2012-10-21, 00:49
Medlem
OG-lovers avatar
Är lite trött men ska se om jag har fattat det här rätt nu. Messi och Ronaldo har alltså fram till 31 December 2012 att visa vem av dem två som är bäst?
Citera
2012-10-21, 01:19
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Så bara våren räknas in på Messis rekordsäsong?

Jag har iallafall svårt att tänka mig att Ronaldo skulle kunna göra något som får Messi att "tappa" guldbollen.
Citera
2012-10-21, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Så bara våren räknas in på Messis rekordsäsong?

Jag har iallafall svårt att tänka mig att Ronaldo skulle kunna göra något som får Messi att "tappa" guldbollen.

11/12 säsongen+hösten. Med tanke på att Iniesta blev framröstad till Europas bäste spelare så finns det stora chanser till att Ronaldo vinner guldbollen.
Citera
2012-10-21, 01:33
Medlem
TKD_1337s avatar
Röstningen gällande FIFA Ballon d'O är avslutad. Vem som har vunnit vet nog bara ett par personer på FIFA.
Citera
2012-10-21, 01:35
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Röstningen gällande FIFA Ballon d'O är avslutad. Vem som har vunnit vet nog bara ett par personer på FIFA.

Va?
Citera
2012-10-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Fel. De röstar i januari då priset utges.

Jag har en fråga till alla er på flashback och vill gärna undvika hardcore fanboys och dickriders som svär åt mig för att jag säger detta, men är det ingen som någonsin undrat om Messi skulle kommit upp i den här nivån utan "medicinen" han fick? Faktum är att Barcelona gav honom hormonförstärkande medel som förstärkte hans kroppsbyggnad och allt vad det är innan han blev proffs. Skulle han verkligen presterat så här utan detta? Svårt att tänka sig så klart men jag undrar ibland om det inte hjälpt honom bli den han är idag. Jag skulle inte gå så långt som att kalla det doping men det känns lite sådär...
Citera
2012-10-22, 12:12
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest

Jag har en fråga till alla er på flashback och vill gärna undvika hardcore fanboys och dickriders som svär åt mig för att jag säger detta, men är det ingen som någonsin undrat om Messi skulle kommit upp i den här nivån utan "medicinen" han fick? Faktum är att Barcelona gav honom hormonförstärkande medel som förstärkte hans kroppsbyggnad och allt vad det är innan han blev proffs. Skulle han verkligen presterat så här utan detta? Svårt att tänka sig så klart men jag undrar ibland om det inte hjälpt honom bli den han är idag. Jag skulle inte gå så långt som att kalla det doping men det känns lite sådär...

Utan hans medicin hade han nog haft problem att bli tillräckligt lång för att bli fotbollsspelare, så utan medicinen kanske han aldrig ens spelat fotboll. Dock så är det inte dopning utan snarare ett hjälpmedel till att leva ett normalt liv. Ingen hade grinat om Messi var en okej fotbollsspelare i Espanyol för att han tog tillväxtmedel.
Citera
2012-10-22, 12:44
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Utan hans medicin hade han nog haft problem att bli tillräckligt lång för att bli fotbollsspelare, så utan medicinen kanske han aldrig ens spelat fotboll. Dock så är det inte dopning utan snarare ett hjälpmedel till att leva ett normalt liv. Ingen hade grinat om Messi var en okej fotbollsspelare i Espanyol för att han tog tillväxtmedel.
Korrekt. Han hade väl knappt blivit över 1.30 lång?
Citera
2012-10-22, 13:18
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Medicinen gjorde att han kom upp till normal nivå, han blev inte en övermänniska pga det.

I det här fallet var det tillväxthormoner så att grabben skulle komma upp i något mer normal längd, han är ju inte direkt lång för det. Tillväxthormoner är inte heller något som gör en automatiskt till en överdjävulskt bra fotbollsspelare heller, talang och hårt jobb ligger bakom det.

Känns som om folk inte har koll på vad tillväxthormoner är till för.
Citera
2012-10-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Korrekt. Han hade väl knappt blivit över 1.30 lång?

Jag har för mig att det var så illa att han kunde ha dött.
Citera
2012-10-22, 19:59
Medlem
Här är ett klipp på när Messi var 9 år. Det är helt sjukt att han hade samma spelstil då som nu, han dribblar av sina motståndare på samma sätt =)

Man måste tackar Barcelona för att de trodde på Messi och valde att betala för hans sjukvård och ge Messi och hans familj ett nytt liv i Barcelona när han var 13 år. Jag förstår om han inte vill lira nån annanstans under hans karriär.
Citera
2012-10-22, 23:19
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:

Jag tror att det är större chans att Messi skulle varit en ännu bättre fotbollspelare idag om han sluppit sjukdomen från första början än att han blivit bättre pga medicinerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in