2014-01-19, 00:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vi har tyvärr sett det bästa av Messi. Han kommer aldrig leverera på samma sätt match efter match som han gjort de senaste åren.
Och hur fan vet du det?
Citera
2014-01-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan du dela med dig av spåkulan du sitter inne med?

Alltså, vad baserar du detta på?

Det där har man hört varenda säsong, och varenda gång har Messi visat motsatsen.
Det roligaste är ju att vissa folk på allvar tycker att Messi hade en dålig säsong/år när han vinner skytteligan med 12 måls marginal, börjat den här säsongen med 6 mål på 3 CL-matcher osv. Det bevisar vilka enorma krav som sätts på honom
Citera
2014-01-19, 02:25
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vi har tyvärr sett det bästa av Messi. Han kommer aldrig leverera på samma sätt match efter match som han gjort de senaste åren.
Och hur fan kan du veta det?
Citera
2014-01-20, 12:50
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Det där har man hört varenda säsong, och varenda gång har Messi visat motsatsen.
Det roligaste är ju att vissa folk på allvar tycker att Messi hade en dålig säsong/år när han vinner skytteligan med 12 måls marginal, börjat den här säsongen med 6 mål på 3 CL-matcher osv. Det bevisar vilka enorma krav som sätts på honom

Det är ju tyvärr så att det ständigt är jämförelsen emellan Messi och Ronaldo. För i år säger folk att Messi har varit "dålig", när han har varit utomordentligt bra när han varit skadefri. Att han varit "dålig" baseras på att Ronaldo gjort fler mål, vilket är jävligt skevt.

Likaledes blir det skevt om individer tycker att han är "dålig" om han inte år på år bygger på sin målskörd med ~10% eller höjer in målratio. Gör han inte det, så är han "slut". Det blir bara.. fel.
Citera
2014-01-23, 01:14
Medlem
På 400 matcher i Barcelona har Messi gjort 331 mål och 107 assist.
Och då började han i A-laget som 17-åring
Citera
2014-01-25, 08:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
På 400 matcher i Barcelona har Messi gjort 331 mål och 107 assist.
Och då började han i A-laget som 17-åring

Det är svårt att sätta ord på det. 27 hattricks och 71 dubbelmål på de 400 matcherna. När han hade spelat 381 matcher så hade han gjort mål i 76% av dem (290 mål) och förhållandet är säkert något liknande nu.

Messi har gjort 289 matcher och 290 mål sedan 08/09. Om jag har räknat rätt så har han gjort 88 assister också.

Ja, det är en helt otrolig spelare vi beskådar. Den bästa och mest kompletta i världen och det har han varit i några år trots att han bara fyllt 26.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-01-25 kl. 09:35.
Citera
2014-01-25, 10:39
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är svårt att sätta ord på det. 27 hattricks och 71 dubbelmål på de 400 matcherna. När han hade spelat 381 matcher så hade han gjort mål i 76% av dem (290 mål) och förhållandet är säkert något liknande nu.

Messi har gjort 289 matcher och 290 mål sedan 08/09. Om jag har räknat rätt så har han gjort 88 assister också.

Ja, det är en helt otrolig spelare vi beskådar. Den bästa och mest kompletta i världen och det har han varit i några år trots att han bara fyllt 26.
Kul att få höra sådana ord från en Maräng.

Han är verkligen helt makalös när han är på humöret. Jag hoppas att han fortsätter på spåret från förra matchen mot Levante. Han har helt klart börja finna sitt forna-jag innan skadorna.
Citera
2014-01-25, 13:15
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Kul att få höra sådana ord från en Maräng.

Han är verkligen helt makalös när han är på humöret. Jag hoppas att han fortsätter på spåret från förra matchen mot Levante. Han har helt klart börja finna sitt forna-jag innan skadorna.
Ja värdiga spelare förtjänas att hyllas värdigt
Det är bara dessa "fanboys" födda på 00-talet som låtsas hata rivalerna
Citera
2014-01-29, 14:26
Medlem
28 mål kvar till Zarra la liga top scorer of all times
6 mål kvar till Raul UCL top scorer of all times

Tror han är top scorer i både ligan och CL som 27 åring..

Det som är tråkigt är ju troligtvis kommer mellan tre och sju matcher i sommar påverka mer om hans karriär än dessa 400 han nu spelat och gjort 331 mål och 122 assist på. I alla fall bland den bredare massan.
Citera
2014-02-12, 11:19
Medlem
Jag tänkte höra med alla Messi fans på detta forumet. Skrev ett inlägg igår på Bundesliga forumet, vad tycker Ni eller tror Ni?

"Jag skulle vilja fortsätta på det som cyberkalle och motvall skriver. Jag läste också idag på bild.de att FCB får in 110 miljoner ( ofantliga pengar ). Kan Messi vara på gång in till sin favorit tränare Pep. Jag vill minnas att Adidas en gång för inte så länge lovade att bistå med halva lösesumman om Messi går till en Adidas klubb? Om så är fallet...kanske Leo spelar i BL nästa säsong? Zlatan i BVB, som han fjäskade för Kloppo på galan och Ronaldo till mitt kära HSV ( obs, ironi ). Vår liga kanske blir riktigt häftigt nästa säsong. "
Citera
2014-02-12, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Jag tänkte höra med alla Messi fans på detta forumet. Skrev ett inlägg igår på Bundesliga forumet, vad tycker Ni eller tror Ni?

"Jag skulle vilja fortsätta på det som cyberkalle och motvall skriver. Jag läste också idag på bild.de att FCB får in 110 miljoner ( ofantliga pengar ). Kan Messi vara på gång in till sin favorit tränare Pep. Jag vill minnas att Adidas en gång för inte så länge lovade att bistå med halva lösesumman om Messi går till en Adidas klubb? Om så är fallet...kanske Leo spelar i BL nästa säsong? Zlatan i BVB, som han fjäskade för Kloppo på galan och Ronaldo till mitt kära HSV ( obs, ironi ). Vår liga kanske blir riktigt häftigt nästa säsong. "
Messi kommer aldrig att lämna Barcelona för en annan europeisk klubb.
Citera
2014-02-12, 13:20
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61

Messi kommer inte sticka till något annat lag i Europa, möjligtvis till något argentinskt lag i slutet av karriären
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in