2012-04-16, 16:37
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tydligen var det fler experter, spelare och tränare som tyckte att Messi skulle vinna guldbollen, då de röstade fram honom...

Det finns inte många experter, tränare eller spelare som tycker att Ronaldo är bättre än Messi. Kan inte komma på någon for tillfället, som samtidigt inte hyser känslor åt det ena eller andra hållet. Så det är inte en helt klockren jämförelse.

Jag tycker synd om Ronaldo som alltid ska jämföras mot Messi, det kan inte vara lätt. Låt han istället slåss med övriga om vem som är näst bäst i världen.

Expert får väl ändå inte rösta? Och alla tränare får väl inte heller rösta? Eller spelare?

Jag tycker det är synd att folk inte kan diskutera spelare utan att jämföra dem med andra. Tyder på att man saknar fotbollskunskaper då man alltid ramlar tillbaka på samma rutan som man var tre veckor innan. Jag kan hjälpa er på traven - Varför är Messi så bra? (Inga jävla listor, utan analyser om honom)
Citera
2012-04-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Expert får väl ändå inte rösta? Och alla tränare får väl inte heller rösta? Eller spelare?

Jag tycker det är synd att folk inte kan diskutera spelare utan att jämföra dem med andra. Tyder på att man saknar fotbollskunskaper då man alltid ramlar tillbaka på samma rutan som man var tre veckor innan. Jag kan hjälpa er på traven - Varför är Messi så bra? (Inga jävla listor, utan analyser om honom)
Experter, eller journalister, kalla det vad du vill. De får rösta. Tränare och spelare får rösta. Och nej, självklart får inte alla tränare och spelare rösta. Det behöver man väl inte säga... Men då ett snitt av dessa du nämnde ansåg att Messi förtjänade guldbollen medan inte en jävel enligt min oberoende utredning anser att Ronaldo är bättre än Messi, så är din liknelse väldigt haltande. Men skit samma.

Tycker det är realsupportrar och Barcahatare som ständigt ska dra upp Ronaldo skulle vara bättre än Messi så fort portugisen gjort några mål. De vägrar liksom inte att acceptera det alla inser, att Messi är den bästa. Hade folk accepterat detta faktum så hade det nog inte varit så mycket jämförande ändå, tror du ej?

Varför Messi är bra har jag ältat tusentals gånger så det orkar inte jag ta igen.
Citera
2012-04-16, 16:51
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Experter, eller journalister, kalla det vad du vill. De får rösta. Tränare och spelare får rösta. Och nej, självklart får inte alla tränare och spelare rösta. Det behöver man väl inte säga... Men då ett snitt av dessa du nämnde ansåg att Messi förtjänade guldbollen medan inte en jävel enligt min oberoende utredning anser att Ronaldo är bättre än Messi, så är din liknelse väldigt haltande. Men skit samma.

Tycker det är realsupportrar och Barcahatare som ständigt ska dra upp Ronaldo skulle vara bättre än Messi så fort portugisen gjort några mål. De vägrar liksom inte att acceptera det alla inser, att Messi är den bästa. Hade folk accepterat detta faktum så hade det nog inte varit så mycket jämförande ändå, tror du ej?

Varför Messi är bra har jag ältat tusentals gånger så det orkar inte jag ta igen.

50% av det, ja så är det. Men resten är det väl snarare Barca-"fansen" som måste hävda sig att Messi minst sagt är bäst. Så hade det inte funnits Real-fans som ifrågasatt det så hade vi fortfarande haft medgångssupportrarna som behövt hävda sig varje vecka att de minst sagt håller på världens bästa lag som har världens bästa spelare.

Jag hoppas du inser vad vi måste göra -Vi måste döda Ronaldo och Messi för slippa detta.
Citera
2012-04-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
50% av det, ja så är det. Men resten är det väl snarare Barca-"fansen" som måste hävda sig att Messi minst sagt är bäst. Så hade det inte funnits Real-fans som ifrågasatt det så hade vi fortfarande haft medgångssupportrarna som behövt hävda sig varje vecka att de minst sagt håller på världens bästa lag som har världens bästa spelare.

Det känns väl tveksamt? Varför älta något om alla håller med? Det blir ju tröttsamt i längden. Vet själv hur mycket roligare det var att skriva om att Barcelona hade världens bästa lag under hösten 2008, när knappt någon här höll med mig. De senaste åren har det nästan blivit den gängse uppfattningen, och då är det inte lika inspirerande att stångas för den åsikten direkt...
Citera
2012-04-24, 23:39
Medlem
El.Bundys avatar
Vad tror ni händer med Guldbollen i år, Messi missat både liga o CL vinst. Han kan väll inte vinna guldbollen då? plus att det är EM. Borde inte Guldbollen gå till någon från EU i år då?
Citera
2012-04-24, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El.Bundy
Vad tror ni händer med Guldbollen i år, Messi missat både liga o CL vinst. Han kan väll inte vinna guldbollen då? plus att det är EM. Borde inte Guldbollen gå till någon från EU i år då?

Ronaldo borde få den, avgjorde själv ligan mot just Barca, går längre (?) i CL, kommer spela EM, gjort fler mål i ligan. Men förvånar mig inte om Messi får den ändå.
Citera
2012-04-24, 23:45
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Gör Ronaldo mål i finalen tror jag han får den.

Går det riktigt bra i Sommar i EM tror jag också han får den.

Hade Messi satt sin straff idag och slagit sitt rekord så hade han garanterat fått den igen.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2012-04-24 kl. 23:45. Anledning: g
Citera
2012-04-24, 23:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Cristiano Ronaldo rimligtvis. Ser ingen just nu som ens är i närheten av att kunna konkurrera. Givetvis beroende också på hur bra det går imorgon och sedan för Portugal i EM. Men tror han har en fördel även om det bli misslyckande i bägge dessa två chanser.

Annars skulle vara om en spelare just under dessa höjer sig någon ofantligt under EM (kanske i kombination med Champions League finalen).

Edit: För Messis del gäller det nu att hoppas att andra misslyckas...
Citera
2012-04-24, 23:49
Medlem
Ronaldo borde få den. Messi har visserligen gjort både fler mål och assist än Ronaldo men Ronaldo har klivit fram i de avgörande lägena. I synnerhet på bortaplan i ligan. I match efter match efter match. Har jag argumenterat för att Messis storhet ligger i att han alltid kliver fram när det gäller som mest kan jag inte ignorera att han verkligen inte gjort det i år, medan Ronaldo å sin sida bättrat sig rejält på den punkten.

Tycker fortfarande att Messi är en bättre fotbollsspelare men Ronaldo förtjänar priset i år.

Citera
2012-04-24, 23:50
Medlem
El.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Cristiano Ronaldo rimligtvis. Ser ingen just nu som ens är i närheten av att kunna konkurrera. Givetvis beroende också på hur bra det går imorgon och sedan för Portugal i EM. Men tror han har en fördel även om det bli misslyckande i bägge dessa två chanser.

Annars skulle vara om en spelare just under dessa höjer sig någon ofantligt under EM (kanske i kombination med Champions League finalen).

Edit: För Messis del gäller det nu att hoppas att andra misslyckas...

Japp, skulle Gomez avgöra CL finalen å EM finalen får han säkert guldbollen får titlar väger mycket tyngre än som Messi i detta fallet gjort ca 60 mål på en säsong.
Citera
2012-04-24, 23:52
Bannlyst
Citat:
Japp, skulle Gomez avgöra CL finalen å EM finalen får han säkert guldbollen får titlar väger mycket tyngre än som Messi i detta fallet gjort ca 60 mål på en säsong.

Tveksamt. Vore rätt sjukt på alla sätt och vis om en så begränsad spelare som Gomez vinner. Givetvis blir det Ronaldo eller Messi enligt all logik, men man vet ju aldrig...
Citera
2012-04-24, 23:55
Medlem
Citat:

Inte en chans i universum att Gomez får guldbollen. Inte för att han inte varit bra, utan att det helt enkelt inte är en spelartyp som får sådana priser. Det är nästan alltid de mer kända, spektakulära spelarna som tar hem det. Vinner Real kommer Ronaldo få den. Åker real ut imorgon står det mellan Messi och Ronaldo.
Senast redigerad av Sebbe89 2012-04-24 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in