2007-06-07, 12:40
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Så det räcker alltså med att jag anser att du beter dig som ett svin för att du själv skulle bevilja mig rättigheten att "kasta skit" på dig?
Ja? Du får kasta hur mycket skit du vill. Och jag tar mig rätten att kasta tillbaka, vad är det du inte förstår egentligen?

Citat:
Eller skulle du vilja ha en oberoende prövning först som skulle fastställa om det verkligen var bevisat att du hade uppsåt att förtala mig innan du anser dig förtjänt av skitkastning som rättmätigt straff?
Nej. Jag behöver ingen prövning, jag går utifrån från mina egna värderingar på vad som är ett svinigt beteende. De killarna gjorde är ett svinigt beteende, punkt slut. Oavsett om det nu var en juridisk klassad våldtäkt eller ej.

Det övergår mitt förstånd hur någon kan lägga ner så mycket energi på att försvara dessa två äckliga jävla drägg, det får mig åter att misstänka att du är killarnas morsa alternativt bögsvåger. Eller så kanske du också gillar dra hem packade småflickor och fista dem med fjärrkontroller.
2007-06-07, 12:42
Medlem
benjamin.sves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Precis.. att de som börjar arbeta på dagis nu för tiden mest är nerknarkat WT-pack hör ju inte hit.

vad snackar du om?? Vad vet du om det?
2007-06-07, 13:06
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
I USA gjordes en undersökning av 556 fall av påstådd våldtäkt vid flygvapnet. Där erkände 27 procent av kvinnorna (antingen före eller efter att ha genomgått lögndetektortest) att de ljugit om våldtäkten.
Den vanligaste anledningen till att kvinnorna ljugit (i 20% av fallen) var enligt flygvapnets studie illvilja och hämnd.

När Washington Post lyckades komma åt kommunala arkiv i Prince George (Maryland) och Fairfax (Virginia) fann de att 30 respektive 40 procent av våldtäktsanklagelserna var falska (kvinnan hade erkänt lögn).

Jag skulle dock inte tro att dessa siffror stämmer med de svenska vilka borde vara betydligt lägre, ärkenötet Christian Diesen, (professor i processrätt) hävdar att siffrorna i sverige skulle ligga på omkring en procent vilket jag finner högst otroligt efter att själv ha forskat kring våldtäkter. Om vi för sakens skull
utgår från att Diesen's slutsatser är korrekta så har vi alltså 42 personer varje år som falskeligen anklagas för våldtäkt med förödande konsekvenser, 42 personer får sina liv förstörda och man urholkar rättsäkerheten för de kvinnor som verkligen blivit våldtagna!

Innan man drar iväg med lynchmobbar för att "manifestera" så skall det vara ställt utom allt rimligt tvivel vad som hänt och det är det jag försöker förklara för FB's begåvningsreserv, varför är det så svårt att förstå?

Intressant.
Hur många av våldtäktsmålen leder till fällande domar?
2007-06-07, 13:25
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Nej. Jag behöver ingen prövning, jag går utifrån från mina egna värderingar på vad som är ett svinigt beteende. De killarna gjorde är ett svinigt beteende, punkt slut.
Du hör alltså till den där gruppen som inte klarar av att skilja på vad du tycker och hur det är.
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Det övergår mitt förstånd hur någon kan lägga ner så mycket energi på att försvara dessa två äckliga jävla drägg, det får mig åter att misstänka att du är killarnas morsa alternativt bögsvåger. Eller så kanske du också gillar dra hem packade småflickor och fista dem med fjärrkontroller.
Att det övergår ditt förstånd är inget särskilt starkt argument, när det här inte alls verkar vara det enda på en intellektuell nivå över din.
Det övergår alltså ditt förstånd och din iakttagelseförmåga att det jag försvarar inte är grabbarna, utan rättssamhället och rättssäkerheten mot moralpanik och lynchstämningar.

Det övergår dock inte mitt förstånd att det alltid kommer att finnas människor som du som inbillar sig att de vet bättre än andra vem som är skyldig och inte och vem som förtjänar att lynchas.

Förresten torde du vara rätt ensam om att anse att personangrepp mot mig skulle vara ett sätt att övertyga andra. Jag deklarerade tidigt i tråden vad jag tycker om grabbarna och deras handlande, och ska inte behöva utstå dina påhopp bara för att du aktivt väljer att behålla din okunnighet.
2007-06-07, 13:35
Medlem
bluehills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det kan ju vara intressant att veta om det är en sanning eller myt att brudar fejkar våldtäkter och drar det till domstol.

Låt höra om faktorerna.

För att göra det kort, det måste komma fram i rättegång att dom ljuger, dvs ett erkännade för att det skall upptas i någon form av statistik.

Alla de fallen där ord står mot ord och gärningsmannen fälls och åtalet bygger på lögner innebär ju att sanningen aldrig kommer fram så de faller ju utanför någon ev. statistik.

Det är således rätt svårt att veta hur många som ljuger...
2007-06-07, 13:48
Medlem
bluehills avatar
På tal om Diesen och som gammal jurist har jag läst specialkurser i straffrätt för honom och även gjort en hel del fördjupningsarbeten om just våldtäkter när debatten var som hetast för några år sedan.

Han är extremt ûberfeminstiskt lagd (läs manshatare) och det är inte lite FI-varning utfärdad när han yttrar sig i media. Alla hans framställanden bygger för övrigt på hans studenterns arbeten som han sonika lägger rabarber på, ringer DN och sen tar all credit för.

För övrigt har jag gjort lite researchjobb för honom och fått mkt bra betalt. Inget som togs upp i deklarationen heller...

Pax!
2007-06-07, 16:41
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
För att göra det kort, det måste komma fram i rättegång att dom ljuger, dvs ett erkännade för att det skall upptas i någon form av statistik.

Alla de fallen där ord står mot ord och gärningsmannen fälls och åtalet bygger på lögner innebär ju att sanningen aldrig kommer fram så de faller ju utanför någon ev. statistik.

Det är således rätt svårt att veta hur många som ljuger...

Ok.
Xallo säger i sitt inlägg ovan att enligt en amerikansk undersökning handlar det om ca 27%. Vad tror du om det?
2007-06-07, 17:03
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ok.
Xallo säger i sitt inlägg ovan att enligt en amerikansk undersökning handlar det om ca 27%. Vad tror du om det?

Nej, jag säger ingenting, jag citerar en amerikansk undersökning. Däremot inflikar jag att jag är ytterst tveksam till om de siffrorna går att applicera på svenska förhållanden. Diesen hävdar en procent, Amerikanerna någonstans mellan 27-40%. Personligen så skull jag nog tro att siffrorna i sverige är högre än Diesens 1% men Lägre en Amerikanernas. Precis som Bluehill säger så är det hart när omöjligt att få tilförlitlig statistik på det.
2007-06-07, 17:52
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Nej, jag säger ingenting, jag citerar en amerikansk undersökning. Däremot inflikar jag att jag är ytterst tveksam till om de siffrorna går att applicera på svenska förhållanden. Diesen hävdar en procent, Amerikanerna någonstans mellan 27-40%. Personligen så skull jag nog tro att siffrorna i sverige är högre än Diesens 1% men Lägre en Amerikanernas. Precis som Bluehill säger så är det hart när omöjligt att få tilförlitlig statistik på det.

Ursäkta om jag var otydlig. Menade inte att du sagt något. Jag skrev förvisso ...enligt en undersökning...
2007-06-07, 18:02
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du hör alltså till den där gruppen som inte klarar av att skilja på vad du tycker och hur det är.

Att det övergår ditt förstånd är inget särskilt starkt argument, när det här inte alls verkar vara det enda på en intellektuell nivå över din.
Det övergår alltså ditt förstånd och din iakttagelseförmåga att det jag försvarar inte är grabbarna, utan rättssamhället och rättssäkerheten mot moralpanik och lynchstämningar.

Det övergår dock inte mitt förstånd att det alltid kommer att finnas människor som du som inbillar sig att de vet bättre än andra vem som är skyldig och inte och vem som förtjänar att lynchas.

Förresten torde du vara rätt ensam om att anse att personangrepp mot mig skulle vara ett sätt att övertyga andra. Jag deklarerade tidigt i tråden vad jag tycker om grabbarna och deras handlande, och ska inte behöva utstå dina påhopp bara för att du aktivt väljer att behålla din okunnighet.
Kom inte och snacka om personangrepp när du i VARJE inlägg måste poängtera hur jäkla ointelligent och puckad jag är, "Lilla stumpan" osv.. du skämmer ju ut dig.
2007-06-07, 18:04
Medlem
526s avatar
Tidigare i tråden, fanns ett inlägg som mod raderade (censurerade).
Det var statistik från någon myndighet som visade att ca 7-10% av alla svenska våldtäktsmål (eller om det var anmälningar) har lett till fällande domar.
Antar att många anmälningar dras tillbaka, så de går ju bort. Eller var det 30% av alla som väckte åtal?

Om ca 30% ljuger och 10% blir dömda så återstår 60% som inte är lögn, och som inte blir straffade.
Kan det stämma?
2007-06-07, 21:44
Medlem
Skit i statistiken.. Vad försörjer sig "grabbarna" på nuförtiden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in