2012-10-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Här är ett klipp på när Messi var 9 år. Det är helt sjukt att han hade samma spelstil då som nu, han dribblar av sina motståndare på samma sätt =)

Man måste tackar Barcelona för att de trodde på Messi och valde att betala för hans sjukvård och ge Messi och hans familj ett nytt liv i Barcelona när han var 13 år. Jag förstår om han inte vill lira nån annanstans under hans karriär.

Glömde länken! http://www.youtube.com/watch?v=IydmuDBfsdo
Citera
2012-10-23, 09:23
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Glömde länken! http://www.youtube.com/watch?v=IydmuDBfsdo

Roligt att man sett bättre 9-åringar. Även fast denna video inte visar allt, men en tankeställare på hur bra barn kan bli med den rätta träningen.

I vilket fall för alla fanboys så kommer Messi till Sverige i Februari.

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/avslojar---sverige-moter-argentina-och-messi-pa-friends-arena/
Citera
2012-10-23, 10:21
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Roligt att man sett bättre 9-åringar. Även fast denna video inte visar allt, men en tankeställare på hur bra barn kan bli med den rätta träningen.

I vilket fall för alla fanboys så kommer Messi till Sverige i Februari.

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/avslojar---sverige-moter-argentina-och-messi-pa-friends-arena/

Jag kommer garanterat gå och se den matchen men inte (bara) för att Messi spelar, om han nu gör det. Att få se Argentinas landslag på en kort pendeltågsavstånd händer väl max två gånger i livet, det här är väl ett av de tillfällen. Det finns många spelare utöver Messi som är värda att titta på, i anfallsväg är det ett överflöd av dem.

Friends tar väl 50 000 har jag för mig, en biljett lär inte vara en omöjlighet. Äntligen är riktigt bra arena i Stockholm och nu blir det till och med två med Stockholmsarenan (Nya Söderstadion). Råsunda var inte tillräckligt stor för dessa gigantiska matcher, nu lär man inte missa någon bra match. Hoppas man ser bra över hela läktaren men det lär man nog göra, har svårt att tänka mig att de inte har tänkt på det.
Citera
2012-10-23, 10:27
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag kommer garanterat gå och se den matchen men inte (bara) för att Messi spelar, om han nu gör det. Att få se Argentinas landslag på en kort pendeltågsavstånd händer väl max två gånger i livet, det här är väl ett av de tillfällen. Det finns många spelare utöver Messi som är värda att titta på, i anfallsväg är det ett överflöd av dem.

Friends tar väl 50 000 har jag för mig, en biljett lär inte vara en omöjlighet. Äntligen är riktigt bra arena i Stockholm och nu blir det till och med två med Stockholmsarenan (Nya Söderstadion). Råsunda var inte tillräckligt stor för dessa gigantiska matcher, nu lär man inte missa någon bra match. Hoppas man ser bra över hela läktaren men det lär man nog göra, har svårt att tänka mig att de inte har tänkt på det.

Jag är nog inte omöjlig att se matchen heller. Allt beror på priset för min del faktiskt(som student måste man tänka efter) för det kommer nog inte sälja slut. Att få Lavezzi, Messi, Higuain, Di Maria och Aguero mot Lustig kommer vara en underhållning så man inte ens får se om man glor igenom alla episoder med Flight of the conchords. Det enda som oroar är väl snarare vilket lag Argentina faktiskt ställer upp med och att det kommer säker vara mer folk som hejar på Messi än det svenska landslaget.
Citera
2012-10-23, 10:36
Medlem
svulles avatar
Jag ställer mig däremot tveksam. Barca-United nu i somras var en utav de värsta fotbollsupplevelser jag någonsin varit med om. Outhärdligt att höra 10 000 ungar vråla "Mässi! Mässi! Mässi!" med sina skrikiga röster. Lär bli samma visa i denna match.

Jag är annars för mångfald på fotboll, men där går fan gränsen.
Citera
2012-10-23, 10:40
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag ställer mig däremot tveksam. Barca-United nu i somras var en utav de värsta fotbollsupplevelser jag någonsin varit med om. Outhärdligt att höra 10 000 ungar vråla "Mässi! Mässi! Mässi!" med sina skrikiga röster. Lär bli samma visa i denna match.

Jag är annars för mångfald på fotboll, men där går fan gränsen.

Jo, det var en av sakerna jag oroar mig för. 30000 tusen snorungar från betongen som kommer dit och skriker. Men å andra sidan så är det inte ofta världens bästa fotbollsspelare är några mil från ens hem. Jag är vanligtvis inte så förtjust i landslagsfotboll så länge det inte gäller kval och mästerskap där Spanien eller Sverige är inblandade. Då fotbollen överlag blir värdelöst.
Citera
2012-10-23, 10:56
Medlem
"Skrikiga snorungar från betongen" - Sånt slipper man om man åker utanför Nordens gränser.

Åk till Camp Nou, åk till Barcas borta matcher.
Åk till Argentinas matcher.

Är det svårt? Ja, om man är fattig. (då har ni inget val än att stå ut med skiten)
Citera
2012-10-23, 11:42
Medlem
Att få se världens bästa spelare (kanske genom tiderna?) i sin prime spela i sin stad hade iaf gjort mig svinglad. Det är en ynnest och en chans man borde ta om man är en fotbollsälskare. Hur ofta får man chansen att se fotboll på sådan hög nivå?

Kan man inte pysa dit och njuta av fotbollen pga några småungar får man nog ta och undersöka sina nerver.
Citera
2012-10-23, 12:18
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntastadMan
"Skrikiga snorungar från betongen" - Sånt slipper man om man åker utanför Nordens gränser.

Åk till Camp Nou, åk till Barcas borta matcher.
Åk till Argentinas matcher.

Är det svårt? Ja, om man är fattig. (då har ni inget val än att stå ut med skiten)

Jag har både varit på Camp Nou och deras borta matcher. Och har sett Messi live ett par gånger, fast när man kollar på Barcelona är det annorlunda. Man kollar mer på Busquets än någon annan, han är så förbaskat bra och när man kollar på TV tycks hans finess försvinna.
Citera
2012-10-23, 12:51
Medlem
Friends må vara ganska stor men kommer Argentina och Messi då tar 50000 biljetter slut ganska fort skulle jag tro. Tyvärr lär förbundet ta ut överjävliga priser bara för att dom kan. Spelar Messi en hel match mot Sverige så lär han göra ett par mål.
Citera
2012-10-23, 14:24
Medlem
C0ws avatar
Den matchen ska man gå på!

När vi ändå är pratar om matchen... Vet någon av er vart fan spelarna håller hus innan matchen? Har tittat till ett par hotell i Stockholm när det varit landslags matcher, men inte lyckats hitta vilket.

Vilken träningsanläggning använder de? Själv trodde man att de körde på skytteholm eftersom det ligger nära arenan, men jag hade visst fel.
Citera
2012-10-23, 14:47
Medlem
OG-lovers avatar
Ska lätt gå på matchen! När lär biljetterna släppas? Januari tidigast eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in