2011-03-06, 17:43
Moderator
Dretskols avatar
För er som missade Robin Hallbergs tavla i Eriksdalshallen senast:

http://www.youtube.com/watch?v=91b0mc_cIRo

Citera
2011-03-06, 22:19
Medlem
direktörns avatar
Hur är spelordningen i det kommande slutspelet. Vilka möter möter vilka.
Citera
2011-03-06, 22:30
Medlem
Sewlys avatar
Osäker! Men jag antar att det är två grupper som förra året, och lagen placeras in i gruppen beroende på position i grundserien, lagen får med sig poäng in i gruppen, beroende på placering i grundserien.
Antar att lag 1, 3, 5, 8 hamnar i grupp 1, och 2, 4, 6, 7 i grupp 2.
Men som sagt, inte säker!!
Citera
2011-03-06, 23:43
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sewly
Osäker! Men jag antar att det är två grupper som förra året, och lagen placeras in i gruppen beroende på position i grundserien, lagen får med sig poäng in i gruppen, beroende på placering i grundserien.
Antar att lag 1, 3, 5, 8 hamnar i grupp 1, och 2, 4, 6, 7 i grupp 2.
Men som sagt, inte säker!!

Hej och välkommen

Jag tror att du har rätt. Jag har hört någonstans att dom kör samma variant som i förra årets slutspel. Sen om det stämmer eller ej låter jag någon annan bekräfta
Citera
2011-03-07, 14:31
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Hej och välkommen

Jag tror att du har rätt. Jag har hört någonstans att dom kör samma variant som i förra årets slutspel. Sen om det stämmer eller ej låter jag någon annan bekräfta

Så är det! 2 grupper där 2 lag ur varje grupp går vidare till semifinal
Citera
2011-03-07, 17:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Dubbelmöten med Slovakien i EM-kvalet nu (i morron tisdag borta, på söndag hemma). Slovakerna var inget vidare i januari-VM och ska köras över, även om Carlén och Kim A. saknas. 28-mannatruppen ser ut så här (jag fetstilar de jag tror kommer att ingå bland de 17 som ska spela):

Mattias ANDERSSON, TV Grosswallstadt
Andreas PALICKA, THW Kiel
Johan SJÖSTRAND, FC Barcelona

Jonas KÄLLMAN, Ciudad Real
Fredrik PETERSEN, Bjerringebro/Silkeborg

Andreas NILSSON, IFK Skövde HK
Magnus JERNEMYR, FC Barcelona
Tobias KARLSSON, SG Flensburg-Handewitt

Niclas EKBERG, AG Köpenhamn
Mattias ZACHRISSON, IF Guif

Kim EKDAHL DU RIETZ, LUGI HF
Jonas LARHOLM, AaB Håndbold, Ålborg

Dalibor DODER, GWD Minden
Fredrik LARSSON, CAI Balonmano Aragon

Kristian SVENSSON, TuS N-Lübbecke
Johan JAKOBSSON, IK Sävehof

Ytterligare spelare i 28-mannatruppen:

MV:
Per SANDSTRÖM, HSV Hamburg
Mikael APPELGREN, IFK Skövde

V6:
Robert JOHANSSON, IK Sävehof

H6:
Sebastian LINDELL, LUGI HF

M6:
Nicklas GRUNDSTEN, BM Granollers
Niclas BARUD, IK Sävehof
Mattias GUSTAFSSON, TuS N-Lübbecke
Fredric PETTERSSON, Hammarby IF

9M:
Rickard LÖNN, Redbergslids IK
Jonathan STENBÄCKEN, IK Sävehof
Lukas KARLSSON, KIF Kolding

Mattias THYNELL, HK Malmö
Citera
2011-03-09, 18:15
Moderator
Dretskols avatar
Sverige måste spela upp sig nu i andra om det här ska gå vägen. Det är på tok för slarvigt just nu.
Jag tycker att Johan Jakobsson gör det bra så här långt.

Skulle vilja ha mer utspel på Källman och bättre utdelning på Du Rietz. Sjöstrand tar sina bollar om försvaret gör jobbet
Citera
2011-03-09, 18:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Sverige måste spela upp sig nu i andra om det här ska gå vägen. Det är på tok för slarvigt just nu.
Jag tycker att Johan Jakobsson gör det bra så här långt.

Skulle vilja ha mer utspel på Källman och bättre utdelning på Du Rietz. Sjöstrand tar sina bollar om försvaret gör jobbet

Instämmer i dina intryck av första halvlek. Slovakerna är lite skarpare nu än i VM, några nya spelare. Jakobsson ser ut att kunna gå mot en stor framtid som högernia. Med bra försvarsspel och kontringsmål av Ekberg och Källman ska svenskarna kunna ta hem den här matchen.
Citera
2011-03-10, 09:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Förlust med 21-23 alltså, efter mycket slarv, tappade bollar, missade straffkast. Okej, laget saknar skadade nyckelspelare, och torde ta sig till EM 2012 ändå, det räcker ju att vara etta eller tvåa i gruppen. Montenegro är svagt nu, förlorade med fem mål borta mot "Israel".

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_European_Men%27s_Handball_Championship_qualif ication

Ryssland kanske lite på gång nu, vinst med 31-27 hemma mot Danmark. Tyskland och Polen ligger just nu bara trea i sina grupper, men de segar sig rimligen förbi Österrike resp. Portugal till slut.

Till hemmamötet mot Slovakien på söndag vill jag se bättre coachning. Jakobsson ska vara det klara förstavalet på högernio i den här truppen. De tunga pjäserna offensivt måste leverera (Doder, Larholm, Du Rietz, Källman, Ekberg), och försvarsspelet vara mer distinkt.
Citera
2011-03-11, 20:49
Medlem
Oscar-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Förlust med 21-23 alltså, efter mycket slarv, tappade bollar, missade straffkast. Okej, laget saknar skadade nyckelspelare, och torde ta sig till EM 2012 ändå, det räcker ju att vara etta eller tvåa i gruppen. Montenegro är svagt nu, förlorade med fem mål borta mot "Israel".

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_European_Men%27s_Handball_Championship_qualif ication

Ryssland kanske lite på gång nu, vinst med 31-27 hemma mot Danmark. Tyskland och Polen ligger just nu bara trea i sina grupper, men de segar sig rimligen förbi Österrike resp. Portugal till slut.

Till hemmamötet mot Slovakien på söndag vill jag se bättre coachning. Jakobsson ska vara det klara förstavalet på högernio i den här truppen. De tunga pjäserna offensivt måste leverera (Doder, Larholm, Du Rietz, Källman, Ekberg), och försvarsspelet vara mer distinkt.

Precis! Männen med de stora namnen är de som måste leda laget. Synd bara att vi slarvade så satans mycket! Tycker dock man ändå kunnat tagit hem segern, trots slarvigt spel!
Citera
2011-03-13, 18:16
Medlem
eternussermos avatar
Sverige-Slovakien på TV4-Sport nu, om någon missat det. Sverige har fått en flygande start med 5-1 och ser betydligt bättre ut.
Citera
2011-03-13, 19:48
Medlem
eternussermos avatar
Sverige imponerade stundtals, då speciellt Ekberg och Sjöstrand.

Vi har dock långt ifrån samma fina grundspel, snabba omställningar och bänk som Frankrike. Tycker mycket av spelet går på inspiration och det är väldigt fint när det fungerar men är frågande till hur vi ska ta nästa steg för att kunna utmana om titlar på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in