2012-04-13, 17:37
Medlem
Carlcoolings avatar
Ord som "messirunkare" och "ronaldobög" tycker jag vi skall låta dem på Fragbite ha för sig själva.
Citera
2012-04-13, 17:54
Medlem
zachs avatar
Fattar inte riktigt vad problemet är. Vad fan som finns att diskutera. Har aldrig och kommer aldrig hålla på Barca men det gör ju inte att man per automatik är blind. Messi är bäst. Solklart bäst. Bara är ju så och det visar han ju om och om igen. Och när hans karriär summeras så kommer vi med öppna ögon sannolikt säga han är bäst genom tiderna (om han nu inte redan ska anses vara det).
Citera
2012-04-13, 18:02
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Ta det lugnt nu din lilla ronaldobög.

Jag påstod aldrig att du nämnt Barcelona, koppla ihop hjärncellerna och läs inlägget igen. Messis otroliga prestationer i Barcelona ska inte bli förringade av att han inte presterat på samma nivå i några matcher i Argentina, återigen hakar folk upp sig på landslaget då de vet att det är det enda man kan kritisera Messi för. När man är världens bästa spelare är man tyvärr disponerad för bittra människor som försöker leta fel i allt man gör och försöker att plocka så många halmstrån som möjligt.

Det jag säger att att ni alltid tar upp barca för att försvara messis dåliga prestationer i landslaget. Det är exakt det du gör nu, blandar in barca när jag kritiserar hur messi spelar i landslaget. Jag nämner inte barca men ni kan inte sluta. Jag vet att messi är bra i barca, det vet alla så ingen ide att du nämner hur bra han är där. Jag säger bara att han kan bättra sig i landslaget och man har rätt att kritisera honom där. I barca kan man dock inte klaga på hur bra han är(vilket jag inte gjort).

Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Det beror på hur bra man har varit i klubblaget! Maradona presterade för övrigt, vare sig klubblaget eller i VM förrens han var i Messis ålder, att man jämför en 24-åring med en spelare som fullgjort sin fotbollskarriär säger väl allt.

Jag är personligen övertygad om att messi är bättre än maradona, och han är inte den enda. Dock vill jag se mera från messi i landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold
Komigen nu va! KOLLA Argentinas matcher någon gång innan du yttrar dig.

Jag har gjort det. Men det spelar ingen roll för dig, märks tydligt att det inte är tillåtet att kritisera messis spel i det blåvita matchstället.
Citera
2012-04-13, 18:08
Medlem
TKD_1337s avatar
Messi ska kunna nå upp till världsklassnivå även när han spelar i Argentinas tröjor. Det är i de stora mästerskapen han ska kunna visa upp det.
Citera
2012-04-13, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Messi ska kunna nå upp till världsklassnivå även när han spelar i Argentinas tröjor. Det är i de stora mästerskapen han ska kunna visa upp det.

Det är hans spel i landslaget som gör mig tvivlande om han skulle vara lika dominerande i ett annat lag än i Barcelona. Vi kommer nog aldrig få veta eftersom han troligtvis kommer spela hela sin karriär i Barcelona (Vid 32-33 års ålder kanske han går till Qatar eller tillbaks till Argentina).
Citera
2012-04-13, 19:11
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det jag säger att att ni alltid tar upp barca för att försvara messis dåliga prestationer i landslaget. Det är exakt det du gör nu, blandar in barca när jag kritiserar hur messi spelar i landslaget. Jag nämner inte barca men ni kan inte sluta. Jag vet att messi är bra i barca, det vet alla så ingen ide att du nämner hur bra han är där. Jag säger bara att han kan bättra sig i landslaget och man har rätt att kritisera honom där. I barca kan man dock inte klaga på hur bra han är(vilket jag inte gjort).

Jag är personligen övertygad om att messi är bättre än maradona, och han är inte den enda. Dock vill jag se mera från messi i landslaget.

Jag har gjort det. Men det spelar ingen roll för dig, märks tydligt att det inte är tillåtet att kritisera messis spel i det blåvita matchstället.

Klart det är tillåtet att kritisera Messi jag hindrar dig ej, reagerar bara på att du säger att han underpresterar. Förstår du innebörden av det ordet? Han är ju inte dålig i Argentina, han är bara inte lika bra som i Barcelona där han är gudomlig.
Citera
2012-04-15, 13:40
Medlem
Messi har nu gjort 63 mål på 52 matcher, här är de först 61 i HD.

http://www.youtube.com/watch?v=wIlHPF0XxwQ

Han har 5 ligamatcher, 2 eller 3 Champions League matcher och en cupfinal kvar, 70 mål är inte helt omöjligt. I la liga gör han mål var 69:e minut och i Champions League var 58:e.
Senast redigerad av Gincan 2012-04-15 kl. 13:44.
Citera
2012-04-15, 14:38
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Messi har nu gjort 63 mål på 52 matcher, här är de först 61 i HD.

http://www.youtube.com/watch?v=wIlHPF0XxwQ

Han har 5 ligamatcher, 2 eller 3 Champions League matcher och en cupfinal kvar, 70 mål är inte helt omöjligt. I la liga gör han mål var 69:e minut och i Champions League var 58:e.
Helt sjukt. Känns som han kommer slå rekordet i år.
Citera
2012-04-15, 15:05
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Helt sjukt. Känns som han kommer slå rekordet i år.

Vad ligger rekordet på?
Citera
2012-04-15, 15:17
Moderator
zanteras avatar
Messi är fantastisk helt klart, dock tycker jag också att det saknas något på landslagsfronten. Vinner han VM också så är tvivlen borta, Argentina har ändå ett såpass bra lag att det borde vara möjligt, värre för spelare som Giggs t.ex. som har oturen att komma från ett "sämre" land.
Argentina har alla förutsättningar att vinna ett VM.
Citera
2012-04-15, 16:05
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Herregud, VM-snacket är sorgligt och patetiskt. VM spelas vart fjärde år och Messi kommer få uppleva 2(!) VM i sin prime. Det ena 23 år gammal i Sydafrika. Det andra 27 år gammal i Brasilien. Däremellan spelas ett antal hundra matcher där ni med egna ögon har chansen att konstatera att detta är den bäste spelaren som någonsin beträtt en fotbollsplan.

Eller är Fabio Grosso månne världens bäste genom tiderna? Han dominerade ju ändå VM 2006 och vann guld.

Idioter.
Citera
2012-04-15, 16:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Herregud, VM-snacket är sorgligt och patetiskt. VM spelas vart fjärde år och Messi kommer få uppleva 2(!) VM i sin prime. Det ena 23 år gammal i Sydafrika. Det andra 27 år gammal i Brasilien. Däremellan spelas ett antal hundra matcher där ni med egna ögon har chansen att konstatera att detta är den bäste spelaren som någonsin beträtt en fotbollsplan.

Eller är Fabio Grosso månne världens bäste genom tiderna? Han dominerade ju ändå VM 2006 och vann guld.

Idioter.
Tack för detta inlägg

Folk har verkligen någon slags besatthet av VM och tycker det är enda riktiga värdemätaren för en spelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in