2012-02-18, 20:36
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
I morron klockan 19:00 visas matchen Bosna Sarajevo-Sävehof på Kanal 10. Jag tror Sävehof vinner mot de i gruppen poänglösa bosnierna. Fredrik Larsson torde dock få svårt att överträffa sina suveräna 13 mål mot Zagreb...Vid vinst är fjärdeplatsen säkrad och tredjeplatsen möjlig, om Schaffhausen förlorar sin sista match mot Zagreb. En fjärdeplats innebär väl att Sävehof får möta någon av gruppettorna, Hamburg, Atletico Madrid eller (gissningsvis) Kiel - och där i åttondelen blir det rimligen tvärstopp för svenskarna. Men visst ska de ta sig till åttondelen!

http://www.ehfcl.com/men/2011-12/rounds/2/Group+Phase

Härligt att dom vann. Kul allmänt för svensk del. Jo, att nå längre än åttondel ska krävas ett mindre mirakel. Men kan vi få se två svenska lag direkt i CL i om något år ? Med tanke på framgångarna.

Såg även att Guif torskade med 39-36 borta mot Rhein Neckar Löwen i EHF-cupen.
Citera
2012-02-20, 16:23
Medlem
Jehoiachims avatar
Dött i den här tråden? någon som såg sävehofs senaste match och kan utvärdera den?

Var är medina nu för tiden? flyttat till spanien?
Citera
2012-02-21, 11:54
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jehoiachim
Dött i den här tråden? någon som såg sävehofs senaste match och kan utvärdera den?

Var är medina nu för tiden? flyttat till spanien?

Du kan se alla Champions League-matcher på EHF TV. Om du inte vill kasta bort dyrbar tid kan jag informera dig om att Sävehof mötte ett riktigt dåligt lag. Bosna tappade i stort sett hela laget mitt i säsongen. Det lag som ställde upp mot Sävehof i helgen kan jämföras med ett bottenlag i Elitserien. Kanske t.o.m Allsvenskan..

Jag har inte hört något nytt om Medina förutom att hans straff halverades. Jag tippar på att han inte spelar för RIK igen.
Citera
2012-02-21, 19:17
Medlem
Jehoiachims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Du kan se alla Champions League-matcher på EHF TV. Om du inte vill kasta bort dyrbar tid kan jag informera dig om att Sävehof mötte ett riktigt dåligt lag. Bosna tappade i stort sett hela laget mitt i säsongen. Det lag som ställde upp mot Sävehof i helgen kan jämföras med ett bottenlag i Elitserien. Kanske t.o.m Allsvenskan..

Jag har inte hört något nytt om Medina förutom att hans straff halverades. Jag tippar på att han inte spelar för RIK igen.
jo jag brukar se matcher där faktiskt men hann inte kolla sävehofs senaste match. Men tack för utvärderingen. Varför tappade dom spelare?skador? dom brukar ju inte vara alls för dåliga.

aha ok, han sa ju något om att flytta till Spanien men har inte hört något sen dess..

mvh
Citera
2012-02-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
...Jag har inte hört något nytt om Medina förutom att hans straff halverades. Jag tippar på att han inte spelar för RIK igen.

Enligt Magnus Wislander tränar Medina med RIK.
Citera
2012-02-22, 17:55
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
jo jag brukar se matcher där faktiskt men hann inte kolla sävehofs senaste match. Men tack för utvärderingen. Varför tappade dom spelare?skador? dom brukar ju inte vara alls för dåliga.

Om inte jag minns fel från sändningen dras Bosna med ekonomiska bekymmer. Dom tappade hela laget förutom en målvakt.

Citat:
Ursprungligen postat av eln

Se där! Kul!
Citera
2012-02-22, 18:05
Medlem
Jehoiachims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eln
Har du hört det från honom själv eller någon annan?
Om det stämmer så undrar jag varför han inte flyttade.. Har ingenting emot honom men hans spelstil passar inte elitserien. Och han är inte omtyckt direkt heller.
Citera
2012-02-23, 17:57
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Har du hört det från honom själv eller någon annan?
Om det stämmer så undrar jag varför han inte flyttade.. Har ingenting emot honom men hans spelstil passar inte elitserien. Och han är inte omtyckt direkt heller.

Vadå "hans spelstil passar inte elitserien"? Han är en av dom som gör flest mål i RIK och är en otrolig tillgång. Irrationella spelare passar också i Elitserien.

Att han rör upp känslor hos folk (vorstingen ) är ju bara roligt. Det tycker nog Medina också.
Citera
2012-02-24, 14:49
Medlem
Citat:
...Om det stämmer så undrar jag varför han inte flyttade.. Har ingenting emot honom men hans spelstil passar inte elitserien. Och han är inte omtyckt direkt heller.

1. Han är under kontrakt med RIK.
2. Vilken trist elitserie om alla skulle formas efter samma mall.
3. Det finns många spelare i elitserien som inte är omtyckta av alla.
Citera
2012-02-25, 20:18
Medlem
charmörens avatar
Läste på nån Twitter att lönetoppen i IFK Kristianstad såg ut:

1. 75000
2. 70000
3. 65000
4. 63000
5. 57000

Finns det något lag som kan matcha?
Citera
2012-02-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmören
Läste på nån Twitter att lönetoppen i IFK Kristianstad såg ut:

1. 75000
2. 70000
3. 65000
4. 63000
5. 57000

Finns det något lag som kan matcha?

Troligtvist inte. Dom har ju skapligt med intäkter från både sponsorer och inträde. Kika lite på Flincks handbollsblogg så la han upp en del från en artikel som han skrev om just IFK.

Sen att det är en massa överbetalda danskar i klubben är en annan femma...
Citera
2012-02-26, 16:25
Medlem
hejmatildas avatar
Seriefinal i allsvenskan mellan Skånela och OV just nu. Vilka vinner och går upp i elitserien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in