2012-04-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Vad ligger rekordet på?

67 mål på en säsong av Gerd Muller 72-73.

Med tanke på att Barcelona har 5 ligamatcher, 2 CL matcher (minst) och en final i Copa kvar att lira, samt att Messi har ett helt otroligt snitt på de 10-11 senaste matcherna så borde han klara det.
Citera
2012-04-15, 17:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89

Med tanke på att Barcelona har 5 ligamatcher, 2 CL matcher (minst) och en final i Copa kvar att lira, samt att Messi har ett helt otroligt snitt på de 10-11 senaste matcherna så borde han klara det.

Ok, alltså behöver han göra 5 mål på 8-9 matcher. Fy fan, hoppas verkligen att han lyckas. Det är jävligt svårt att komma upp i så stora siffror, så jag hoppas verkligen att han slår rekordet när han ändå är så nära!
Citera
2012-04-15, 19:46
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89

Jag tror han kommer klara det!

Men jag måste fråga, hur många matcher spelade Muller den säsong när han gjorde 67 mål?

Och hur många matcher kommer Messi spela totalt denna säsong? Vi räknar med att dom tar sig till CL final?

Är det fler/färre än Muller?
Citera
2012-04-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Men jag måste fråga, hur många matcher spelade Muller den säsong när han gjorde 67 mål?

Och hur många matcher kommer Messi spela totalt denna säsong? Vi räknar med att dom tar sig till CL final?

Muller: 49 matcher - 67 mål.
Messi: 52 matcher - 63 mål.
Ronaldo: 48 matcher - 53 mål.
Citera
2012-04-15, 22:36
Medlem
C0ws avatar
Chelsea 2 ggr
Real Madrid
Vallecano
Malaga
Espanyol
Betis
Bilbao
+ eventuell CL final mot antingen Bayern eller Real Madrid

Detta är alltså lagen som Barcelona har kvar att möta. Minst 5 mål mot dessa ska han fan klara
Citera
2012-04-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Chelsea 2 ggr
Real Madrid
Vallecano
Malaga
Espanyol
Betis
Bilbao
+ eventuell CL final mot antingen Bayern eller Real Madrid

Detta är alltså lagen som Barcelona har kvar att möta. Minst 5 mål mot dessa ska han fan klara

Muller: 49 matcher - 67 mål.
Messi: 52 matcher - 63 mål.
Ronaldo: 48 matcher - 53 mål.
Citera
2012-04-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Det skiljer väldigt lite i faktisk effektivitet räknat i minuter per mål mellan Messi och Muller. Muller spelade 49 matcher och på hans tid blev spelarna bara utbytta vi skada så vi kan anta att han spelade alla minuter under hela säsongen, 49*90=4410 minuter. Det ger ett mål per 66 minuter.

Messi har hittills spelat 4502 minuter och gjort 63 mål, dvs ett mål var 71,5 minut. Ronaldo har spelat 4411 minuter och gjort 53 mål, det ger ett mål var 83:e minut.
Senast redigerad av Gincan 2012-04-16 kl. 15:14.
Citera
2012-04-16, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det skiljer väldigt lite i faktisk effektivitet räknat i minuter per mål mellan Messi och Muller. Muller spelade 49 matcher och på hans tid blev spelarna bara utbytta vi skada så vi kan anta att han spelade alla minuter under hela säsongen, 49*90=4410 minuter. Det ger ett mål per 66 minuter.

Messi har hittills spelat 4502 minuter och gjort 63 mål, dvs ett mål var 71,5 minut. Ronaldo har spelat 4411 minuter och gjort 53 mål, det ger ett mål var 83:e minut.

Slutsats Cristiano Ronaldo är sämst.
Citera
2012-04-16, 15:23
Medlem
Mr.Golds avatar
För att fylla i lite:

Messi scored his 41 Liga goals from 178 shots, while Ronaldo scored his 41 goals from 226 shots #fcblive [via @tonibandal @carmebarcelo]
Citera
2012-04-16, 15:56
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Slutsats Cristiano Ronaldo är sämst.
Inte sämst, men sämre.

Finner det även ruskigt intressant hur alla experter, legender, spelare, tränare anser att Messi är den bästa i världen för tillfället, förutom vissa Real ikoner. Men ändå så vägrar Real fansen acceptera faktumet.. trångsynthet?
Citera
2012-04-16, 16:17
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Inte sämst, men sämre.

Finner det även ruskigt intressant hur alla experter, legender, spelare, tränare anser att Messi är den bästa i världen för tillfället, förutom vissa Real ikoner. Men ändå så vägrar Real fansen acceptera faktumet.. trångsynthet?

Många expert, med flertal legender, spelare och tränare tyckte att Snejider förtjänade att vinna Ballon d'Or men inte Barca-fansen... trångsynhet? Eller är det ens subjektiva syn som borde få avgöra vilken man själv tycker är bäst? Förövrigt tycker jag Messi är bättre, dock inte med de milen vissa folk vill få det till.
Senast redigerad av Cambijao 2012-04-16 kl. 16:24.
Citera
2012-04-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Många expert, med flertal legender, spelare och tränare tyckte att Snejider förtjänade att vinna Ballon d'Or men inte Barca-fansen... trångsynhet? Eller är det ens subjektiva syn som borde få avgöra vilken man själv tycker är bäst? Förövrigt tycker jag Messi är bättre, dock inte med de milen vissa folk vill få det till.
Tydligen var det fler experter, spelare och tränare som tyckte att Messi skulle vinna guldbollen, då de röstade fram honom...

Det finns inte många experter, tränare eller spelare som tycker att Ronaldo är bättre än Messi. Kan inte komma på någon for tillfället, som samtidigt inte hyser känslor åt det ena eller andra hållet. Så det är inte en helt klockren jämförelse.

Jag tycker synd om Ronaldo som alltid ska jämföras mot Messi, det kan inte vara lätt. Låt han istället slåss med övriga om vem som är näst bäst i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in