Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Bajen som favoritlag antar jag?
Jag har inget emot att de bärande/ledande spelarna i ett lag som vunnit SM 3 år i rad får chansen i landslaget, men nu är det ju rollspelare/utfyllnadsspelare som får chansen. Var knappast Tingsvall, Båverud eller Fidde som var tungan på vågen när det gäller SM.vinsterna. Lite mer befogat med Pava och Larsson, men inte ens där tycker jag att de har vart de bärande (eventuellt senast vinsten då). Innan är det ju Tobbe Karlsson, Grundsten, Lukas, Apelgren och, framför allt, Åström som vart frontfigurerna.
Jo visst har jag säsongsplåtar i Jerkahallen, men det där var mest ett skämt. Det allvarliga i skämtet är att Staffan Olsson (förhoppningsvis) är en bättre tränare än oss som inte har några SM-tecken eller fått förtroendet att chefa för landslaget.
Jag tycker också att lagbygget är viktigare än enskilda spelare. Bara för att en spelare, berättigat eller ej, blir upphausssad så betyder det inte att han funkar i landslaget. Exempel: Kim Andersson. Jag låtsas inte ens att jag har sådan koll att jag kan säga vilken kombination av spelare som blir ett bra lag, men det tror jag att Lindgren/Olsson har. Jag tycker inte heller att det är konstigt att tränare väljer ut spelare som de kan utan och innan före någon som de har mindre koll på.
Slutligen, för att visa att jag inte är någon fanatisk bajare, så vill jag påstå att Micke Apelgren är en av de mest överskattade spelarna i elitserien på senaste tiden (av alla utom honom själv)