Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
1. Japp, folk ljuger, men vrid på det lite till. Varför är det just kvinnan som ljuger i just detta fallet? Du är helt övertygad om att grabbarna talar sanning och att kvinnan ljuger, det kan lika gärna vara tvärtom.
Du om någon som verkar så otrolig insatt i människors jävligheter som du beskriver här ovanför borde väl förstå det?
Skam den som ger sig. Javisst, det kan lika gärna vara tvärtom. Men nu är det så att jag 1) utgår från våra demokratiska rättsprinciper att hellre fria än fälla och att den som anklagar ska bevisa sin sak och 2) det enskilda fallet.
Eftersom det är tjejens story som ska bevisas siktar jag in mig på den. Jag tycker det är väldigt försvårande för henne att hon ljög under förundersökningen och sa att det var våldtäkt från sekund 1 för att senare ändra sig i tingsrätten till att det inleddes frivilligt men övergick till våldtäkt efter en stund. Dessutom ljög hon till och med i tingsrätten och sa att hon bara haft sex med dask på stjärten för att senare - under korsförhör - erkänna att det också vara drag i håret, örfilar och spott i ansiktet. Jag anser därför att hennes historia även i övriga delar måste betraktas med försiktighet. 1) Hon har beviskraven på sig 2) Hon har bevisligen ljugit om två oerhört centrala delar om händelseförloppet och relationen som sådan. Det
kan alltså vara så att killarna ljuger men i deras berättelser har jag inte alls hittat samma häpnadsväckande lögner. Har du?
Citat:
2. Jag vet inte hur insatt du är i kvinnors tankar och funderingar kring hur de blir behandlade i rätten. Eftersom du påstår att det är en myt kan jag bara rekommendera dig att läsa böckerna "En riktig våltäktsman" och "Flickan och skulden" av Katarina Wennstam. I "Flickan och skulden intervjuar hon kvinnor som blivit våldtagna, och i "En riktig våldtäktsman" intervjuar hon våldtäktsmän. Man kan även läsa utdrag ur deras domar.
Läs de böckerna, och kom sen dragandes med din jävla myt.
Alltså, du skriver ju själv att jag skryter om mina kunskaper. Tror du att jag i mitt läge inte läst dessa böcker? Faktum är att jag granskat "Flickan och skulden" i detalj rakt igenom. Det är - med all respekt - den värsta skit jag någonsin läst. Katarina Wennstam tar i boken upp en rad enskilda fall. Det "råkar" vara så att jag själv är insatt i just dessa fall. Orsaken är helt enkelt för att de var ganska uppmärksammade i medierna. Wennstam beskriver ju samtliga fall i boken som äkta när bevisen i minst tre av fallen visar klockrent på ljugande brudar. Det gäller exempelvis ett av de berömda Södertäljefallen. Så - ursäkta nu - det enda jag lärt mig av Katarina Wennstam är att medierna inte ska hantera dessa fall. Hon samarbetar för övrigt med Madeleine Leijonhufvud. Då förstår du nog hur skogstokiga Wennstams beskrivningar och analyser är. Dessutom är själva hantverket gjort på en väldigt låg nivå. Sorry, men om du tror på det som står i "Flickan och skulden" kan jag inte annat än att beklaga.
Citat:
3. Vad i helvete har RobinsonRobban med det här fallet att göra? Nog för att han hade en period då han var överallt, men någon hejd får det faktiskt vara.
Jag gav ett konkret exempel på när tjejer väljer att anmäla en falsk våldtäkt. Det var för fan bara ett exempel. Ett konkret exempel från verkligheten. Det var allt.
I övrigt passar jag.