2007-08-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Menade naturligtvis MASOCHIST.

Då är det nog lite smartare att du väntar med att säga ngt mer tills alla får säga sitt, tror du inte det?
2007-08-07, 18:57
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Vad kan E få för det?

Eftersom våldtäkt är ett s.k egenhändigt brott så blir hans medverkan omvandlad till medgärningsmannaskap. Han får samma straff som J.

Alternativet är att han döms till ett lindrigare sexualbrott, alternativt olaga tvång.
2007-08-07, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Då är det nog lite smartare att du väntar med att säga ngt mer tills alla får säga sitt, tror du inte det?

Eller så gör man som alla andra och dömmer killarna på förhand. Maken till smarthet är slående
2007-08-07, 18:59
Medlem
BigTones avatar
Citat:

Jag är inte lika lättköpta som alla andra här. Ni är bara förbannade för att det är 2 stureplanskillar

Rätta mig om jag har fel min vän. Men är inte dessa killar rätt långt ifrån att vara bratz och stureplanskillar? Och vart ligger klubbarna ifråga? På stureplan?

Nej min vän, jag tror de flesta är arga för att de har kvinnliga bekanta eller släktingar som de inte skulle vilja se drogade och våldförda på.
Medlem
Citat:

Jag är inte lika lättköpta som alla andra här. Ni är bara förbannade för att det är 2 stureplanskillar

Jag skiter fullständigt i om det skulle visa sig att det är "stureplanskillar" som ligger bakom det. Det är ju helt sjukt vem som nu har gjort det mot henne.

Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Hade det varit en nära vän till mig. då hade jag tagit ett allvarligt snack med personen/personerna.
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Vilken diskussion, du blir ju fullkomligt manglad.

Hört talas om medhjälp, eller medverkan som det heter i svensk rätt.

BrB 23:4.

Tjejen minns ju ingenting

Var inte förvånad om att det dyker upp ett försvar som innebär att
båda hade frivilligt sex och sen fortsatte E medans den andre från
ett intillliggande rum hörde hur tjejen var helt vild och bara skrek
"mer och hårdare"

Skall bli intressant att höra killarnas version
2007-08-07, 19:01
Medlem
Citat:
Eftersom våldtäkt är ett s.k egenhändigt brott så blir hans medverkan omvandlad till medgärningsmannaskap. Han får samma straff som J.

Alternativet är att han döms till ett lindrigare sexualbrott, alternativt olaga tvång.

Tack för info. Och straffet för olaga tvång är typ max 2-3 år, dvs 18-24 månader inkl häkte?
2007-08-07, 19:03
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:

Vaddå STUREPLANSKILLAR???

En jävla fotbollstönt från Tyresö och nån krognisse från Söder??? Vad i hela helvete finns det att vara avundsjuk på? För att de får gratisshots på Laroy?

Det är helt jävla obegripligt att du försöker försvara de här killarna. Visst, skuldfrågan är inte avgjord och man kan inte dra några slutsatser om det, men det SER illa ut - speciellt för John K - och hela oavsett juridisk skuld så är det väl otroligt tydligt att han är psykiskt sjuk av något slag.
2007-08-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

"mer och hårdare"

Ja man kan undra hur mycket de hunnit sms:a den här gången. Enligt AB har 26-åringen sms:at tjejen dagen efter iaf.
2007-08-07, 19:06
Medlem
jumpcuts avatar
Jag ansåg att förra domen var alldeles korrekt, men den här gången börjar jag faktiskt luta åt att döma honom på förhand.

Förra gången började folk skrika om hur hemskt det var att fria honom bara på grund av hennes och deras gemensamma sexuella historia. Men nu verkar det inte finnas någonting att gömma sig bakom. Speciellt inte med tanke på hans historia...

Jag tror att han kommer ha mycket svårt att klara sig undan denna gång. Vad säger ni som är mer insatta i hur rättegångar etc. fungerar? Tänker jag rätt eller förbiser man hans tidigare friande dom just för att den var friande?

I övrigt känns det lite som Shan Atci. Precis blivit av med anklagelserna från ett håll så gör han bort sig en gång till...

Nästan lite som att "stureplansprofilen" som inte ens varit i närheten av stureplan denna gång gör allt han kan för att åka fast. Undrar om det finns fler tjejer som råkat ut för honom än de två vi alla känner till?
2007-08-07, 19:07
Bannlyst
Citat:
Vaddå STUREPLANSKILLAR???

En jävla fotbollstönt från Tyresö och nån krognisse från Söder??? Vad i hela helvete finns det att vara avundsjuk på? För att de får gratisshots på Laroy?

Det är helt jävla obegripligt att du försöker försvara de här killarna. Visst, skuldfrågan är inte avgjord och man kan inte dra några slutsatser om det, men det SER illa ut - speciellt för John K - och hela oavsett juridisk skuld så är det väl otroligt tydligt att han är psykiskt sjuk av något slag.

Här försvaras ingen. Vi har läst om kvinnans historia som kan vara hur som helst. Har för mig att offret i den tidigare rättegången ändrade sin historia 3-5 gånger.
2007-08-07, 19:08
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

"mer och hårdare"

I den förra domen för ju TR ett resonemang om att det på grund av de skador som uppkommit bör antas att MV inte kan ha varit samtyckande. Skadorna här verkar ju vid en första betraktelse som ännu värre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in