2009-01-18, 22:07
Medlem
mishimas avatar
Tycker vi kan ta diskussionen om handbolls-VM i den här tråden.

Trådar sammanfogade

/mod
Citera
2009-01-18, 23:47
Medlem
Shuyins avatar
Jag såg inte premiärmatchen mot Kuba, däremot såg jag matchen i kväll och tyckte att Sverige spelade på bra även om man hade problem med mycket utvisningar.

Annars hade jag nog förväntat mig en seger här, men i morgon mot Spanien blir det nog förlust, tyvärr.
Citera
2009-01-19, 00:23
Medlem
Sverige skötte sig bra ikväll!
Imorrn kommer det dock bli grymt tufft att vinna. Om inte Doder är tillbaka så kommer vi få spela med Tobias Karlssson som vänsternia o inget ont om honom men på denna nivå platsar han knappast, även om han gärna får bevisa att jag har fel

Klart Kim Andersson ska spela, han drar på sig en hel del bevakning o ger jätteutrymmen för linjespelarna eftersom motståndarna går så långt ut på honom.
Carlén har gjort det jättebra men han kan knappast räkna med lika stora luckor som det var idag utan skulle ha jäkligt mkt svårare att göra mål på Spanien.
Citera
2009-01-19, 09:09
Medlem
Bowens avatar
Är det någon här som har eller kan hitta hela spelprogrammet för VM? Från gruppspelet till finalen.
Citera
2009-01-19, 11:00
Medlem
Brottardockans avatar
FAN! Hade inte Lukas skadat sig tror jag fan vi hade rubbat Spanien förhoppningsvis är han tillbaka till matchen mot Kroatien.

Om inte Doder kan spela och Spanien spelar 6-0 försvar så tycker jag att man bör köra med Carlen-Kim-Larholm på niometer, eller?
Citera
2009-01-19, 12:27
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowen
Är det någon här som har eller kan hitta hela spelprogrammet för VM? Från gruppspelet till finalen.
http://www.croatia2009.com/eng_match.php ...det var riktigt klurigt att googla fram...
Citera
2009-01-19, 12:42
Medlem
Bowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Om inte Doder kan spela och Spanien spelar 6-0 försvar så tycker jag att man bör köra med Carlen-Kim-Larholm på niometer, eller?
Så tycker jag absolut också att dom ska starta sen kan dom få fortsätta att ha Palicka i målet, Janne och Källman på kanterna men vem som ska spela linje vet jag inte riktigt. Vad säger ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
http://www.croatia2009.com/eng_match.php ...det var riktigt klurigt att googla fram...
Jag har faktiskt googlat, tro det eller ej fick dock bara fram en massa skit sidor så tack för din hjälp!
Citera
2009-01-19, 14:30
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowen
Så tycker jag absolut också att dom ska starta sen kan dom få fortsätta att ha Palicka i målet, Janne och Källman på kanterna men vem som ska spela linje vet jag inte riktigt. Vad säger ni?

Jag har faktiskt googlat, tro det eller ej fick dock bara fram en massa skit sidor så tack för din hjälp!

Förstår inte varför alla hyllar Palicka, visst han gjorde en okej match och låg på 37% räddningar. Men han släppte även in en del enkla skott och visade inte upp någon stabilitet, tycker jag. Sen är ju frågan ifall idioträddningar eller stabilitet är viktigast.

Både Sjöstrand och Sandström låg på 56% mot Kuba, dock var det lite svagare motstånd. Men svagt motstånd behöver inte automatiskt betyda hög räddningsprocent, t.ex. så låg de spanska målvakterna på 33 resp 41% mot Kuba.
Citera
2009-01-19, 16:52
Moderator
Dretskols avatar
Sitter och kollar Polen - Makedonien, Polen ligger faktiskt under med 4 bollar och 5 minuter kvar.

Skräll på gång.
Citera
2009-01-19, 17:56
Medlem
Bowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Förstår inte varför alla hyllar Palicka, visst han gjorde en okej match och låg på 37% räddningar. Men han släppte även in en del enkla skott och visade inte upp någon stabilitet, tycker jag. Sen är ju frågan ifall idioträddningar eller stabilitet är viktigast.

Både Sjöstrand och Sandström låg på 56% mot Kuba, dock var det lite svagare motstånd. Men svagt motstånd behöver inte automatiskt betyda hög räddningsprocent, t.ex. så låg de spanska målvakterna på 33 resp 41% mot Kuba.
Hyllar och hyllar. Tyckte han gjorde bra ifrån sig och är säkert sugen på att visa att han också platsar i landlaget vilket kanske resulterar i extra tändning och bra spel. Har alltid gillat Sjöstrand så han får också gärna stå för mig. Hur som helst så får vi hoppas att Sverige fixar detta. Skönt att Dalibor är tillbaka igen.

Heja Sverige!
Citera
2009-01-19, 18:23
Moderator
Gromguttens avatar
Ordentlig skräll på gång i matchen Serbien vs Brasilien. Brasilien leder med 31-30, det är 30 sekunder kvar och Brasilien har bollen med egen timeout.

Edit: Ojojoj. 32-30 till Brasilien, en av de større skrällarna i VM på lång tid. Två raka førluster før en av VMs favoriter!
Senast redigerad av Gromgutten 2009-01-19 kl. 18:25.
Citera
2009-01-19, 18:25
Medlem
Brasilien slår Serbien 32-30

Hur stor är den skrällen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in