2012-03-10, 01:42
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Klart som fan att Joll3 trollar, så korkade människor finns det inte.
Man vet aldrig men jag tror också han trollar.
Citera
2012-03-10, 01:50
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fznapoli
Jag håller med i allt du säger, men du kanske är för ung för att veta att United vann CL 2008. Barcelona har dessutom vunnit CL 2 gånger de senaste 5 åren, inte 3.

Haha, ursäkta! Självklart vet jag det. Hjärnsläpp.
Citera
2012-03-10, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joll3
Vad har La Liga för lag som har bra försvar?
Barcelona kanske klarar av ett eller två PL-lag i CL, men dom hade inte orkat en hel säsong i PL. Utan då hade dom troligtvis slutat 4-7. Tex Milan hade klarat sig bättre.
Messi hade inte klarat sig i PL.

nej, messi hade fan inte klarat sig i PL! andra bra spelare från la liga som agüero och david silva klarar sig utmärkt, men messi hade minsann inte klarat det!

fyfan va dålig man måste vara för att tro det på riktigt ser framför mig hur du sitter där helt övertygad om att varenda spelare från la liga hade brytit ihop och börjat gråta innan oktober tagit slut bara för spelet är sååå mycket hårdare och det regnar lite ibland. nigga pls
Citera
2012-03-10, 04:14
Bannlyst
Klart Messi hade klarat sig i PL det har han visat inte minst mot engelska lagen de möt i CL och dylikt. Sen såg jag att nån klaga på att Messi filmar han är nog den spelaren som försöker stå upp mest och utsätts för mest tacklingar osv. Klart att de kan slinka in en filmning då och då men still så försöker han stå upp så ofta som möjligt.

för att Real Madrid och C Ronaldo fan boys inte ska flejma mig så kan jag säga att jag inte håller på Barca, skiter totalt i La Liga typ.

Sen är jag inget stort fan utav Messi heller.
Senast redigerad av Vapendragare 2012-03-10 kl. 04:24.
Citera
2012-03-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Så Torres tid i Liverpool var inte lyckad eller? Vet du ens att han spelat i Liverpool? Och Aguero, Da silva och Mata är inte bland de bästa spelarna i PL? Du förstör ju dina egna argument med att dra upp citys resultat i Europa..

Dessutom, de senaste 5 åren har Barca vunnit CL tre gånger, Inter en gång och Milan en gång. Inget PL lag...

PL lagen har varit starka i CL men inte starkast. Barca och Real hade gjort PL lika ojämn som de gör La liga. För mig är Premier League en otrolig rolig liga att kolla på, där de sämsta lagen ligger närmare de bästa än hur det är i La liga och Seria A. Men högsta nivån i La liga är mycket bättre. I Seria A är den mer jämn PLs. Det går inte att dra upp gamla meriter över hur man dominerat Europa och bla bla bla hela tiden. Det går i vågor, just nu är Barca och Real på en annan nivå. Så även Messi.

Torres hade några bra säsonger i Pool, då han tillhörde toppen av PL, vilket han inte gjorde i slutet. Ja, Torres var världens bästa spelare i La liga precis som Messi är nu, men Messis spelstil hade inte funkat i PL.

Barca och Messi på en annan nivå? hur kommer det sig då att inte Barca leder La liga? och Messi leder inte skytteligan? Real Madrid spelar däremot på en annan nivå. Hur kommer det sig nu om Barca är så dominerande att dom bara har vunnit den högsta spanska ligan ca 10 gånger färre än vad Real har?

Så har man alltid Domaren på sin sida. 2006: Henry får ett gult kort utan ha gjort något.
Minns inte vilket år men vet att Barcelona möte Espanyol och hur gör han mål med handen (kopia av gudshand). Domaren fri känner.
2009: semifinalen mellan Chelsea och Barca då Chelsea skulle haft straff. Ingen straff.

Se Barca måste ha med sig domarna, för att kunna vinna det är värre än Webb och United, eller än Martin Atkinson och Chelsea. Samt att domarna i PL tillåter mycket tuffare spel än i La liga, så hur långa hade skadelistan varit på Barca? nä Real och Valencia hade klarat sig betydligt bättre i PL än Barca och Messi. Men jag tror också att Man U och Man C samt resten av topplagen i PL hade klarat sig lika dåligt i La Liga.
Citera
2012-03-10, 19:45
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Hur kommer det sig nu om Barca är så dominerande att dom bara har vunnit den högsta spanska ligan ca 10 gånger färre än vad Real har?
Och där fick vi bekräftat att du trollar.
Citera
2012-03-10, 19:52
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Eller bekräftat att han är född med en extra kromosom. Han tar upp argument som är så irrelevanta så det blir komiskt.
Citera
2012-03-10, 20:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Vad har La Liga för lag som har bra försvar?
Barcelona kanske klarar av ett eller två PL-lag i CL, men dom hade inte orkat en hel säsong i PL. Utan då hade dom troligtvis slutat 4-7. Tex Milan hade klarat sig bättre.
Messi hade inte klarat sig i PL.

Definiera vad du menar med "klara sig i PL". Skriv också vilka spelare du tror hade spelat bättre än Messi (om du nu tror det, det är oklart vad du tjafsar om).
Citera
2012-03-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos

Och där fick vi bekräftat att du är Medgångsupporter till Barca och Messi. (som är bra men inte Bäst, som du påstår)
Citera
2012-03-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Definiera vad du menar med "klara sig i PL". Skriv också vilka spelare du tror hade spelat bättre än Messi (om du nu tror det, det är oklart vad du tjafsar om).

De hade inte domierat som de gör i La liga alltså inte varit top 3 varje år.

Klarat sig bättre än Messi: Van Persie, Zlatan, C. Ronaldo, Samir Naseri, Drogba, Rooney med flera...
Citera
2012-03-10, 21:02
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Klarat sig bättre än Messi: Van Persie, Zlatan, C. Ronaldo, Samir Naseri, Drogba, Rooney med flera...

Det känns mer som att du namedroppar vilka namn som helst. Hur i helvete ska en statistik spelare som Zlatan klara sig bättre än Messi i PL? Resten av namnen förstår jag inte heller. Messi har världens bästa bollbehandling och acceleration, alltså kan jag inte se hur spelare som Van Persie och Nasri ska gå före. Nasri var bara magisk hösten 2010, sedan dess har han bara varit en bra spelare men inte mer än så.

Ronaldo var ungefär lika bra i PL som han är i La Liga. Rimmar illa med tanke på att du anser att försvarsspelet i La Liga är dåligt...

Jag tror att Messis längd och storlek är det som påverkar din åsikt mest. Fast spelare som Aguero, Silva och Mata påminner om Messi i den aspekten men hade klarat sig väldigt bra i PL.
Citera
2012-03-10, 23:15
Medlem
Citat:

Gissar på att du inte har lyckats så bra med ditt fotbollsspelande, även om du trollar så vill du sprida negativitet och misskreditera en duktig spelare för att på så sätt flytta fokus från dina egna misslyckanden och förklara för dig själv att den bästa minsann inte är bäst, för ingen kan vara bäst för att inte jag är bäst. Sen så tycker du det är jobbigt att du sviker dina föräldrar eftersom du sa till dem att du en dag skulle lyckas med fotboll, men så blev det som det blev ist.

Om du vill bli något inom fotboll eller bara kunna leva livet som en nöjd människa så får du jobba helt enkelt, finns inga genvägar och förnekelse och missunsamhet slår tillbaka endast på dig själv.

Var stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in