2010-12-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
När Wiberg tvingades avbryta matchen försvann mycket av försvarsstadgan och förmågan att hålla Löke tam.

Nja, Flognman hanterade Löke mycket väl. Det var i andra halvlek när Löke flyttade ut så att Sveriges försvarstvåor fick ta hand om henne hon började komma igenom.

Men visst är det en skillnad att ha Flognman/Gulldén i mittförsvaret jämfört med Flognman/Wiberg.

Grym turnering av tjejerna. Ser redan fram emot VM.
Citera
2010-12-19, 22:03
Medlem
svulles avatar
Älskar vinnarinstinkten hos Bella Gulldén! Hon var helt förstörd efter matchen och tyckte att Sverige inte gjorde någon bra match. Denna tjej kommer gå långt.
Citera
2010-12-19, 23:56
Medlem
4-chans avatar
Fan vad najs att Sverige förlorade.
Citera
2010-12-20, 14:08
Medlem
Vad hette den gamle ryske målvakten som var runt 40 år och fortfarande spelade i landslaget typ 1999? Vill minnas att han var känd för att torka av bollen med sin tröja innan straffkasten.
Citera
2010-12-20, 14:12
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Vad hette den gamle ryske målvakten som var runt 40 år och fortfarande spelade i landslaget typ 1999? Vill minnas att han var känd för att torka av bollen med sin tröja innan straffkasten.

Andrej Lavrov hette den gamle legenden.
Citera
2010-12-21, 15:21
Medlem
Dark_Ganons avatar
Nu är landslagstruppen släppt och tyvärr så fick inte Robin Andersson plats. Riktigt fegt av förbundskaptenerna att inte ta med en han, han presterade riktigt bra i World Cup.
Citera
2010-12-21, 18:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Väntad trupp, men vilka två ska ställas utanför till sist? Och Lukas Karlsson har förvisso varit rätt formsvag, Robin Andersson borde ha legat nära till hands att ersätta, trots sin orutin.

Citat:
Staffan Olsson och Ola Lindgren presenterade på tisdagen 18 spelare till handbolls-VM. Truppen ska senare bantas till 16 spelare.

Målvakter: Dan Beutler, Flensburg, Mattias Andersson, Grosswallstadt, Johan Sjöstrand, Barcelona.

Vänstersexor: Jonas Källman, Real Ciudad, Fredrik Petersen, Bjerringbro.

Högersexor: Niclas Ekberg, Köpenhamn, Jan Lennartsson, Ålborg.

Mittsexor: Mattias Gustafsson, Lübbecke, Robert Arrhenius, Kiel, Tobias Karlsson, Flensburg, Magnus Jernemyr, Barcelona.

Vänsternior: Jonas Larholm, Ålborg, Kim Ekdahl du Rietz, Lugi, Fredrik Larsson, Aragon.

Mittnior: Dalibor Doder, Minden, Lukas Karlsson, Kolding.

Högernior: Kim Andersson, Kiel, Oscar Carlén, Flensburg.
Citera
2010-12-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Väntad trupp, men vilka två ska ställas utanför till sist? Och Lukas Karlsson har förvisso varit rätt formsvag, Robin Andersson borde ha legat nära till hands att ersätta, trots sin orutin.

En av målvakterna är givet, sen skulle ja tippa på att man ev ställer Ekdahl du Rietz eller om man plockar bort en av försvarsjättarna annars känns de bäst med 2 spelare per position
Citera
2010-12-22, 12:02
Medlem
Irbes avatar
Förlåt, men jag är så jävla trött på den här mannens handbollstankar.

http://folket.se/sportfolket/rolfandersson/1.904032

Ganska givet at denna krönikan skulle komma när jag såg vilka om ratats ur truppen.
Citera
2010-12-22, 12:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Förlåt, men jag är så jävla trött på den här mannens handbollstankar.

http://folket.se/sportfolket/rolfandersson/1.904032

Ganska givet at denna krönikan skulle komma när jag såg vilka om ratats ur truppen.

Rolf Andersson är väldigt mycket lokalpatriot. Klart han ivrar för att GUIF:spelarna ska med...men jag tycker han har fel. Stenbäcken har gjort 43 mål för Sävehof i CL men platsar inte heller. Och Robin Andersson och Mattias Zachrisson är helt enkelt för oprövade och unga mot internationellt motstånd.
Lennartsson måste med jämte Ekberg på högersex, det har han visat i matcherna under hösten.

Jag tror Fredrik Larsson kan komma att ställas åt sidan till förmån för Du Rietz. Och så kanske Jonas Sjöstrand.
Citera
2010-12-22, 18:36
Medlem
fbkuuks avatar
kan guif-skövde streamas?
Citera
2011-01-16, 21:26
Medlem
sazcushs avatar
Jag har lite basala frågor ang. handboll, då jag just blivit intresserad. Ledsen om jag ställer frågan i fel tråd. Jag har letat efter svar, men inte hittat.

-Vad är tekniska fel?
-Vad gör de olika positionerna? (M9, V6 osv.)
-När är det spelarna ska passa tillbaka till målvakten? (jag tror att de gör det innan de går till anfall)
-Vad menas när man spelar 3-3? (tror att det hette så)
-Vad är offensiv foul?
-Hur ser jag om en match är "bra"?
-Vad händer när bollen går utanför? (ibland ser jag att målvakten plötsligt får den)
-Annat som kan vara bra att veta om man nyligen intresserat sig för handboll??

Ni får ursäkta mina tämligen dumma frågor.

Vänligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in