2007-09-04, 09:54
Medlem
finde3213s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronkel
Klient? Åklagare har inga klienter. Möjligtvis allmänheten eller staten om du nu vill kalla dem för klienter. Därmed faller din teori. Hennes jobb är att åtala om hon tror att hon kan får gärningsmännen fällda, annars får hon inte åtala. I detta fallet räckte sannolikt inte bevisningen i åklagarens, alltså kan hon inte driva åtalet vidare. Dina kunskaper om juristers roll i det här sammanhanget är löjliga, så avböj att svara på inlägg där du inte heller kan bidra med det rätta svaret. p.s. Alla åklagare heter inte Lara Flynn Boyle

Vissa verkar vara sa upprymda av hat sa att dom inte ens klarar av att lasa inlagg. Stall dig i skamvran nu!

De diskuterade advokatens roll.

(sorry for inga svenska tecken)

Edit: Dis Pater hann fore...
2007-09-04, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronkel
Klient? Åklagare har inga klienter. Möjligtvis allmänheten eller staten om du nu vill kalla dem för klienter. Därmed faller din teori. Hennes jobb är att åtala om hon tror att hon kan får gärningsmännen fällda, annars får hon inte åtala. I detta fallet räckte sannolikt inte bevisningen i åklagarens, alltså kan hon inte driva åtalet vidare. Dina kunskaper om juristers roll i det här sammanhanget är löjliga, så avböj att svara på inlägg där du inte heller kan bidra med det rätta svaret. p.s. Alla åklagare heter inte Lara Flynn Boyle

Och vi har en vinnare!! Ta och smutta vidare på din Festis istället.
2007-09-04, 10:29
Medlem
ErikJs avatar
Lite skoj skvaller

Har nu hört E.D prata om natten då allt skedde. Kan inte bedöma om detta är sanningen eller om det är ihopdiktat men jag kommer tro på det E.D sagt.

Vill inte gå in på några detaljer men enligt honom lämnade J.K lägenheten precis som angavs i intervjun med honom... (Jag anser ändå J.K. som ett ärkeäckel)

J.K har numera flyttat till annan ort...
2007-09-04, 11:10
Medlem
finde3213s avatar
Facebook skvaller:

Kollade pa ME's facebook. Fick intrycket att ledar-skribenten Anna Svensson (http://www.expressen.se/debatt/1.796393/skuldbelagg-inte-tjejerna)
hade mailat ME. Vilket ME inte verkade uppskatta...
2007-09-04, 11:24
Medlem
Dis paters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Har nu hört E.D prata om natten då allt skedde. Kan inte bedöma om detta är sanningen eller om det är ihopdiktat men jag kommer tro på det E.D sagt.

Vill inte gå in på några detaljer men enligt honom lämnade J.K lägenheten precis som angavs i intervjun med honom... (Jag anser ändå J.K. som ett ärkeäckel)

J.K har numera flyttat till annan ort...
Stannade ED kvar och tryckte henne?
2007-09-04, 11:29
Medlem
catos avatar
..så dt var Eric som pökade henne mellan spyorna, hoppas han trivdes..
2007-09-04, 11:31
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dis pater
Stannade ED kvar och tryckte henne?

Med tanke på att det var E.D`s lägenhet så stannade han kvar

Men en intressant sak är att tydligen var BÅDA tjejerna med i lägenheten från början varpå J.K drar först, sedan den ena tjejen och kvar blir E.D och en tjej

Detta innebär att tjejerna isf har ljugit om alltihopa, eller iaf den andra tjejen som påstår en himla massa saker men tydligen var hon själv med i lägenheten vilket hon själv aldrig sagt till media

Är det så har hon stora problem nu
2007-09-04, 11:41
Medlem
Ställer mig i skamvrån några dagar. Sorry
2007-09-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Är det så har hon stora problem nu

Det har hon troligen haft under en låååång tid. Hela deras historia var ju så långsökt, så jag hoppas verkligen att det kommer innebära konsekvenser för dem nu
2007-09-04, 11:56
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Ingen kan väl heller missa vilken sida du står på

Svar: Tro mig. Jag står inte på någons sida. Våldtäktsmän ska dömas. Jag ser gärna att straffen tredubbblas eller nåt. Dock vägrar jag att tumma en millimeter på beviskraven. Jag kan i detta fall inte hjälpa att jag ger intrycket att grabbarna har rätt. Fakta leder mig dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Detta resonemang tycker jag är väldigt intressant, du har helt klart en poäng här. Men kan det även funka åt det andra hållet? Om jag använder dina ord fast med GRABBARNA som huvudaktörer.

Den natten var droppen som fick bägaren att rinna över. Den där natten kan alltså inte särskiljas från de övriga nätterna grabbarna drogat sig, supit ner sig, hängt på barerna och kaxat mot allt och alla, knullat med diverse tjejer i olika tillstånd, [sålt sig själv som drinkhora], haft förnedrande och våldsam gruppsex både med kända OCH okända tjejer i grupp. [Förr eller senare kommer verkligheten ikapp]. Förr eller senare blir det svårt att skilja på vad som är samtycke och vad som är en våldtäkt.

Svar: Klart smartaste kritiken jag någonsin fått! Självklart funkar det åt andra hållet också som du beskriver det. Men detta har ju alla medier och pöbeln typ redan berättat fast på ett betydligt brutalare sätt. Min poäng här är att bruden fullständigt glömts bort så jag ville liksom bara påminna samtiden om hennes existens och att hennes agerande också bidragit till utvecklingen.

Men låt oss säga att 21-åringen+kompis sysslar med sånt här när de träffar en brud för första gången (det som alla trodde hände i Fall 2 men fick tji) och försöker med samma stil. Tro mig, det skulle bli NO-NO redan från första hårda greppet, örfilen eller vad det nu kan vara. Och det skulle bli fetnobben. Grabbarna skulle inte ens komma i närheten. Men nu pratar vi vi faktiskt om Tjej 1 och då är det inte särskilt konstigt att saker och ting eskalerar. Det är tvärtom helt naturligt. Gränserna flyttas i takt med att KK-förhållandet utvecklas.

Men.

Jag kräver av min väninna att hon sätter gränsen själv och då måste givetvis hennes NO-NO vara oerhört mycket starkare och av en helt annan kaliber än om det skulle handla om en helt främmande tjej som har sex med grabbarna för första gången. Detta fattar nog vem som helst - eller i vart fall borde fatta. Fortfarande kommer Tjej 1 inte undan sitt ansvar för 1) Händelsernas utveckling, 2) Gränssättningen.

Om jag var polare till 21-åringen skulle jag ta också honom avsides för att ha ett allvarligt snack. Men. Det finns några viktiga skillnader mellan honom och tjejen här. Han står nämligen för sitt beteende. Han medger att det ballade ur. Han är ledsen för det. Han har också väldigt bra koll på den situation han befinner sig i nu. Och mycket mer i denna stil. Därför är jag något osäker på vad jag skulle prata med honom om. Han visar iaf prov på ödmjukhet - och förändringar i sitt beteende inte minst.

Problemet är tjejen. Hon har ljugit fast sig i en stor lögn, tagit på sig en offerroll hon inte förtjänar och enligt henne har hon själv inte begått ett enda misstag. Hon hävdar att hon har all rätt att fortsätta att leva sitt liv precis som förut som om ingenting särskilt hänt. Hon till och med tror att detta skulle kunna hända vilken annan tjej som helst. I min värld är detta helt enkelt inte sant - vilket även en Stureplanstjej påtalade i en debattartikel i Expressen. Detta kan absolut INTE hände vilken tjej som helst.

Människor gör misstag. Men för att bli min vän måste man stå för dem. Och där leder 21-åringen långt före tjejen.
2007-09-04, 11:58
Medlem
H.E.L.s avatar
Intressant.
nu har man fått en helt annan bild av hela historien.
2007-09-04, 12:10
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Intressant.
nu har man fått en helt annan bild av hela historien.

Låt oss göra det väldigt enkelt för oss. Detta är fakta vi alla är överens om:

1) I Fall 1 blev killarna friade av en enig tingsrätt.

2) Fall 2 ledde inte ens till åtal.

Nu så. Vilka slutsatser drar ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in