2014-07-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Eftersom du blint går efter vad Maradona säger så borde du också tycka att Messi är bättre än Maradona och då även bäst genom tiderna eftersom Maradona själv sa det.

"Han vet väl bäst"..

Så säger Maradona bara för att peppa Messi. Vilket tydligen inte fungerade.
Tycker för övrigt att priser som dom här är rätt meningslösa. Bara att inse att Messi gjorde ett bra VM, men fick inte till det när det var som viktigast. Därför skulle han inte fått priset.
Kan ni Messifans verkligen säga att han är mer värd att vinna än te.x Neuer.
Tysklands fenomenala målvakt/libero. Som klev fram o räddade laget dom gånger när det hettade till. Som till exempel i matchen mot algeriet. När tyska backarna blev frånsprintade gång på gång.
Eller James R, som visade prov på fantastisk fotboll, och bjöd publiken på underhållning.
Fan till o med USA's målvakt bidrog med mer till sitt lag än Messi bidrog till sitt.
Citera
2014-07-15, 23:05
Medlem
-X-hellfires avatar
Messi är slut.

Messi är slut.

Han var osynlig i VM finalen och presterade inte som en legender som Maradona, Pelé eller Zlatan (synd att svenska landslaget är tämligen odugligt med medspelare som har teknik aka julgransfötter så han får ingen hjälp alls).

Messi spelar nuförtiden för att fylla på bankkontot utan att anstränga sig eller riskera bli skadad i närkamper.

Messi är slut.
Senast redigerad av -X-hellfire 2014-07-15 kl. 23:07.
Citera
2014-07-15, 23:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
"40 miljarder flugor kan inte ha fel. Ät skit!"

Popularitetsargument är inte giltiga sådana. Du får gärna tro/tycka vad du vill, men kan du inte underbygga dina påståenden med någon form av belägg eller bevis idiotförklaras du.

Det räcker ju med att FIFA gjort en utnämning. Då vet man att det är fel.
Citera
2014-07-16, 00:05
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det räcker ju med att FIFA gjort en utnämning. Då vet man att det är fel.
Mer anti-logik från dig? Bara ge dig och erkänn att det kanske var ett lite förhastat uttalande så släpper vi det hela.
Citera
2014-07-16, 01:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Mer anti-logik från dig? Bara ge dig och erkänn att det kanske var ett lite förhastat uttalande så släpper vi det hela.

Jag tycker inte att Messi skulle fått utmärkelsen. Han utgjorde en blek figur i finalspelet.
Citera
2014-07-16, 01:53
Medlem
Landsfaderns avatar
Jag ogillar Barcelona i allmänhet och Messi i synnerhet, men jag förstår inte varför det blir sånt enormt rabalder när han vinner priset. Han gör på det hela taget en bra turnering och som det sagts tidigare så kvalar han in på den nivå där det inte kan ses som felaktigt att han blir utsedd till turneringens bästa spelare.

Att det nu börjar dyka upp Adidas-konspirationer tycker jag bara är tramsigt. Det tyder snarare på ett utpräglat hat mot Messi i världen. Vad sedan Sepp Blatter, Maradona m.fl. har att säga är helt irrelevant och deras ord bör tas med en ordentlig nypa salt.
Citera
2014-07-16, 11:09
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Jag ogillar Barcelona i allmänhet och Messi i synnerhet, men jag förstår inte varför det blir sånt enormt rabalder när han vinner priset. Han gör på det hela taget en bra turnering och som det sagts tidigare så kvalar han in på den nivå där det inte kan ses som felaktigt att han blir utsedd till turneringens bästa spelare.

Att det nu börjar dyka upp Adidas-konspirationer tycker jag bara är tramsigt. Det tyder snarare på ett utpräglat hat mot Messi i världen. Vad sedan Sepp Blatter, Maradona m.fl. har att säga är helt irrelevant och deras ord bör tas med en ordentlig nypa salt.

Återigen, ingen säger att Messi gjorde ett dåligt VM. Det man reagerar på är att det finns väldigt många spelare som har presterat bättre än honom. Då blir det uppenbart att Messi får priset för att Messi är Messi, och inte för det som har presterats på planen.

Men ja, det är ju ett icke-pris egentligen, men likväl så rör det ju upp känslor.

Citera
2014-07-16, 11:34
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Återigen, ingen säger att Messi gjorde ett dåligt VM. Det man reagerar på är att det finns väldigt många spelare som har presterat bättre än honom. Då blir det uppenbart att Messi får priset för att Messi är Messi, och inte för det som har presterats på planen.

Men ja, det är ju ett icke-pris egentligen, men likväl så rör det ju upp känslor.

Känslostormen kom i och för sig mest från dem som inte tyckte att han skulle ha fått priset. Påminner lite om allt tjat när han vinner Guldbollen, det är alltid någon annan som har varit bättre. Alltid.
Citera
2014-07-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Känslostormen kom i och för sig mest från dem som inte tyckte att han skulle ha fått priset. Påminner lite om allt tjat när han vinner Guldbollen, det är alltid någon annan som har varit bättre. Alltid.

har du någon källa eller bevis på denna så kallade känslostorm efter guldbollen 2008-09? det låter lite märkligt.
Citera
2014-07-16, 12:10
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
har du någon källa eller bevis på denna så kallade känslostorm efter guldbollen 2008-09? det låter lite märkligt.

Sluta tramsa och sluta stalka mig, fasen vad du är läskig.
Citera
2014-07-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Sluta tramsa och sluta stalka mig, fasen vad du är läskig.

vad är trams? du skrev att det alltid är någon slags känslostorm när messi vinner. undra om det bara var rena lögner du inte trodde någon skulle tänka på att peka ut. kan du inte backa upp ditt påstående?
Citera
2014-07-16, 12:16
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
vad är trams? du skrev att det alltid är någon slags känslostorm när messi vinner. undra om det bara var rena lögner du inte trodde någon skulle tänka på att peka ut. kan du inte backa upp ditt påstående?

Googla min vän så får du upp info. Alternativt följ sporten lite bättre.

Klarar du av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in