2007-08-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasastansstekar
Att kasta fram begreppet stureplansprofil är givetvis bara ett sätt för kvällspressen att sälja storyn utomsocknes.

Inte alls. Det himlas med ögonen lika mycket i sthlm.
2007-08-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
Knappast. Jag umgås inte med "Stureplansprofiler", eller som i det här fallet Fridhemsplansprofiler, överhuvudtaget. Jag håller mig till jurister...

Jaha... och de håller ju till vid Klarabergsparken....
2007-08-13, 16:35
Medlem
Citat:
Tjejen som räddade 23-åringen såg ju dessutom säkert vem som befann sig i lägenheten.

Detta har jag missat. Vem var det? Kompisen?
2007-08-13, 16:38
Avslutad
Re: Facebook och Stureplanspriflgrabbarna: jag noterar att ALLA inblandade har en kvinnlig vän gemensam- som råkar vara lillasyster till den mest puckade och elaka tjej som fanns hemma i småstaden jag kommer från(vilket jag tror hela vår skola var överens om- inklusive kuratorer och vidare, vilka ville flytta på fanskapet). Nu har hon visserligen pengar, så jag vet inte om det finns något straffknulleri att tala om där, men här snackar vi misslyckande på en helt ny nivå. 25åringar som ser ut som 37-åriga gamla utvikningsoffer och deras neandertalssnubbar till drinkköpare. VARI ligger tjusningen?

Och vad gäller Stureplan; borde inte de som vill förknippas med någon form av klass ha sökt sig någon annanstans vid detta laget?
2007-08-13, 16:51
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
http://myworld.ebay.com/dahnedahlin/
Varför man har en profilbild på ebay kan man ju också undra...
Jag skiter i vad han handlar, men jag gillar faktumet att han har moppemustach på bilden.
2007-08-13, 19:29
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Är det sant?

Åh för i helvete vilken stackare.

Töm inkorgen för pm muchacho!
2007-08-13, 19:45
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Sant, men nu vet vi ju inte om han var där, eller om han stuckit då våldtäkten ägde rum...

Det var enligt tidigare info EDD som svarade i tjejens telefon på morgonen när kompisen ringde. Han torde isåfall ha varit där.
2007-08-13, 19:45
Medlem
Laktostolerants avatar
http://www.antifasthlm.se/nyheter/Stureplansprofilerna.php
2007-08-13, 20:03
Medlem
tresjuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant

Hmmm ... varför säger de "J*** Emil K********" när jag på andra ställen ser "J*** Brax K********"?
2007-08-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant

Vad jag än tycker om dessa förtappade unga män så detta ett hot och hot ställer jag mig aldrig bakom.
Vi har våra lagar och de lär vi följa vad vi än tycker om den saken. Allt annat är anarki. Det återstår att se vad lagarna förmår den här gången.
Moraliskt sett är de unga pojkarna dömda för lång tid framöver och man får väl hoppas att den domen står i paritet med vad som faktiskt har hänt.
Jag tror inte att alla håller varandra bakom ryggen ens på ett sådant patetiskt ställe som stureplan.
2007-08-13, 20:26
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
Om man med Stureplansprofil menar en rik sådan, så kan det stämma. Men om man med Stureplansprofil menar dessa arbetarkillar så stämmer det definitivt inte. Modeintresserad som jag är ser jag dessvärre inte mycket annat än falska kläder, klockor och accessoarer på de sk. "brats" som hänger på Stureplan numer. Hur skulle de ha råd? De är ju inte rika, bara bra på att spela rika.

OT:
Ett i vissa delar vettigt inlägg Bitahon, bland många mindre acceptabla i den långa och tråkiga debatten med Ignatius.
En äkta brat är en rik person(monetärt & socialt), inte en person vilken agerar rik eller socialt förankrad utifrån yttre tillägnade attribut. Därav mitt tidigare inlägg avseende vad som är en "äkta brat".

En fråga Bitahon, är det verkligen sant som du skriver att du klär dig i YSL-kostymer ? Du känner dig inte lite udda där vid Humlegården, genom att gå omkring i dessa YSL ? Rekommenderar en annan leverantör om du ska "nämna" vilket märke du använder.
Och detta är inget påhopp din fjant, det är ett gemytligt och humoristiskt litet inslag i den alltför seriösa diskussionen.
2007-08-13, 20:28
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Där är du och jag helt eniga.

Av en idag för mig obegriplig anledning befann jag mig igår hos vänsterbrud och lyckades läsa lite i någon slags tidsskrift med av tydlig extremvänsterkaraktär som hon hade hemma. Där kunde man, med hänvisningar till Friedrich Nietzsches Om moralens härstamning, läsa att dagens svenska överklass, och då i synnerhet de delar av den som vistades på Stureplan (hur många på Stureplan är ens övre medelklass, helt allvarligt?), samt och synnerligen kunde utpekas som "pöbel", "undermänniskor" och "anti-intellektuella". Och man prickade givetvis fullkomligt rätt på varje punkt. Men vad man lika samt och än mer synnerligt missade, var det faktum att man själva inte är annat än pöbeln par excellence.

Intressant är dock att försöka sig på någon slags diskussion med en sådan människa. Det är snarast kusligt och stundtals rent skrämmande hur lite de faktiskt har tänkt igenom dessa ting. Intressant är också hur de själva skulle reagera ifall man publicerade namn och bilder på dem, samt personuppgifter på deras föräldrar. Skulle de i ett sådant läge ta vårt rättssystem till försvar eller avfärda det på samma sätt som de gör här? Är våra lagar enbart till vår fördel, positiva och rättvisa om de dömer i enlighet med fundamentalisternas moral, känslor och politiska drivkrafter? De är sannerligen en märklig historia, våra kollektivister. Inte undra på när de är sprungna från samma skrot och korn som våra kära "realister", av vilka vi har nog och övernog inte minst här på flashback.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in