2007-09-06, 00:14
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Menar du misshandel riktad mot män eller utövad av män?

Det spelar ingen större roll men för att även du skall hänga med i resonemanget så kan vi väl säga att frågan avser när en man påstår sig blivit misshandlad av en annan man.
2007-09-06, 00:19
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Nu vet jag att det var FG du frågade, men jag kan tillägga lite. Hur rimligt är det att en mor stryper sitt barn *precis* på gränsen till att det dör, för att "rädda" det och känna sig som en hjälte på sjukhuset?

Jag jämför inte detta direkt med falska våldtäcktsanklagelser. Jag försöker bara ge lite perspektiv till vad människor faktiskt är kapabla till, hur uppåt väggarna galet det än kan verka - för uppmärksamhet - trots att insatsen är enormt stor.

Jag menade alls inte att det är fullständigt uteslutet att kvinnor falskeligen anmäler en våldtäkt utan ifrågasätter bara de som menar på att det är vanligt förekommande.
Vad människor är kapabla till behöver du inte oroa dig för att jag inte är medveten om.
2007-09-06, 00:23
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det spelar ingen större roll men för att även du skall hänga med i resonemanget så kan vi väl säga att frågan avser när en man påstår sig blivit misshandlad av en annan man.
Ok. Siffran "uppåt 40 procent" gäller alltså när kvinnor påstår sig ha misshandlats av en man de känner.

För vanliga brott ligger andelen falskanmälningar kring 2 procent, och kan vara uppåt fem för vissa brott.

Skillnaden är alltså drastisk mot de mellan 30 och 60 procent falskingar som granskningar av våldtäktsanmälningar visat på.
2007-09-06, 00:30
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
En ärligt menad fråga nu. Helt ärlig:

Har du grava läsförståelseproblem?

Det är inte alls bevisat att han spräckt någon vagina eller anus på någon kvinna.

Det är ju bland annat därför han frias. För att det inte finns något stöd i läkarundersökningen för det.

Dessutom var blåmärket där "SEX" hade nitats in på ena tjejens kropp, häng med nu: FRÅN ETT TIDIGARE TILLFÄLLE!!

Fjärrkontrollen? Den hade körts in i röven på tjejen. Javisst. Men inte vid det här tillfället. UTAN TIDIGARE.

Förklara en gång till hur det är bevisat att han spräckt anus och vagina på två kvinnor.

Klart killen har spräckt anus och vagina på tjejerna. Det är liksom hans grej. Lite som att det är din grej att leka doktor/advokat/förundersökningsledare/sanningssägare i den här tråden. Du vet inte ett skit. Jag vet inte ett skit. Vi drar bara olika slutsatser av vad vi TROR hände. Bara för att han inte blev fälld, så betyder det inte att ett brott inte har begåtts. Kan lätt bli så när ord står mot ord.
Hälsa din våldtäktspolare att man inte ska leka med juggar. Det är hårda grabbar har jag hört.
2007-09-06, 00:39
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ok. Siffran "uppåt 40 procent" gäller alltså när kvinnor påstår sig ha misshandlats av en man de känner.

För vanliga brott ligger andelen falskanmälningar kring 2 procent, och kan vara uppåt fem för vissa brott.

Skillnaden är alltså drastisk mot de mellan 30 och 60 procent falskingar som granskningar av våldtäktsanmälningar visat på.

Vilka absurda "granskningar" visar på 30 till 60 procent "falskingar"? Menar man att i ett tillräckligt stort statistiskt urval av påstådda våldtäktsoffer har 30 till 60 procent erkänt att dom ljugit? Viken seriös undersökning skulle leda fram till ett så stort spann som resultat? Det är ju minst lika sanslöst som när feministerna drar sina siffror om det totala antalet våldtäkter och när dom inte når upp till en så stor siffra dom önskar drar dom till med ett påstått mörkertal ingen vet något om.

Vad tror du om när män slår män då?
2007-09-06, 00:46
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Utbildat folk i tingsrätten, har du ingen koll alls? I tingsrätten sitter INTE jurister utan vanliga dödliga svenssons (har du glömt Cecilia Beckroth?). I hovrätten däremot sitter utbildat folk vilket är anledningen till att det ofta blir annorlunda domslut där.
Lustigt att just du inte vill ha "hysteriska okunniga utfall" i tråden när du inte har den blekaste om vad du babblar om

Det sitter inte enbart nämndemän i TR käre vän.
2007-09-06, 00:53
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Vilka absurda "granskningar" visar på 30 till 60 procent "falskingar"?
Helt plötsligt är de utan insikt från din sida "absurda" för att de inte passar dina fördomar.
Citat:
Menar man att i ett tillräckligt stort statistiskt urval av påstådda våldtäktsoffer har 30 till 60 procent erkänt att dom ljugit?
Ja.
Citat:
Viken seriös undersökning skulle leda fram till ett så stort spann som resultat?
Inte singularis utan pluralis! Hört talas om olika definitioner av falsk och olika vilja att erkänna? Hört talas om ödmjukhet inför en komplex och icke entydig verklighet? Att 30 procent erkänner betyder liksom inte att inte fler kan vara falska.

Svaren finns på alla dina frågor - dumma som mindre dumma - om du läser på i länkarna du redan fått och i den här:
http://www.ipt-forensics.com/journal/volume6/j6_2_4.htm
Citat:
Jag ägnar mig ö h t inte åt att "tro"!
Gå nu tillbaka on topic!
2007-09-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Läkarundersökningen
Jag vet...
Sen så finns det ju i förundersökningsmaterialet samma information.

Fjärrkontrollen är ointressant.
Blåmärket är ointressant.

Brist på bevisning är orsak till friande dom avseende våldtäkt, helt rätt, man ska inte döma någon utifrån eventuella omständigheter.

Det är helt OK att knulla sönder en kvinnas underliv om hon är med på det, det finns också en minoritet av kvinnor vilka finner detta njutningsbart.

Majoriteten av kvinnor tycker dock att detta inte är acceptabelt.

Vi pappor tycker inte om potentiella rövspräckare av våra döttrar, vi HATAR dem !

Vad tycker du ?

Återigen, förklara hur det är bevisat att han spräckt anus och vagina på två kvinnor?
2007-09-06, 01:16
Medlem
Druganauts avatar
Citat:
Vilka absurda "granskningar" visar på 30 till 60 procent "falskingar"? Menar man att i ett tillräckligt stort statistiskt urval av påstådda våldtäktsoffer har 30 till 60 procent erkänt att dom ljugit? Viken seriös undersökning skulle leda fram till ett så stort spann som resultat? Det är ju minst lika sanslöst som när feministerna drar sina siffror om det totala antalet våldtäkter och när dom inte når upp till en så stor siffra dom önskar drar dom till med ett påstått mörkertal ingen vet något om.

Jag ger mig in i debatten från sidan efter att under en längre tid ha följt den.

Falska anklagelser när män slår män är knappast helt ovanliga. Ett vanligt trick bland småstadshuliganerna från min ungdom var att skicka fram en liten störig kille för att mucka med någon. När denne till sist lackade ur och knuffade bort/klappade till lillkillen så gick hans kamrater in, spöade sitt offer och anmälde honom sedan för misshandel i preventivt syfte. Jämför i övrigt väktarbeteende.

Ytterligare en detalj kring siffrorna med ouppklarade våldtäktsbrott är ju det faktum att det ofta är så att en utsatt kvinna kommer in och anmäler ett hundratal våldtäkter begågna under en längre tidsperiod av en med henne sammanboende man. I de fallen kanske det går att bevisa en, två eller tre av de senast begågna medan de övriga 150 då ramlar in i kategorin ouppklarade våldtäkter redo att tas till intäkt för att rättsväsendet är styrt av den patriarkala illuminatin. Tro aldrig på statistik, den förmedlar bara sanningen så som förmedlaren av statistiken vill att sanningen ska vara.
2007-09-06, 02:04
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Återigen, förklara hur det är bevisat att han spräckt anus och vagina på två kvinnor?

Hmm, det är lite svårt att förklara för dig.
Ser att du har lite problem med förståelse här på FB.
Vet inte om det hjälper dig men läs det jag skrivit.
2007-09-06, 02:26
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Hörru din dumsnut! Det där finns ju bevisat hur tydligt som helst i det där "fakta"-bladet, som länkats till tidigare i tråden:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=8240309&postcount=2749

Dessutom har Anna Larsson skrivit så i en krönika i Svenskan. Och alla vet ju att allt som hon säger är sant.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16724342.asp
Citat:
Det 23-åriga kvinnliga offret tror sig ha blivit drogad av 21-åringen och en äldre kompis till honom och har därför bara sporadiska minnen av kvällen. Hon vet inte hur länge de höll på eller vad de gjorde. Men hennes kropp ger vissa ledtrådar. Hon har blåsor och rivsår, sår på bröstet och benen, underlivet är söndertrasat och delar av håret är bortslitet.

Tidigare i våras festade en 19-årig flicka med 21-åringen och en av hans kompisar. Hon följde med männen hem för att ha sex men när de ville ha analsex sa hon nej. Det slutade med att de tryckte upp en 20 cm lång fjärrkontroll i hennes underliv och sedan turades om att ha sex med henne: analt, vaginalt och oralt. Flickan fick, precis som 23-åringen, en mängd skador.
Sanning ba' liksom.
2007-09-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Hmm, det är lite svårt att förklara för dig.
Ser att du har lite problem med förståelse här på FB.
Vet inte om det hjälper dig men läs det jag skrivit.

Tror att jag missade vad du skrev, så ta det igen.

Hur det är bevisat att han spräckt anus och vagina på två kvinnor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in