamma om det hamnar där. Låt istället alla inblandade parter gå vidare på personlig och privat nivå.

Ja, blir det inget överklagande så börjar den här historien kännas passé.

- F.G
2007-05-10, 14:44
Medlem
mr.arnes avatar
Grabbarnas, före detta Lion Bar vid Fridhemsplan alltså.
Någon som vet vad som hände med klientelet från Lion Bar.
Försvann de eller dök de upp på Grabbarnas?
2007-05-10, 14:46
Medlem
Räkodlarens avatar
Hear Fula Gubben

Grabbarna straffas kontinuerligt. Inte minst med tanke på deras redogörelse i tingsrätten "det gick för mig efter ett par minuter" o dyl.

Kanske därför tjejen anmälde, hon var helt enkelt besviken och otillfredsställd.

På sidan som uppmanar till smutskastning av killarna står att "trots att domstolen har bevisat..", konstigt, jag trodde parterna skulle bevisa och domstolen döma..

Låt tråden gå i graven- om inget nytt skvaller framkommer förstås..
2007-05-10, 14:50
Awaiting Email Confirmation
Klockan börjar nog klämta

För dessa grabbar. Jag är mycket förvånad om ingen sätter åt såna här svin, men det är inte min sak att döma eller dela ut en dom. Men jag har ändå på känn att de där killarna testat liknande grejer förr. Jag skulle inte gå på begravningen jag skulle köpa champagne. Men det är bara min åsikt.
2007-05-10, 15:15
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Grabbarnas, före detta Lion Bar vid Fridhemsplan alltså.
Någon som vet vad som hände med klientelet från Lion Bar.
Försvann de eller dök de upp på Grabbarnas?

De sitter på Kinakrogen bredvid
2007-05-10, 15:31
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Många tycks ha väldigt svårt att fatta det här: eftersom tjejens sexuella bakgrund och relation med killarna var som den var, så är det möjligt att Farsta-stekarna inte fattade att hon menade allvar när hon försökte avbryta sex:et.

OK?

"Möjligt" räcker för att de ska bli frikända. Ni kan ha en annan åsikt, men så ser det ut juridiskt.

SMS:n spelar mindre roll, de kan lika gärna sägas vara en del i det sexuella roll-spel som bedrevs. En del människor lever kvar i 1950-talet och tror att det finns någon sorts allmänt vedertagen moral där sånt här inte förekommer och hur som helst är helt sjukt och förkastligt och därför straffbart. Så ser lyckligtvis inte verkligheten ut. Folk som försöker påtvinga andra sin moral-syn har rätt lite att hämta på Flashback.

- F.G

Vi vet att det fungerar så!
I verkligheten vet alla att de visste vad de gjorde. Naturligtvis!
Problemet är att det nästan alltid är samma visa.
Juridiken fungerar inte. Det gör att kvinnor är mycket utsatta.
Det ska vara svårt att bli dömd för våldtäkt, men inte omöjligt.
2007-05-10, 16:02
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vi vet att det fungerar så!
I verkligheten vet alla att de visste vad de gjorde. Naturligtvis!
Problemet är att det nästan alltid är samma visa.
Juridiken fungerar inte. Det gör att kvinnor är mycket utsatta.
Det ska vara svårt att bli dömd för våldtäkt, men inte omöjligt.
Håller definitivt med om att juridiken inte fungerar. Men jönsarna som bär upp det svenska rättssystemet ser det säkert som att juridiken fungerar hur bra som helst, och att det är verkligheten det är fel på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in