2009-01-18, 20:08
Medlem
effses avatar
Någon mer som tycker att Carlén ska ta Kims plats, eller iaf få spela mer än vad han nu gör? Kim har gjort 2 mål nu medans Carlén gjorde 5 st på cirka 30 minuters spel?

Annars var Palicka (stavning?) fantastisk idag, vilka räddningar!
Hoppas nu också att Lukas Karlsson kan spela vidare, och sen vill jag ha tillbaka Jernemyr.
Citera
2009-01-18, 20:11
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boggle
För övrigt var det en ganska spännande match idag...

Alltså. HUR kan folk tycka att det är spännande när Sverige leder med 3 bollar hela matchen? Jag fattar verkligen inte...
Citera
2009-01-18, 20:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av effse
Någon mer som tycker att Carlén ska ta Kims plats, eller iaf få spela mer än vad han nu gör? Kim har gjort 2 mål nu medans Carlén gjorde 5 st på cirka 30 minuters spel?

Annars var Palicka (stavning?) fantastisk idag, vilka räddningar!
Hoppas nu också att Lukas Karlsson kan spela vidare, och sen vill jag ha tillbaka Jernemyr.

Om inte Kim Andersson spelar bättre bör han kanske få ta reservplatsen bakom Carlén junior tills vidare - men det är ett tungt ansvar för Carlén...Matchen mot Spanien i morron borde de väl få dela på ansvaret mer jämnt, det gäller ju att få igång Kim också. Skönt att se Larholm gripa in i matchen som han gjorde! Och Gustafsson riktigt duktig på linjen.
Citera
2009-01-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Alltså. HUR kan folk tycka att det är spännande när Sverige leder med 3 bollar hela matchen? Jag fattar verkligen inte...

för att det krävs 1 ynka vansinnesutvisning och några kontringar på det så är koreanerna ikapp. 2 minuter är allt som krävs. Det går fan aldrig att slappna av i handboll, det vänder så sjukt snabbt. Nervositeten släppte inte förrän när Carlén gjorde så vi ledde med 6 mål med 5 minuter kvar.
Citera
2009-01-18, 20:14
Medlem
Citat:

För att domarna visade ut de svenska spelarna till höger och vänster så man visste aldrig riktigt vad som skulle hända.
Citera
2009-01-18, 20:18
Medlem
weakhearts avatar
Citat:

En 3 målsledning är inget i handbollens värld!
Som någon annan skriver så släppte inte nervositeten innan carlén gjorde sitt!
Ska du komma hit o förpesta tråden med hets och dumma kommentarer kan du lika gärna strunta i att hänga här!
Citera
2009-01-18, 20:18
Medlem
kallepets avatar
Bra avslutning sista 15 av de svenska! Carlen är grym, smart lika bra som sin far
Citera
2009-01-18, 20:25
Medlem
weakhearts avatar
Frågan är ju vad domarna håller på med!?
Det är ju en katastrof om dom får fortsätta döma i turneringen. Det var det absolt värsta jag varit med om!
Citera
2009-01-18, 20:31
Medlem
Bowens avatar
Tyckte det var en bra match idag av Sverige. Går liksom inte att göra så mycket bättre ifrån sig med såna domare. Hatten av för Carlén, Larholm och Palicka för deras fina spel. Hoppas bara Dalibor kan bli frisk och Karlsson axel går att spela med. Får laget vara friskt och utan utvisningar/röda kort så kan dom nog fan klara av både Spanien och Kroatien också. Viljan finns där iaf.

Heja Sverige!
Citera
2009-01-18, 20:41
Medlem
weakhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowen
Tyckte det var en bra match idag av Sverige. Går liksom inte att göra så mycket bättre ifrån sig med såna domare. Hatten av för Carlén, Larholm och Palicka för deras fina spel. Hoppas bara Dalibor kan bli frisk och Karlsson axel går att spela med. Får laget vara friskt och utan utvisningar/röda kort så kan dom nog fan klara av både Spanien och Kroatien också. Viljan finns där iaf.

Heja Sverige!

Dom gör helt klart en bra match, trots domarna!
Bra att dom håller sig i skjortan, hela matchen och fokuserar på spelet, och gör det bästa av situationen!
Citera
2009-01-18, 21:47
Medlem
Androyds avatar
Bra genomförd match av Sverige, lite plus till Larholm och Källman. Förövrigt så undrar man hur Rumänerna som dömde matchen resonerade? På tok för låg nivå på domsluten för att vara ett VM slutspel.
Kommer bli ett spännande Vm för Sveriges del, känns som det kan gå hur som helst.
Citera
2009-01-18, 21:54
Medlem
happyjoys avatar
Har iofs sett sämre domarinsatser men hur i hela friden kunde det bli sån skillnad i bedömning i andra halvlek? Jag hoppas att domarna fick sej en uppsträckning och sedan skärpte till sej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in