Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vilka absurda "granskningar" visar på 30 till 60 procent "falskingar"? Menar man att i ett tillräckligt stort statistiskt urval av påstådda våldtäktsoffer har 30 till 60 procent erkänt att dom ljugit? Viken seriös undersökning skulle leda fram till ett så stort spann som resultat? Det är ju minst lika sanslöst som när feministerna drar sina siffror om det totala antalet våldtäkter och när dom inte når upp till en så stor siffra dom önskar drar dom till med ett påstått mörkertal ingen vet något om.
Vad tror du om när män slår män då?
Jag ger mig in i debatten från sidan efter att under en längre tid ha följt den.
Falska anklagelser när män slår män är knappast helt ovanliga. Ett vanligt trick bland småstadshuliganerna från min ungdom var att skicka fram en liten störig kille för att mucka med någon. När denne till sist lackade ur och knuffade bort/klappade till lillkillen så gick hans kamrater in, spöade sitt offer och anmälde honom sedan för misshandel i preventivt syfte. Jämför i övrigt väktarbeteende.
Ytterligare en detalj kring siffrorna med ouppklarade våldtäktsbrott är ju det faktum att det ofta är så att en utsatt kvinna kommer in och anmäler ett hundratal våldtäkter begågna under en längre tidsperiod av en med henne sammanboende man. I de fallen kanske det går att bevisa en, två eller tre av de senast begågna medan de övriga 150 då ramlar in i kategorin ouppklarade våldtäkter redo att tas till intäkt för att rättsväsendet är styrt av den patriarkala illuminatin. Tro aldrig på statistik, den förmedlar bara sanningen så som förmedlaren av statistiken vill att sanningen ska vara.