2012-03-09, 22:49
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Vi diskuterade om Tello var "jävligt bra"- inte om det är jävligt bra att göra två mål i sin CL-debut. Ja, Messi är världens bästa spelare men de fem målen ändrar inte så mycket.

Jag tycker att Tello är jävligt bra, att du inte tycker det förvånar mig inte. Att göra två mål i sin debut i CL är jävligt bra och det visar vilken klass det är på grabben.

Alltid, alltid, alltid ska du klanka ner på Barcelona och dess spelare. Det blir sjukt tjatigt i längden.
Citera
2012-03-09, 22:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag tycker att Tello är jävligt bra, att du inte tycker det förvånar mig inte. Att göra två mål i sin debut i CL är jävligt bra och det visar vilken klass det är på grabben.

Alltid, alltid, alltid ska du klanka ner på Barcelona och dess spelare. Det blir sjukt tjatigt i längden.

Tello ser lovande ut men i mina ögon har han en hel del att bevisa innan jag beskriver honom som "jävligt bra". Jag klankar inte ner på Barcelona och dess spelare nu utan hänvisade till Tellos mål för att få perspektiv på Messis insats mot Leverkursen. Det är du som hängt upp dig på att jag "hatar" och "klankar ner" men det är inte det jag gjort.
Citera
2012-03-09, 22:53
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Tello ser lovande ut men i mina ögon har han en hel del att bevisa innan jag beskriver honom som "jävligt bra". Jag klankar inte ner på Barcelona och dess spelare nu utan hänvisade till Tellos mål för att få perspektiv på Messis insats mot Leverkursen. Det är du som hängt upp dig på att jag "hatar" och "klankar ner" men det är inte det jag gjort.

Perspektiv på Messis fantastiska match mot Leverkusen? Här kommer perspektivet; Messi var överdjävulskt bra och Tello var jävligt bra. Har en känsla av att du inte kommer hålla med, eller hur?
Citera
2012-03-09, 22:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Perspektiv på Messis fantastiska match mot Leverkusen? Här kommer perspektivet; Messi var överdjävulskt bra och Tello var jävligt bra. Har en känsla av att du inte kommer hålla med, eller hur?

Både Messi och Tello spelade bra, vilket du förstått att jag tycker om du läst mina inlägg, men Messis fem mål mot Leverkursen säger inte så värst mycket när Tello samtidigt gör två.
Citera
2012-03-09, 22:58
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Både Messi och Tello spelade bra, vilket du förstått att jag tycker om du läst mina inlägg, men Messis fem mål mot Leverkursen säger inte så värst mycket när Tello samtidigt gör två.

Som jag skrev innan, hater gonna hate.

Ha det bra, godnatt.
Citera
2012-03-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterijuni
Jasså det säger du?

The following players have managed to score five goals in one European Cup/UEFA Champions League match:

Ove Olsson (Gothenburg), 6–1 against Linfield, preliminary round, 1959–60
Bent Løfqvist (Boldklubben 1913), 9–2 against Spora Luxembourg, preliminary round, 1961–62
José Altafini (Milan), 8–0 against Union Luxembourg, preliminary round, 1962–63
Ray Crawford (Ipswich), 10–0 against Floriana, preliminary round, 1962–63
Nikola Kotkov (Lokomotiv Sofia), 8–3 against Malmö FF, preliminary round, 1964–65
Flórián Albert (Ferencváros), 9–1 against Keflavik, preliminary round, 1965–66
Paul van Himst (Anderlecht), 10–1 away against Haka, first round, 1966–67
Gerd Müller (Bayern Munich), 9–0 against Omonia, second round, 1972–73
Claudio Sulser (Grasshoppers), 8–0 against Valletta, first round, 1978–79
Søren Lerby (Ajax), 10–0 against Omonia, second round, 1979–80

Det är ju rätt intressanta lag det här, jag ska ärligt säga att hälften har jag aldrig ens hört talas om men så var ju preliminary round motsvarande första kvalrundan i dagens Champions league.

Linfield, är de Nordirland?
Spora och Union Luxembourg, varför har jag aldrig hör talas om dessa lag tidigare, det måste ju vara en våldsam rivalitet dem emellan med tanke på hur stort Luxemburg är
Haka, är inte det ett finskt ishockeylag? De kanske dubblade och körde fotboll på sommrarna, Tumba gjorde ju det så varför inte finnarna.
Floriana har jag ingen aning om, kan det vara Ungern möjligen, eller kanske Tjeckoslovakien?
Omonia låter som något man satt i halsen och Valetta, brukar inte de vara Inters 35-0 moralhöjare på försäsonguppvärmningen.

Den här listan säger mer om Messis 5 mål än det faktum att Van Basten fick Guldbollen 1992 efter att han blivit den första fotbollsspelaren att göra 4 mål i Champions League mot IFK Göteborg
Senast redigerad av Gincan 2012-03-09 kl. 23:31.
Citera
2012-03-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jo, ungefär som att PL är för fysiskt för exempelvis agüero och david silva eller? tror ens folk som skriver detta på det själva?

Vad har La Liga för lag som har bra försvar?
Barcelona kanske klarar av ett eller två PL-lag i CL, men dom hade inte orkat en hel säsong i PL. Utan då hade dom troligtvis slutat 4-7. Tex Milan hade klarat sig bättre.
Messi hade inte klarat sig i PL.
Citera
2012-03-09, 23:32
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll3
Vad har La Liga för lag som har bra försvar?
Barcelona kanske klarar av ett eller två PL-lag i CL, men dom hade inte orkat en hel säsong i PL. Utan då hade dom troligtvis slutat 4-7. Tex Milan hade klarat sig bättre.
Messi hade inte klarat sig i PL.

Haha, jag fattar verkligen inte vad alla som tänker på det här viset baserar det på? Som att PL är någon överliga där man måste vara mycket starkare än vad man behöver i T.ex La liga.

Messi hade dominerat i PL lika stort som han dominerar La liga. Inte ens talesättet "Stoke Away" funkar längre...

Jag själv gillar PL men det funkar inte att ha denna naiva övertro på ligan, det blir bara löjligt. Real Madrid och Barcelona hade dominerat PL minst lika mycket som de dominerar La liga. Och vunnit med 10 poängs marginaler till resterande. Just nu är de på en annan nivå i fotbollsvärlden. Och ja, de hade klarat av en PL säsong utan vidare svårigheter. Kolla bara på alla la liga spelare som gått till PL och dominerat? Aguero, Da silva, Torres, Mata. Listan kan göras lång.

Athletico Bilbao som fick spö av Real med 4-1 vinner mot Manchester United på Old trafford.
Citera
2012-03-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Haha, jag fattar verkligen inte vad alla som tänker på det här viset baserar det på? Som att PL är någon överliga där man måste vara mycket starkare än vad man behöver i T.ex La liga.

Messi hade dominerat i PL lika stort som han dominerar La liga. Inte ens talesättet "Stoke Away" funkar längre...

Jag själv gillar PL men det funkar inte att ha denna naiva övertro på ligan, det blir bara löjligt. Real Madrid och Barcelona hade dominerat PL minst lika mycket som de dominerar La liga. Och vunnit med 10 poängs marginaler till resterande. Just nu är de på en annan nivå i fotbollsvärlden. Och ja, de hade klarat av en PL säsong utan vidare svårigheter. Kolla bara på alla la liga spelare som gått till PL och dominerat? Aguero, Da silva, Torres, Mata. Listan kan göras lång.

Athletico Bilbao som fick spö av Real med 4-1 vinner mot Manchester United på Old trafford.
Kan hålla med om att PL inte är en överliga. Men faktum kvarstår att PL-har de senaste åren Dominerat i CL och andra Europa cuper. Denna säsong har det gått sämre för PL-lag.
Och det går ju bra för Torres? Aguero hur går det för köplaget Shitty utanför PL?
Nej, jag tror inte att Barca och RL hade dominerat PL, men de hade varit bland dom främre lagen!

SÅ nej Messi hade inte klarat sig i PL!
Citera
2012-03-10, 00:03
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll3
Kan hålla med om att PL inte är en överliga. Men faktum kvarstår att PL-har de senaste åren Dominerat i CL och andra Europa cuper. Denna säsong har det gått sämre för PL-lag.
Och det går ju bra för Torres? Aguero hur går det för köplaget Shitty utanför PL?
Nej, jag tror inte att Barca och RL hade dominerat PL, men de hade varit bland dom främre lagen!

Så Torres tid i Liverpool var inte lyckad eller? Vet du ens att han spelat i Liverpool? Och Aguero, Da silva och Mata är inte bland de bästa spelarna i PL? Du förstör ju dina egna argument med att dra upp citys resultat i Europa..

Dessutom, de senaste 5 åren har Barca vunnit CL tre gånger, Inter en gång och Milan en gång. Inget PL lag...

PL lagen har varit starka i CL men inte starkast. Barca och Real hade gjort PL lika ojämn som de gör La liga. För mig är Premier League en otrolig rolig liga att kolla på, där de sämsta lagen ligger närmare de bästa än hur det är i La liga och Seria A. Men högsta nivån i La liga är mycket bättre. I Seria A är den mer jämn PLs. Det går inte att dra upp gamla meriter över hur man dominerat Europa och bla bla bla hela tiden. Det går i vågor, just nu är Barca och Real på en annan nivå. Så även Messi.
Senast redigerad av Skrank 2012-03-10 kl. 00:12.
Citera
2012-03-10, 00:47
Medlem
Klart som fan att Joll3 trollar, så korkade människor finns det inte.
Citera
2012-03-10, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Så Torres tid i Liverpool var inte lyckad eller? Vet du ens att han spelat i Liverpool? Och Aguero, Da silva och Mata är inte bland de bästa spelarna i PL? Du förstör ju dina egna argument med att dra upp citys resultat i Europa..

Dessutom, de senaste 5 åren har Barca vunnit CL tre gånger, Inter en gång och Milan en gång. Inget PL lag...

PL lagen har varit starka i CL men inte starkast. Barca och Real hade gjort PL lika ojämn som de gör La liga. För mig är Premier League en otrolig rolig liga att kolla på, där de sämsta lagen ligger närmare de bästa än hur det är i La liga och Seria A. Men högsta nivån i La liga är mycket bättre. I Seria A är den mer jämn PLs. Det går inte att dra upp gamla meriter över hur man dominerat Europa och bla bla bla hela tiden. Det går i vågor, just nu är Barca och Real på en annan nivå. Så även Messi.
Jag håller med i allt du säger, men du kanske är för ung för att veta att United vann CL 2008. Barcelona har dessutom vunnit CL 2 gånger de senaste 5 åren, inte 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in