2009-03-08, 00:55
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av char
Nån som vart och kollat på junior-sm i helgen? Var där en sväng idag faktiskt. RIK ser riktigt starka ut med de fem 90orna som mer eller mindre är ordinarie i a-lagstruppen. Lite oväntat åkte de dock på däng mot Skånela som iofs också har ett riktigt bra lag, om än inte lika bra som RIK:s. RIK lär ju vinna hur som helst, eller vad tror ni?

http://www.heh.nu/Articles.aspx?id=18123
http://www.handboll.info/table.aspx?TournamentId=56761

Du är säker på din sak?

Jag tror också på RIK, synd dock att "köpelag" finns på den här nivån...
Citera
2009-03-09, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkritt
Fidde har fått massor med speltid i Champions League, där går det minst lika snabbt som i landslagssammanhang så det argumentet håller inte hela vägen.

Men jag håller fullständigt med om att han har en stor framtid inom svensk handboll.
Jag har följt Fidde på nära håll i flera år och fortsätter han utvecklas så mycket som han gjort hittills så kommer han vara en av världens bästa mittsexor inom en ganska snar framtid.
du har nog rätt, tror inte staffan kommer att ge honom flera chanser heller!
Citera
2009-03-09, 18:58
Moderator
Dretskols avatar
Lär bli en kanonmatch
http://www.ekuriren.se/webbsport/index.php
Citera
2009-03-09, 20:44
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Lär bli en kanonmatch
http://www.ekuriren.se/webbsport/index.php

...det blev det inte.

Tyckte GUIF vek ner sig lite för lätt i andra halvlek, men det är ändå starkt att bara förlora med fem borta mot Sävehof utan att spela på topp.
Citera
2009-03-10, 08:11
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Jag tror också på RIK, synd dock att "köpelag" finns på den här nivån...

Som jag höll på Önnered i semifinalen, närmast att knäppa RIK var Skånela som hade 3 bollars ledning med 7-8 minuter kvar.
Citera
2009-03-10, 08:12
Medlem
casars avatar
Citat:
Tyckte GUIF vek ner sig lite för lätt i andra halvlek, men det är ändå starkt att bara förlora med fem borta mot Sävehof utan att spela på topp.

Zacke hade behövt spela som i trans, det gjorde han inte..
Citera
2009-03-10, 08:21
Medlem
zkritts avatar
Citat:
...det blev det inte.

Känns som att ingen kommer kunna rubba Sävehof iår...

De är väldigt nertränade för tillfället och kan ändå vinna ganska säkert mot ett så bra lag som GUIF.

Vem tar sista slutspelsplatsen då? Klarar Linde av det?

Jag hoppas på Skövde då jag har en familjemedlem i laget, men tyvärr tror jag inte att de fixar det...
Skulle iså fall vara på Lugis bekostnad...
Citera
2009-03-10, 11:07
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casar
Som jag höll på Önnered i semifinalen, närmast att knäppa RIK var Skånela som hade 3 bollars ledning med 7-8 minuter kvar.

De enda som knäppte RIK under JSM var Trelleborg som vann inledningsmatchen i steg 4 med 4 bollar. ojämnhet och brist på bredd gjorde tyvärr att man inte lyckades prestera lika bra i övriga matcher.

RIK är helt klart värdiga mästare, hoppas nu att alla dessa talanger som de har värvat gör att de inte behöver betala ut löner till etablerade elitseriespelare utan istället satsar ungt.(vilket de gör)
Citera
2009-03-11, 08:45
Medlem
casars avatar
Citat:
RIK är helt klart värdiga mästare, hoppas nu att alla dessa talanger som de har värvat gör att de inte behöver betala ut löner till etablerade elitseriespelare utan istället satsar ungt.(vilket de gör)

Jag håller med om att dom är värdiga mästare, den enda svackan kom emot Skånela men då lyckades dom ändå vända ett underläge till lika.

Flera av spelarna som inte är från Göteborg kommer nog att försvinna nu när dom tar studenten till sommaren om dom inte får vettiga kontrakt.
Citera
2009-03-11, 14:00
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casar
Jag håller med om att dom är värdiga mästare, den enda svackan kom emot Skånela men då lyckades dom ändå vända ett underläge till lika.

Flera av spelarna som inte är från Göteborg kommer nog att försvinna nu när dom tar studenten till sommaren om dom inte får vettiga kontrakt.

Försökte kolla var de unga spelarna kommer ifrån, dock utan resultat. Kan någon hjälpa mig?

Tänker främst på följande:

Hanisch - Eskilstuna(tror dock inte att han återvänder dit)
Lönn
Suljevic
Arnesson
Adolfsson
Citera
2009-03-11, 15:08
Medlem
casars avatar
Citat:
Försökte kolla var de unga spelarna kommer ifrån, dock utan resultat. Kan någon hjälpa mig?

Tänker främst på följande:

Hanisch - Eskilstuna(tror dock inte att han återvänder dit)
Lönn
Suljevic
Arnesson
Adolfsson

Hanisch är från Eskilstuna om han återvänder vet jag inte, det är nog inget som lockar.
Lönn är från Kungsbacka (Aranäs HK)
Suljevic är från Ludvika
Arnesson är också från Dalarna
Adolfsson är från Eskilstuna
Citera
2009-03-11, 22:44
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Det blir en spännande avslutning på serie gällande de sista två slutspelsplatserna, tyvärr tror jag att de kommer gå till Lugi och Lindesberg.
Senast redigerad av kenny.Dalglish 2009-03-11 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in