2007-08-13, 20:41
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
OT:
Ett i vissa delar vettigt inlägg Bitahon, bland många mindre acceptabla i den långa och tråkiga debatten med Ignatius.
En äkta brat är en rik person(monetärt & socialt), inte en person vilken agerar rik eller socialt förankrad utifrån yttre tillägnade attribut. Därav mitt tidigare inlägg avseende vad som är en "äkta brat".

En fråga Bitahon, är det verkligen sant som du skriver att du klär dig i YSL-kostymer ? Du känner dig inte lite udda där vid Humlegården, genom att gå omkring i dessa YSL ? Rekommenderar en annan leverantör om du ska "nämna" vilket märke du använder.
Och detta är inget påhopp din fjant, det är ett gemytligt och humoristiskt litet inslag i den alltför seriösa diskussionen.

Nej, jag äger flera YSL-kostymer och tycker faktiskt att de är riktigt snygga. Hur så?

Brat betyder bortskämd unge. Menar du att människor som är rika monetärt och socialt och som inte agerar rika, är brats? Jag skall hälsa Bill Gates och Ingvar Kamprad att de är ena riktiga jäkla brats, allt enligt Softis på flashback.
2007-08-13, 20:43
Medlem
Svart_Afghans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Min brorsa kom med lite skvaller. JK är antingen så otroligt korkad så han inte förstår allvaret i situationen eller så har han så sanslöst taskiga värderingar hemifrån så man blir mörkrädd. JK (och även AJ) bara flinar, är spydiga och spelar överlägsna. Dom anser att tjejerna är drinkluder som bara ska vara tacksamma för att dom fått vara med dom.

Menar du AJ eller EDD? I så fall är han ju även han mer än lovligt korkad . Han borde ju försöka fjärma sig från JK så gott det går, och visa lite ånger, även om den är falsk. Fast dom kanske satsar på att komma undan med samma grej den här ggn, alltså att dom inte fattade vad dom gjorde?
2007-08-13, 22:07
Medlem
Då den här tråden spårat ur totalt och inte kommit fram med något intressant (åtminstone rörande ämnet, ett par sköna mellanviktsfighter har det för all del varit) på bra jävla länge får man väl slänga in ett litet ben:

Nu är det iofs många år sedan, men de flertalet gånger jag stött på EDD måste jag säga att han betett sig som en riktig hedersknyffel, rätt skärpt och ödmjuk också om jag inte missminner mig. Dock: har man inte mer vett än att hänga på en nyss våldtäksangklagad snubbe hem med en dyngrak brud när man själv har sällskap så kanske man förlorat rättigheten att kalla sig bright.

Man väljer sina vänner, ibland kostar det mer än det smakar. Vilken vacker poesi.

Nån som har något nytt att komma med i juridikväg kan väl starta en egen tråd där enbart detta käbbel behandlas, så kör vi skvaller om de inblandade i denna?
2007-08-13, 22:45
Medlem
Softis...s avatar
Verkar som att EDD fortfarande har personer som "älskar" honom. "E".

Minner mig om bloggar avseende den underbara John BK innan/under/efter hans förra rättegång, bloggar vars åsikter snabbt ändrades när JBKs nya våldtäktsmisstanke blev känd.

Så är EDD en person på fel plats vilken inte vågade/kunde säga ifrån, eller stoppa JBKs "spräcka "Fit**n/Ana*enknull" (enl Oscars resonemang), eller var EDD delaktig i det hela ?

Länk postad tidigare men nu uppdaterad:
http://pratkvarnen.blogspot.com/2007/08/grabbarnas-del-2.html
2007-08-14, 00:07
Medlem
illums avatar
Cirka 45 inlägg OT raderade. Jag dubblar det säkert lätt om jag blickar längre bak i tråden. Det är bara för att jag inte har tid som ni klarar er från tillsägelser vid det här laget. Skvaller i trådämnet eller så låser vi tråden. // Mod
2007-08-14, 08:37
Medlem
Utdrag från http://pratkvarnen.blogspot.com/2007/08/grabbarnas-del-2.html
Detta skulle ju, om det finns substans i påståendet, vara väldigt graverande för grabbarna.

Citat:
Ring och berätta allt ni vet och hört.

NI SOM SETT ELLER VET VAR MAN KAN SE FILMEN "PUDELN"-där killarna våldtar ring polisen nu!
Även om ni bara sett den så ring polisen, det är viktigt bevismaterial.

Det här är ett viktigt mål. Jobba tillsammans för att förändra Sverige och vårt rättsystem.
Gör detta genom att ringa polisen ni som vet vad dessa killar gjort

Någon som hört nåt om att en dylik film skulle existera? Låter som en hastigt uppkommen myt men med den intelligens, insikt, kvinnosyn och förmåga till konsekvenstänkande dessa herrar verkar besitta så ska vi väl inte bli förvånade om den dyker upp...
2007-08-14, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adwin
Utdrag från http://pratkvarnen.blogspot.com/2007/08/grabbarnas-del-2.html
Detta skulle ju, om det finns substans i påståendet, vara väldigt graverande för grabbarna.

Någon som hört nåt om att en dylik film skulle existera? Låter som en hastigt uppkommen myt men med den intelligens, insikt, kvinnosyn och förmåga till konsekvenstänkande dessa herrar verkar besitta så ska vi väl inte bli förvånade om den dyker upp...

Enligt gårdagens Expressen(eller vilken dag det nu var) uttalade sig en snubbe om JK/EDDs kvinnosyn, och menade att han fått "smygfilmer" på tjejer skickade till sig från JK. Så det tycks ligga åtminstone något i det.
2007-08-14, 10:22
Medlem
Någon som vet vad Eric Dahlin här för utbildning? Varken han eller hans tjej verkar vidare bildade. Folk som klär sig som dom eller som John Kjellström har oftast skitlåg IQ.
2007-08-14, 11:29
Medlem
wilt99s avatar
http://www.expressen.se/debatt/1.796393/skuldbelagg-inte-tjejerna

Anna Svensson, chefredaktör för tidskriften Macho, kommenterar i dag Monica Jonssons inlägg från i fredags om de så kallade Stureplansprofilerna
2007-08-14, 16:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ponera följande: Bruden dricker för mycket, blir smickrad av grabbarnas invit, dricker lite till och följer sedermera hem. På vägen dricker hon ett par shots och minnet försvinner. Dyngrak och villig accepterar hon att ha sex, analsex as well. Morgonen efter vaknar hon och har ont. Vad har hänt egentligen? Detta är ju inte JAG. Hon åker hem till en kompis och talar igenom det, och hennes pådrivande kompis tycker att hon ska gå och bli undersökt för sina skador, då hon med största sannolikhet blivit våldtagen (under dagen får de reda på att hon blivit påsatt av JK, och drar slutsatsen att det är en solklar våldtäkt)

Detta är, enligt mig, ett möjligt scenario till hur det faktiskt kan ha gått till. Jag har varit i en liknande situation, även om jag träffade ett ex, hade sex med henne, och morgonen därpå vaknade hon upp utan att minnas hur vi träffades, och att hon följde med hem. :-)

I så fall, är grabbarna skyldiga? Moraliskt fel, absolut. Men uppsåtet saknas.
2007-08-14, 16:55
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ponera följande: Bruden dricker för mycket, blir smickrad av grabbarnas invit, dricker lite till och följer sedermera hem. På vägen dricker hon ett par shots och minnet försvinner. Dyngrak och villig accepterar hon att ha sex, analsex as well. Morgonen efter vaknar hon och har ont. Vad har hänt egentligen? Detta är ju inte JAG. Hon åker hem till en kompis och talar igenom det, och hennes pådrivande kompis tycker att hon ska gå och bli undersökt för sina skador, då hon med största sannolikhet blivit våldtagen (under dagen får de reda på att hon blivit påsatt av JK, och drar slutsatsen att det är en solklar våldtäkt)

Detta är, enligt mig, ett möjligt scenario till hur det faktiskt kan ha gått till. Jag har varit i en liknande situation, även om jag träffade ett ex, hade sex med henne, och morgonen därpå vaknade hon upp utan att minnas hur vi träffades, och att hon följde med hem. :-)

I så fall, är grabbarna skyldiga? Moraliskt fel, absolut. Men uppsåtet saknas.

öh? uppsåtet saknas??... nu är jag inte riktigt med... vad för typ av uppsåt saknar du i det här fallat som finns i andra fall av liknade karaktär????
2007-08-14, 16:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
öh? uppsåtet saknas??... nu är jag inte riktigt med... vad för typ av uppsåt saknar du i det här fallat som finns i andra fall av liknade karaktär????
formulerade mig lite galet kanske, det jag menade var att det faktiskt kanske bara var lite härligt analsex som tjejen i berusat tillstånd gick med på. Inte fan ska killarna dömas för våldtäkt då inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in