2009-01-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowen
Du är inte säker? Jag fråga också innan vilka tider sverige spelar i helgen. hittar det inte någonstans...

Det är 18.30 på lördag enligt tvmatchen.se iaf så är nog rätt säkert.
Citera
2009-01-23, 14:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
---Skulle leva lycklig resten av året om vi lyckades banka till idioterna på lördag. Dock är väl inte chansen så stor tyvärr.

Kan du inte uppträda som ett stackars cancersjukt litet barn och upprepa det där i Aftonblaskan? Då skulle nog svenskarna komma extremt laddade till Frankrikematchen, allt för att göra dig lycklig resten av 2009...

Sjöstrand måste stå mot Frankrike, men jag tycker verkligen att defensiven skulle behöva tätas - om Jernemyr kan spela borde han få spela. För jävla synd att Lukas Karlsson gick sönder, hans jävlaranamma och passningstempo skulle ha varit bra att ha nu.
Citera
2009-01-23, 14:22
Medlem
Bowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko

18.30 är det

Testa att gå in på ngn så konstig sida som tv4.se eller kanske heh.nu

Citat:
Ursprungligen postat av womanstouch
Det är 18.30 på lördag enligt tvmatchen.se iaf så är nog rätt säkert.
Jag ändra i mitt eget inlägg när ni skrev. Jag har hittat Sveriges matcher och tider.
Citera
2009-01-23, 14:59
Medlem
Bowens avatar
Jag satt och läste lite på aftonbladet och där står det såhär:
Citat:
Sverige måste i princip slå storfavoriten Frankrike i morgon för att ha en rimlig chans att nå en semifinal.
Räcker det inte med vinst mot Ungern och Slovakien? Hur blir det om Sverige då förlorar mot Frankrike men vinner dom andra matcherna? Jag har inte riktigt hängt med i reglerna för detta VM.
Citera
2009-01-23, 15:06
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowen
Jag satt och läste lite på aftonbladet och där står det såhär:
Räcker det inte med vinst mot Ungern och Slovakien? Hur blir det om Sverige då förlorar mot Frankrike men vinner dom andra matcherna? Jag har inte riktigt hängt med i reglerna för detta VM.

Man tar ju med sig poäng man spelat ihop mot de andra lagen som också gick vidare från första gruppen. Alltså 2 poäng för Sveriges del eftersom man förlorade mot Kroatien men vann mot Sydkorea. Både Kroatien och Frankrike har däremot med sig 4 poäng och eftersom endast två lag går vidare till semi så måste man passera ngt av de lagen. Teoretiskt kan man klara det även med poängförlust mot Frankrike men knappast i praktiken. Finns inte en chans att Kroatien förlorar mot Ungern eller Slovakien och Sydkorea har inte en chans mot Frankrike.
Citera
2009-01-23, 15:08
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kan du inte uppträda som ett stackars cancersjukt litet barn och upprepa det där i Aftonblaskan? Då skulle nog svenskarna komma extremt laddade till Frankrikematchen, allt för att göra dig lycklig resten av 2009...

Sjöstrand måste stå mot Frankrike, men jag tycker verkligen att defensiven skulle behöva tätas - om Jernemyr kan spela borde han få spela. För jävla synd att Lukas Karlsson gick sönder, hans jävlaranamma och passningstempo skulle ha varit bra att ha nu.

Jag tycker att det är självklart att Sandström ska stå med Sjöstrand på bänken, tror också att det blir så.

Ut med Lundström och Stenbäcken och in med Jernemyr och Fahlgren tycker jag. Vem jag tycker ska sitta bredvid Palicka på läktaren har jag inte riktigt bestämt mig för.

Jag tror för övrigt att man måste slå Frankrike med minst 4 mål för att gå till semi...
Citera
2009-01-23, 15:42
Medlem
Baxus
Hörde även Palicka jämföra den kroatiska publiken med Kiel, "jag är van, spelar inför över 10000pers varje match blablabla.."

Axnér sa även innan matchen att det var rätt att Palicka skulle stå i mål för att han var van med "trycket".

Nu håller jag dock med om att kroaterna utklassar kiels publik alla dagar i veckan och är riktigt bra. Men det var väl mycket "familjepublik" i matchen mot Sverige. Gillar annars Kroatiens publik, och i fotbollslandskamperna är det sanslöst tryck. Och det var inte dåligt drag, bara att jag verkligen inte tyckte det var något märkvärdigt. Även om självklart tvljud kan ljuga osv.

Nu har jag inte sett Makedonien detta VM men har hört att dom har betydligt bättre tryck än Kroatien.

Brottardockan
Du har inte sett Bajen på Hovet men du kan garantera att kroaterna hade bättre drag. Jag har upplevt sthlmsderby på Hovet i handboll (Hammarby - Djurgården) och jag kan garantera att det var bättre! Dessutom är det bara i Sverige man är så sjuka att man klappar händerna när motståndarna anfaller. Tex i Tyskland klappar man händerna när sitt egna lag anfaller och buar/tutar/skriker/låter när motståndarna anfaller!
Senast redigerad av SthlmSthlm 2009-01-23 kl. 15:45.
Citera
2009-01-23, 15:57
Medlem
Bra match av Sverige, bättre av kroaterna. Sverige behöver ngt/några år till för att de nya stjärnorna ska klara dessa matcher på högsta nivå. Dessutom skulle vi behöva en mittnia som jobbar lite mer för Kim Andersson, sjukt att Kim får jobba ensam hela tiden.

Gött o se domare som klarar pressen förresten! Riktigt bra domarinsats.
Citera
2009-01-23, 16:01
Bannlyst
Jag säger så här , kan Sverige slå Frankrike så kan de ta guld. Då kan allt hända.
Citera
2009-01-23, 16:06
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmSthlm
Baxus
Hörde även Palicka jämföra den kroatiska publiken med Kiel, "jag är van, spelar inför över 10000pers varje match blablabla.."

Axnér sa även innan matchen att det var rätt att Palicka skulle stå i mål för att han var van med "trycket".

Nu håller jag dock med om att kroaterna utklassar kiels publik alla dagar i veckan och är riktigt bra. Men det var väl mycket "familjepublik" i matchen mot Sverige. Gillar annars Kroatiens publik, och i fotbollslandskamperna är det sanslöst tryck. Och det var inte dåligt drag, bara att jag verkligen inte tyckte det var något märkvärdigt. Även om självklart tvljud kan ljuga osv.

Nu har jag inte sett Makedonien detta VM men har hört att dom har betydligt bättre tryck än Kroatien.

Brottardockan
Du har inte sett Bajen på Hovet men du kan garantera att kroaterna hade bättre drag. Jag har upplevt sthlmsderby på Hovet i handboll (Hammarby - Djurgården) och jag kan garantera att det var bättre! Dessutom är det bara i Sverige man är så sjuka att man klappar händerna när motståndarna anfaller. Tex i Tyskland klappar man händerna när sitt egna lag anfaller och buar/tutar/skriker/låter när motståndarna anfaller!

Visst är det ännu bättre att bua/tuta/skrika än att klappa händerna, men sång är sämre, det var väl det vi diskuterade?

Har varit i Tyskland och sett ett par matcher, skiljer sig inte klappandet? I Sverige så stegras intensiteten för att stressa motståndarna, medans det i tyskland mer håller en jämn takt och man kör "hejaramsor" ´samtidigt? Eller minns jag fel?

Jag kommer ALDRIG tro att det är bättre drag på matcherna i Stockholm än under VM i Kroatien.
Citera
2009-01-23, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Jag kommer ALDRIG tro att det är bättre drag på matcherna i Stockholm än under VM i Kroatien.

Det är det inte heller. Antingen provocerar han bara och är ett troll, eller så är han så vilse att han verkligen tycker som han gör. Det säger sig självt att det är bättre tryck på VM än i elitserien i Sverige vars folk inte har i närheten av samma mentalitet som länderna i Östeuropa som har en tendens att stötta sitt lag till max.
Citera
2009-01-23, 16:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Jag säger så här , kan Sverige slå Frankrike så kan de ta guld. Då kan allt hända.

Ja, så är det. I en enskild match kan ett något svagare handbollslag vinna mot övermakten om alla detaljer går lagets väg (säkert straffskytte, få utvisningar, lysande målvaktsspel, få tekniska misstag osv.) Inte mycket som talar för Sverige i morron, men det finns en liten möjlighet. Fem-sex mål av Kim A skulle behövas, och en hög målprocent för linjespelaren (tycker de borde börja med Gustafsson, Arrhenius drar på sig så mycket utvisningar också).

Brottardockan: Sandström i mål? Jag tror nog de börjar med Sjöstrand, med Sandström som bänkreserv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in