2012-03-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stronglikealion
Gissar på att du inte har lyckats så bra med ditt fotbollsspelande, även om du trollar så vill du sprida negativitet och misskreditera en duktig spelare för att på så sätt flytta fokus från dina egna misslyckanden och förklara för dig själv att den bästa minsann inte är bäst, för ingen kan vara bäst för att inte jag är bäst. Sen så tycker du det är jobbigt att du sviker dina föräldrar eftersom du sa till dem att du en dag skulle lyckas med fotboll, men så blev det som det blev ist.

Om du vill bli något inom fotboll eller bara kunna leva livet som en nöjd människa så får du jobba helt enkelt, finns inga genvägar och förnekelse och missunsamhet slår tillbaka endast på dig själv.

Var stark.

Tvärtom jag förnekar inte att Messi är Bäst, både i CL och La liga, men han hade inte varit lika dominerande i PL.

OT: Ja, jag spelade fotboll när jag var mindre. Jag var typ sämst, men jag är inte bitter för det.
Senast redigerad av Joll3 2012-03-10 kl. 23:46. Anledning: särskrivning
Citera
2012-03-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joll3
Tvärtom jag förnekar inte att Messi är Bäst, både i CL och La liga, men han hade inte varit lika dominerande i PL.

OT: Ja, jag spelade fotboll när jag var mindre. Jag var typ sämst, men jag är inte bitter för det.

Ok, om du säger att du inte är bitter så är det bra, du kanske har hittat något annat som fyller ditt liv med mening.

Det att du var "typ sämst" kan ju, om du har tänkt på det tyda på att du inte har alltför god förståelse av spelet som konstform, och därför inte är rätt person att göra den analysen då du inte helt enkelt förstår vad messi gör, maskerade kroppsfinter, små små irrationella rörelser och extrem uppfattningsförmåga och snabbtänkthet som mer insatta personer noterar.

Jag t.ex uppskattar musik, men spelar inte själv, har därför svårt att säga att den trummisen eller den basisten i det och det bandet spelar exakt det ackordet eller tonarten.

Du har säkert dina kunskapsområden men dessa kommer gå folk förbi och de kommer betrakta dig som ointelligent helt enkelt då du kommer med påståenden om något som ligger utanför radien av din expertkunskap.

Alla har rätt att tycka, men alla har även rätt att tycka om tyckaren så att säga.
Citera
2012-03-11, 03:32
Medlem
Han är grymt bra, men inte spektakulär direkt...vilket gör honom lite tråkig. Ingen spelare man ser ögra en elastico eller cykelspark direkt. Alla mål ser i princip likadana ut.
Citera
2012-03-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Han är grymt bra, men inte spektakulär direkt...vilket gör honom lite tråkig. Ingen spelare man ser ögra en elastico eller cykelspark direkt. Alla mål ser i princip likadana ut.

Precis, lionel messi är så bra att han inte behöver använda sig utav de tricken. Kan du fotboll borde du njuta av att se honom tycker man.
Citera
2012-03-11, 14:32
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Kan hålla med om att PL inte är en överliga. Men faktum kvarstår att PL-har de senaste åren Dominerat i CL och andra Europa cuper. Denna säsong har det gått sämre för PL-lag.
Och det går ju bra för Torres? Aguero hur går det för köplaget Shitty utanför PL?
Nej, jag tror inte att Barca och RL hade dominerat PL, men de hade varit bland dom främre lagen!

SÅ nej Messi hade inte klarat sig i PL!
Älskar verkligen argumentet "Messi hade inte klarat sig i PL", har hört det så många gånger och det är lika roligt varje gång. Han avgör matcher emot Arsenal och Utd men bottenlagen skulle han ha problem med? Allvarligt hur tänker folk? Samtidigt kan man ju ta sig en titt på Silva som är klenare än Messi.
Citera
2012-03-11, 14:37
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Torres hade några bra säsonger i Pool, då han tillhörde toppen av PL, vilket han inte gjorde i slutet. Ja, Torres var världens bästa spelare i La liga precis som Messi är nu, men Messis spelstil hade inte funkat i PL.

Barca och Messi på en annan nivå? hur kommer det sig då att inte Barca leder La liga? och Messi leder inte skytteligan? Real Madrid spelar däremot på en annan nivå. Hur kommer det sig nu om Barca är så dominerande att dom bara har vunnit den högsta spanska ligan ca 10 gånger färre än vad Real har?

Så har man alltid Domaren på sin sida. 2006: Henry får ett gult kort utan ha gjort något.
Minns inte vilket år men vet att Barcelona möte Espanyol och hur gör han mål med handen (kopia av gudshand). Domaren fri känner.
2009: semifinalen mellan Chelsea och Barca då Chelsea skulle haft straff. Ingen straff.

Se Barca måste ha med sig domarna, för att kunna vinna det är värre än Webb och United, eller än Martin Atkinson och Chelsea. Samt att domarna i PL tillåter mycket tuffare spel än i La liga, så hur långa hade skadelistan varit på Barca? nä Real och Valencia hade klarat sig betydligt bättre i PL än Barca och Messi. Men jag tror också att Man U och Man C samt resten av topplagen i PL hade klarat sig lika dåligt i La Liga.
Jävla nolla, Torres var verkligen inte La Ligas bästa spelare!! Barca förlorar ligan på grund av att Real är hungriga och de själva är mätta. Efter tre raka känns det nog inte lika roligt.
Jag tror ingen tar ifrån Real att de har en bättre historia än barca för det har dem. Skulle gärna vilja att du visade mig en barcelonafan som tykcer det innan du slänger ur dig obefängda argument.

Att du skyller på domaren visar bara på vilket stort jävla retard du är, sånt kommer och går, kolla bara 09/10 när domaren dömde ut Barca emot Inter.
Citera
2012-03-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Om du inte anser Messis spel vara något spektakulärt så är det nog inte fotboll du ska titta på, gå på cirkus istället...
Citera
2012-03-11, 15:03
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Eller bekräftat att han är född med en extra kromosom. Han tar upp argument som är så irrelevanta så det blir komiskt.
Haha, mycket möjligt.

Citat:
Och där fick vi bekräftat att du är Medgångsupporter till Barca och Messi. (som är bra men inte Bäst, som du påstår)
På vilket sätt är det bekräftat att jag är en medgångssupporter? Vill gärna se dig försöka bevisa att jag endast håller på Barca när det går bra för dem.

Eller menar du att man är medgångssupporter bara för man inser att Messi är bäst? Med tanke på hur lite du verkar förstå dig på fotboll så kanske du missuppfattat ordet medgångssupporter? Eller Rooney som du själv tar upp kanske också är en medgångssupporter? Det borde han ju vara då han uttalat sig om att Messi är bäst i världen?

Att du inte inser vem som är bäst bara för att du inte förstår dig på fotboll gör inte alla andra till medgångssupportrar. Du borde hålla dig till någon sport som du förstår dig på.

Citat:
Hur kommer det sig nu om Barca är så dominerande att dom bara har vunnit den högsta spanska ligan ca 10 gånger färre än vad Real har?
Med dina idiotiska argument menar du alltså att Malmö FF är bättre än tex Sevilla FC? Malmö FF har ju varit i final i Europacupen för mästarlag ("gamla" Champions League) vilket Sevilla aldrig varit. Då är alltså MFF bättre än Sevilla?
Citera
2012-03-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Jävla nolla, Torres var verkligen inte La Ligas bästa spelare!! Barca förlorar ligan på grund av att Real är hungriga och de själva är mätta. Efter tre raka känns det nog inte lika roligt.
Jag tror ingen tar ifrån Real att de har en bättre historia än barca för det har dem. Skulle gärna vilja att du visade mig en barcelonafan som tykcer det innan du slänger ur dig obefängda argument.
Rätta mig om jag har fel men blev inte Torres utsedd till världens bästa spelare i sin åldersklass (tror det var 98/99) och Messi har också blivit utsedd till världens bäste.
Citera
2012-03-11, 22:54
Medlem
thatis7tisshows avatar
.
Senast redigerad av thatis7tisshow 2012-03-11 kl. 22:57.
Citera
2012-03-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Älskar verkligen argumentet "Messi hade inte klarat sig i PL", har hört det så många gånger och det är lika roligt varje gång. Han avgör matcher emot Arsenal och Utd men bottenlagen skulle han ha problem med? Allvarligt hur tänker folk? Samtidigt kan man ju ta sig en titt på Silva som är klenare än Messi.
Att han avgör mot Arsenal (skämtlag, även om jag är AFC supporter) och Utd är bra. Men hur bra klarar sig Barca utan Messi. Minns du tränings matchen mot Utd i USA (tror jag) då Barca blev utspelade. Messi hade brutit benet i PL efter som det är hårdare och ibland mycket fult spel. Se bara på Arsenals skadelista, Man U skadelista.

Att Messi är unik förnekar jag inte.
Citera
2012-03-11, 23:58
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Att han avgör mot Arsenal (skämtlag, även om jag är AFC supporter) och Utd är bra. Men hur bra klarar sig Barca utan Messi. Minns du tränings matchen mot Utd i USA (tror jag) då Barca blev utspelade. Messi hade brutit benet i PL efter som det är hårdare och ibland mycket fult spel. Se bara på Arsenals skadelista, Man U skadelista.

Att Messi är unik förnekar jag inte.
Du klarade alltså inte att bemöta mitt inlägg? Alltid härligt att plocka ner en pajas på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in