2007-05-24, 09:32
Medlem
Legimitations avatar
Felpost.
2007-05-24, 09:37
Medlem
Vad heter tjejen?
2007-05-24, 09:41
Medlem
stavs avatar
DN läser Flashback?

Citat:
Såväl kvinnan som de två männen har varit välkända personer i Stockholms nöjesliv och fallet har lett till inflammerade diskussioner och skvaller på nätet. Såväl männens som kvinnans sexliv har avhandlats och diskuterats, till en början i en fnittrig och flabbig ton. Så småningom har fler och fler själva läst domen och då har sympatierna för kvinnan blivit allt starkare.

Hej hej Tomas Lisinski.
2007-05-24, 10:28
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
vad hette bruden? bild tack
Nu har ni vart OT i jag vet inte hur många sidor och pratat domar och juridik
Detta är väl skvallerforumet? Så, vad heter bruden? Varför är hon ökänd runt Stureplan? Vad är hennes historik ute i nöjeslivet?
2007-05-24, 11:05
Medlem
Diamantinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dictionary
Stockholm City publicerar en text från ”Kvinnan i Stureplansprofilvåldtäkten” idag:
http://www.city.se/Nyheter/1.692521
Och i Aftonbladet ...
http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,1076304,00.html

Citat:
Aldrig någonsin att jag hade anmält de två killarna som våldtog mig om jag vetat vilket helvete som väntade mig bakom de lyckta dörrarna.

Den ena åtalades advokat, Björn Sandin, ställde mig en fråga liknande ”vad trodde du att ni skulle göra, dricka te eller?”. Men inte trodde jag att jag skulle bli våldtagen den där natten i mars i alla fall. Dumma, naiva brud, den som ger sig in i leken får leken tåla.Men våldtäkt är allt annat än en lek.
2007-05-24, 11:07
Medlem
wilt99s avatar
http://stureplan.se/search.php?search_string=mika+velander
2007-05-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjure
Varför utger ni er för att ha koll, när ni bara skriver massa felaktigheter. Vi kan lägga ner hela flashback forum om folk bara medvetet ljuger i dessa trådar

Grabbarnas går lika bra som innan allt detta hände, och "Grabbarna" är välkomna på precis de ställena de var välkomna på innan

När kommer boken ut?
Klart stället går lika bra som vanligt, det är ju inte som att man, under beskydd av piketpolisen, fick låtsas att stället bytt ägare för att inte få det sönderslaget Grabbarnas is the shit 2007..
Men jag tror på dig, alla älskar de här två killarna, det kommer nog bli tydligt under rättegången nu Det är bra att du berättar för oss hur det är.
2007-05-24, 12:08
Bannlyst
För det första: Grabbarna har lämnat Grabbarnas. Det stod det i DN idag.
SÅ OM stället är open for business så har de två iaf sålt sina delar av företaget.

För det andra: SKITBRA att domen överklagas. Jag HOPPAS att tjejen orkar gå igenom det och sätta åt de två
förnedrings-valparna.

Citat:
Ursprungligen postat av stav
Citat:
Såväl kvinnan som de två männen har varit välkända personer i Stockholms nöjesliv och fallet har lett till inflammerade diskussioner och skvaller på nätet. Såväl männens som kvinnans sexliv har avhandlats och diskuterats, till en början i en fnittrig och flabbig ton. Så småningom har fler och fler själva läst domen och då har sympatierna för kvinnan blivit allt starkare.

Hej hej Tomas Lisinski.
*host* STEFAN *host*
Jo självklart tittar tidningarna på FB och har så gjort ända sedan Skvalleravdelningen tog fart. Här "outas" först och bäst. Och alla tar uppgifterna härifrån med sig till sina bloggar etc (SO).

Citat:
Friande våldtäktsdom mot krögare överklagas

Den unga kvinnan hade förnedrats och utsatts för våld. Ändå friades de två krögarna från anklagelserna om grov våldtäkt. Nu har kammaråklagare Anita Kjellén överklagat domen.

Krögarvåldtäkt kan bli ett predjukat

Stockholms tingsrätts friande dom ledde till en upprörd debatt om kvinnors rättigheter och demonstrationer utanför de två åtalades krog.

Det var i mars som kvinnan anmälde att hon blivit våldtagen av de två unga krögarna, 21 och 24 år gamla. Den 19-åriga kvinnan gjorde anmälan snabbt efter själva händelsen. Hon var mycket uppriven och även kraftigt berusad.

Utredningen visar att kvinnan hade förnedrats på flera olika sätt och även att hon hade utsatts för våld av de båda männen.

Strax efteråt skickade den ene krögaren sms till sin kompanjon. Det stod ordagrant så här, förutom att kvinnans namn är utelämnat: "Vi berättar inte det med (nn) för någon. Men fan va Gött det är med förnödering (nn) är vår gängHora och så ska det vara" Han fick svaret: "tyst som i graven ha ha. ja hon är underbar."

Kvinnan hade också flera skador och tingsrätten ansåg det utrett att hon "i vart fall med visst våld tvingats till samlag".

Att männen, 21 och 24 år gamla, ändå friades berodde på att det, enligt tingsrätten, inte var säkert att de uppfattade kvinnans vilja. Dels hade hon vid tidigare tillfällen haft frivilligt sex med männen där det hade förekommit våld. Dels var hon kraftigt berusad och hade ibland svårt att återge exakt vad som hade hänt. Tingsrätten tyckte att hon var trovärdig men var ändå inte helt övertygad om att berättelsen stämde i varje detalj.

De två åtalade berättar att de hade sex med kvinnan samtidigt och att de har använt visst våld som de menar ingick i frivilliga sexlekar. Båda nekar till att ha tvingat kvinnan till sex.

Kammaråklagare Anita Kjellén skriver i sitt överklagande att kvinnan "på ett trovärdigt sätt berättat att hon sagt åt dem att sluta, att hon försökt kämpa emot och att hon skrikit och gråtit". Hon menar också att kvinnan befann sig i ett hjälplöst tillstånd eftersom hon var kraftigt berusad och inte kunde värja sig mot de två männen.

Kvinnans advokat Göran Rangmar säger till DN att han är mycket nöjd med att domen har överklagats. Han berättar att hans klient mår efter omständigheterna bra.

- Hon har börjat arbeta igen och återgå till rutinerna. Men det är klart det här sitter djupt i henne.

Såväl kvinnan som de två männen har varit välkända personer i Stockholms nöjesliv och fallet har lett till inflammerade diskussioner och skvaller på nätet. Såväl männens som kvinnans sexliv har avhandlats och diskuterats, till en början i en fnittrig och flabbig ton. Så småningom har fler och fler själva läst domen och då har sympatierna för kvinnan blivit allt starkare. Trots den friande domen har männens uppträdande mot kvinnan fördömts allt hårdare.

Historien har lett till att de två männen har slutat som krögare, enligt deras tidigare kompanjon.

Det är oklart när Svea hovrätt kommer att pröva den överklagade domen.

Stefan Lisinski 2007-05-24 08:46
2007-05-24, 12:16
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
http://stureplan.se/search.php?search_string=mika+velander

Ser lite smått efterbliven ut va? I alla fall på två bilder av det du länkat till.
2007-05-24, 12:33
Medlem
Lidingöflicka
2007-05-24, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.P
Ser lite smått efterbliven ut va? I alla fall på två bilder av det du länkat till.
Jag får inte länken att funka!
2007-05-24, 12:44
Medlem
bjures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
För det första: Grabbarna har lämnat Grabbarnas. Det stod det i DN idag.
SÅ OM stället är open for business så har de två iaf sålt sina delar av företaget.

Du ska inte tro på allt som står i tidningen. Tro mig

För övrigt skulle troligen ingen av de som demonstrerade den där dagen i maj nånsin gå på Grabbarnas oavsett om detta aldrig hänt. Och det är säkert inte kunder de skulle vilja ha heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in