Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
OT:
Ett i vissa delar vettigt inlägg Bitahon, bland många mindre acceptabla i den långa och tråkiga debatten med Ignatius.
En äkta brat är en rik person(monetärt & socialt), inte en person vilken agerar rik eller socialt förankrad utifrån yttre tillägnade attribut. Därav mitt tidigare inlägg avseende vad som är en "äkta brat".
En fråga Bitahon, är det verkligen sant som du skriver att du klär dig i YSL-kostymer ? Du känner dig inte lite udda där vid Humlegården, genom att gå omkring i dessa YSL ? Rekommenderar en annan leverantör om du ska "nämna" vilket märke du använder.
Och detta är inget påhopp din fjant, det är ett gemytligt och humoristiskt litet inslag i den alltför seriösa diskussionen.

Nej, jag äger flera YSL-kostymer och tycker faktiskt att de är riktigt snygga. Hur så?
Brat betyder bortskämd unge. Menar du att människor som är rika monetärt och socialt och som inte agerar rika, är brats? Jag skall hälsa Bill Gates och Ingvar Kamprad att de är ena riktiga jäkla brats, allt enligt Softis på flashback.