2012-10-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Röstningen gällande FIFA Ballon d'O är avslutad. Vem som har vunnit vet nog bara ett par personer på FIFA.

FIFA listan på de 23 kandidaterna som ska vara med i omröstningen offentliggör först i nästa vecka, 1 November, sen är omröstningen öppen i 2 veckor.

Därefter görs en ny omröstning i Januari när vinnaren ska utses av de 3 högst placerade från den första omröstningen. Den så kallade FIFA galan.
Citera
2012-10-23, 21:58
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
FIFA listan på de 23 kandidaterna som ska vara med i omröstningen offentliggör först i nästa vecka, 1 November, sen är omröstningen öppen i 2 veckor.

Därefter görs en ny omröstning i Januari när vinnaren ska utses av de 3 högst placerade från den första omröstningen. Den så kallade FIFA galan.

Okej, tack för info. Jag misstolkade den här artikeln på FIFA:s hemsida. Får skylla på att det var natt. Då har spelarna ungefär två månader på sig att fortsätta prestera för att vinna Ballon d'Or. Som det ser ut just nu lär Messi vinna och då är han bara 25 år...
Senast redigerad av TKD_1337 2012-10-23 kl. 22:01.
Citera
2012-10-27, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Fel. De röstar i januari då priset utges.

Jag har en fråga till alla er på flashback och vill gärna undvika hardcore fanboys och dickriders som svär åt mig för att jag säger detta, men är det ingen som någonsin undrat om Messi skulle kommit upp i den här nivån utan "medicinen" han fick? Faktum är att Barcelona gav honom hormonförstärkande medel som förstärkte hans kroppsbyggnad och allt vad det är innan han blev proffs. Skulle han verkligen presterat så här utan detta? Svårt att tänka sig så klart men jag undrar ibland om det inte hjälpt honom bli den han är idag. Jag skulle inte gå så långt som att kalla det doping men det känns lite sådär...

"As a child, Messi was diagnosed with a rare growth hormone deficiency. The condition affects one in 20 million people. It is not a family affliction. His younger sister, Maria Sol, for instance, is a tall young lady.

The average cost of treatment, which involves subcutaneous injections every day for three to five years, is over £100,000 a year. This kind of money was beyond the means of Messi’s parents. Messi began his treatment in 1998."

Goal.com
Citera
2012-10-27, 16:49
Medlem
Pappa Messi har inte gjort mål än.
Hoppas det lossnar ikväll borta mot Vallecano!
Citera
2012-10-27, 17:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Pappa Messi har inte gjort mål än.
Hoppas det lossnar ikväll borta mot Vallecano!
Har det ens bekräftat att barnet fötts? Brukar man inte göra nåt officiellt uttalande?
Citera
2012-10-27, 18:30
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har det ens bekräftat att barnet fötts? Brukar man inte göra nåt officiellt uttalande?

Nej tror inte heller det är fött ännu. Tror antingen Barcelona eller Messi hade gått ut med det officiellt då.
Citera
2012-10-27, 18:45
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Nej tror inte heller det är fött ännu. Tror antingen Barcelona eller Messi hade gått ut med det officiellt då.
Hoppas det blir en mini-Messi.
Citera
2012-10-27, 19:01
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Hoppas det blir en mini-Messi.

Han har ju iallafall alla förutsättningar.
Citera
2012-10-27, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Han har ju iallafall alla förutsättningar.

Fina gener om inte annat men finast har nog Agueros son. Maradonnas dotter + Aguero.
Citera
2012-10-27, 19:42
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Fina gener om inte annat men finast har nog Agueros son. Maradonnas dotter + Aguero.

Sant haha.
Citera
2012-10-27, 22:01
Medlem
Messi kanske inte blivit farsa än då..
nu börjar iaf matchen mot Vallecano
Citera
2012-10-27, 23:00
Medlem
Messi har inte gjort mål på tre halvlekar nu
men tror han gör ett vansinnigt snyggt mål nu i fjärde mot Vallecano
(Barca leder med 1-0 i halvtid och David Villa gjorde målet)
Kom igen nu Messi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in