2013-12-14, 16:34
Moderator
Dretskols avatar
Drott fortsätter floppa.. De har under säsongen spelat oavgjort mot Rimbo och idag åkte man på spö mot Önnered.
Citera
2013-12-17, 12:22
Bannlyst
Kan man se på handboll på tv eller internet någonstans? Jag vill hemskt gärna se Lugi - Alingsås ikväll..
Citera
2013-12-18, 15:05
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Kan man se på handboll på tv eller internet någonstans? Jag vill hemskt gärna se Lugi - Alingsås ikväll..

Lite sent men det har blivit bättre nu på senare år med ökade möjligheter att kolla på matcher via datorn. Svenska spel och SVT Play brukar sända någon match per omgång.
Sen finns det en del tidningar som brukar sända matcher bland annat Eskilstuna-Kuriren, Skånska Dagbladet och Kristianstad Bladet.Kostar dock lite.
Ikväll kan du bland annat titta på GUIF-Malmö på SvS och Kristianstad-Ystad på Skånska Dagbladet

http://www.svenskhandboll.se/Elitherr/
http://www.sportsground.tv
Citera
2013-12-18, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Lite sent men det har blivit bättre nu på senare år med ökade möjligheter att kolla på matcher via datorn. Svenska spel och SVT Play brukar sända någon match per omgång.
Sen finns det en del tidningar som brukar sända matcher bland annat Eskilstuna-Kuriren, Skånska Dagbladet och Kristianstad Bladet.Kostar dock lite.
Ikväll kan du bland annat titta på GUIF-Malmö på SvS och Kristianstad-Ystad på Skånska Dagbladet

http://www.svenskhandboll.se/Elitherr/
http://www.sportsground.tv

Skitbra! Har precis kommit in i handboll och det känns som att jag hade kunnat betala hur mycket som helst för en kanal som ständigt sänder det, en Viasat Handboll kanal t.ex.

Kul att se att det är gratis på SvS också!
Citera
2013-12-18, 15:50
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Skitbra! Har precis kommit in i handboll och det känns som att jag hade kunnat betala hur mycket som helst för en kanal som ständigt sänder det, en Viasat Handboll kanal t.ex.

Kul att se att det är gratis på SvS också!

Japp det enda som krävs är ett spelkort.
Glöm inte Live Score avdelningen på första länken. Där har du uppdatering av händelser i matcherna i textform. Har varit till hjälp många gånger genom åren.
Citera
2013-12-19, 14:09
Medlem
Psycho-Killers avatar
Klingvall avtgår. Vad var det som hände?

Handbollens förbundskapten avgår

Torbjörn Klingvall, förbundskapten för
damlandslaget i handboll, avgår direkt.
Thomas Sivertsson, som är assisterande
förbundskapten, tar över tills vidare.

-Givetvis känner jag en viss besvikelse
över detta. En del för mig ganska små
frågor har vuxit på ett olyckligt sätt
då de inte kommit upp till ytan i tid,
och därför har för mycket energi gått
åt till dem i onödan, säger Klingvall
i ett pressmeddelande.
Citera
2013-12-19, 16:30
Medlem
Headshrinkers avatar
Skulle inte förvåna mig om tjockis tjejerna vill ha in en kvinna i båset. Om så är fallet så kräks jag. Dess utom tror jag att Torbjörn Klingvall med 30 års rutin kan lite mer handboll än tjejerna som är 20-30.
Citera
2013-12-19, 17:43
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Skulle inte förvåna mig om tjockis tjejerna vill ha in en kvinna i båset. Om så är fallet så kräks jag. Dess utom tror jag att Torbjörn Klingvall med 30 års rutin kan lite mer handboll än tjejerna som är 20-30.

"Tjockistjejerna"? Har du öht sett en match med damlandslaget? Och varför tror du att dom vill ha just en kvinna? Ytterligare ett ?: Kräks???

Han kan säkert mycket handboll, men det kanske inte är det som är problemet. Man ska kunna handskas med en grupp (tjejer dessutom, vilket sägs vara svårare än killar) och det har han uppenbarligen inte klarat. Att han själv säger sig vara förvånad och inte uppfattat att allt inte var bra förstärker ju intrycket att han inte är så socialt inriktad.

Personligen har jag tyckt, att han verkat obehaglig från första stund.
Citera
2013-12-19, 23:26
Medlem
rewnken88s avatar
Jag tror med säkerhet att precis som i damhockeyn har Torbjörn ställt fysiska krav på tjejerna och detta var inte uppskattat av vissa individer.. han tog upp detta på en föreläsning i början av november
Citera
2013-12-20, 00:47
Medlem
Steff83s avatar
Svensk damlagidrott i ett nötskal...Dom fixar inte när det kommer in någon som ska ställa lite krav. Det är ju inte första gången ett damlandslag tvingat bort en tränare (manlig).
Citera
2013-12-20, 13:46
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rewnken88
Jag tror med säkerhet att precis som i damhockeyn har Torbjörn ställt fysiska krav på tjejerna och detta var inte uppskattat av vissa individer.. han tog upp detta på en föreläsning i början av november

Vilken skvallerkärring! Och sån´t ska han väl inte ta upp på en föreläsning? OK, om han nu tycker så om damidrottare generellt, men att prata skit om sitt eget lag är verkligen dåligt.

Nämnde han vilka det var oxå?

F ö: dom var alltså mera framgångsrika när de fysiska kraven var mindre och blev sämre när de fysiska kraven ökade, enligt din mening?
Citera
2013-12-20, 18:10
Medlem
Krickedixans avatar
Är det ett handbollslag med diviga spelare som tycker de ska få bestämma för att de är stjärnorna i laget. Jag har hört att de inte ville köra den fys som förväntades av dem. De är inte tillräckligt tränade o det var säkert också anledningen till att inte gick till VM. Är dessa tjejer bortskämda? Ska bli intressant att följa deras matcher nu och se om de presterar bättre.
Senast redigerad av Krickedixan 2013-12-20 kl. 18:11. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in