2009-01-23, 16:27
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, så är det. I en enskild match kan ett något svagare handbollslag vinna mot övermakten om alla detaljer går lagets väg (säkert straffskytte, få utvisningar, lysande målvaktsspel, få tekniska misstag osv.) Inte mycket som talar för Sverige i morron, men det finns en liten möjlighet. Fem-sex mål av Kim A skulle behövas, och en hög målprocent för linjespelaren (tycker de borde börja med Gustafsson, Arrhenius drar på sig så mycket utvisningar också).

Brottardockan: Sandström i mål? Jag tror nog de börjar med Sjöstrand, med Sandström som bänkreserv.

Det är väl rätt självklart, han leder målvaktsligan överlägset och det är hans tur att få chansen mot bra motstånd.
Citera
2009-01-23, 16:33
Medlem
Superkid
Jag är seriös. Och självklart är det bättre än 99.9% av elitseriematcherna. Nu jämförde jag mot att det skulle vara bästa draget någonsin på matchen Kroatien - Sverige. Och det var det verkligen inte. Bajen har också fanatiska supportrar och har haft över 2000 man i klack tex på smfinaler.

Håller med om att det är helt annan mentalitet nere i tex Kroatien. Och tycker Kroatien har fantastiska supportrar, fotbollslandslaget har sjukt tryck. Men Kroatien - Sverige i handboll var verkligen inte något märkvärdigt. Har som sagt inte sett Makedonien i detta VM men dom har haft klart bättre tryck i sin kvalmatch.

Om/när Kroatien når final så kanske publiken taggar till ordentligt och då kommer ni få se och höra skillnad på Kroatien - Sverigematchen och Finalmatchen.

Men kan skippa publikdebatten och koncentrera mig på det sportsliga. Hoppas verkligen att Sverige vinner mot Frankrike annars känns VM över för Sveriges del. Tycker inte "placeringsmatcher" är så lockande om det inte gäller medaljer.
Citera
2009-01-23, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmSthlm
Superkid

Bra att vi är överens.
Citera
2009-01-23, 16:51
Bannlyst
Tyckte Sverige hängde med Kroterna väldigt bra igår ändå. Men det var för få som producerade. Larholm var grym men jag önskar att Kim sköt mer . Han har ju kanske hårdaste skottet i världen. Utnyttja det.
Citera
2009-01-23, 17:03
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article4246574.ab

för er som inte orkat kolla så spelas sveriges match i tv4 klockan 18:30 imorgon. (jävla tur för en annan som inte har tvsport )
Citera
2009-01-23, 17:03
Medlem
Beccasin
Håller med! Larholm vågar hela tiden, Kim vågar inte alls. Kim är en av världens bästa på sin position, Larholm är inte i närheten av dom bästa på sin position. Mycket skumt. Kan ju vara så att motståndarna lägger mer fokus på Kim men även när han får lägen så vågar han inte.
Citera
2009-01-23, 17:44
Medlem
Bowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Man tar ju med sig poäng man spelat ihop mot de andra lagen som också gick vidare från första gruppen. Alltså 2 poäng för Sveriges del eftersom man förlorade mot Kroatien men vann mot Sydkorea. Både Kroatien och Frankrike har däremot med sig 4 poäng och eftersom endast två lag går vidare till semi så måste man passera ngt av de lagen. Teoretiskt kan man klara det även med poängförlust mot Frankrike men knappast i praktiken. Finns inte en chans att Kroatien förlorar mot Ungern eller Slovakien och Sydkorea har inte en chans mot Frankrike.
javisst ja, så är det ju tack så mycket för ditt fina svar. nu är jag med på noterna.
Citera
2009-01-23, 18:20
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmSthlm

Du har inte sett Bajen på Hovet men du kan garantera att kroaterna hade bättre drag. Jag har upplevt sthlmsderby på Hovet i handboll (Hammarby - Djurgården) och jag kan garantera att det var bättre! Dessutom är det bara i Sverige man är så sjuka att man klappar händerna när motståndarna anfaller. Tex i Tyskland klappar man händerna när sitt egna lag anfaller och buar/tutar/skriker/låter när motståndarna anfaller!
Du kan väl för fan inte jämföra en match du sett på tv mot en du sett i verkligenheten
Citera
2009-01-23, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Du kan väl för fan inte jämföra en match du sett på tv mot en du sett i verkligenheten

Jaja, skitsamma.
Citera
2009-01-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article4234840.ab

En del slödder här tyckte det var ok att spotta på folk.
Men tror du på allt aftonbladet nämner? Såg du Kroatien-Sverige matchen igår? Var det så på matchen som aftonbladet nämnde?
Citera
2009-01-23, 21:51
Bannlyst
Förlorar de mot Frankrike i morgon är semifinalplatsen körd då?
Citera
2009-01-23, 23:47
Medlem
Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här