2008-08-08, 16:56
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83

Vissa kommer inte att pussla ihop det hela även om massmedia som ljuger skulle börja tala sanning och alla politiker, kändisar och auktoriteter som de litar på skulle säga som det verkligen är.
Så bara det står på nätet och i filmer är saker och ting sant?
Jag tror inte 100% på myndighter, dom kan likaväl ljuga som tex LC gänget, Steven Jones osv.
Citat:
Att några tusen eller tiotusentals vetenskapsmän, arkitekter, militärer, piloter, forskare, vittnen, brandmän, poliser, överlevande har anslutit sig eller skapat sin egen version av den rörelse som av vissa kallas 911-truth kommer inte att rubba de på detta forum som köpt den officiella versionen,
Varför skapar dom egna truths rörelser?
Borde de inte vara enklare med en enda?
Citat:
förhoppningsvis så tittar någon ny person in som får chansen att upptäcka litet av det som dolts eller som bäst hamnat i en eller annan tidning långt bak.
Om du vill ha folk som kör ditt race, och tror på så lite som möjligt och föredrar att inte tänka själv, så finns de forum för det också.

Citat:
Ursprungligen postat av Tyrael007
det finns hur myket bevis somhelst, och jag vet inget om 1000tals eller 10,000tals experter.
Men bara 10talet näms?
Var är resten?
Ni lägger ju hela tiden fram samma saker.
Edit: Läste frågan lite fel, tyckte den syftade mot det antal bevis som sägs finnas.

Citat:
det finns så fruktansvärt myket, ett exsempel som inte är bevis men i en rättsal skule du tyka det var skumt.

silverstean köpte WTC complexet alltså alla 6 bygnader han inte redan ägde (han ägde redan bygnad 7 före det) för 3,2 bil dollar
Så om du köper ett hus idag, och det brinner ner vid jul så är du automatiskt skyldig?
Förövrigt, så fölorade han som någon sa miljoner på attackerna.

Citat:
är inte expert men som Richard Gage sejer så är det myket/oerhört ovanligt att tilläga terrorist attacker i en försäkrings förhandling.
Och det är alltså det du tror har hänt här?

Citat:
om deta hade varit en mord utredning i ett fal där en kvinna blivit mördad 3 väckor efter att henes man köpt live försökring till henne skule han bli UTAN tvekan första mistenkt.
Ja visst, men nu snackar vi inte om mord.
Om du köper en bil idag och tar ut en hög försäkring och bilen blir stulen om ett halvår är du då automatiskt skyldig?

Citat:
silverstean nems knapast i 9/11 raporten
Borde de göra de?
Visst han ägde tornen, men var de hans plan som störtade in i tornen?
Det handlade ju inte om att redogöra vem som ägde tornen utan vad som hände.

Citat:

och moste jag nämna WTC 7 som inte näms alls.

där till och med eropas fremsta demolichen expert sejer att deta ser ut som controled demolichen.
Så allt som ser ut som bomber är bomber?

Citat:
det mesta jag stated nu är från Richard Gage föreläsning "how the towers fell"
Ok, så Richard Gage talar alltså sanning?
Citera
2008-08-08, 17:00
Medlem
Citat:
humm hur longt back om du vet namn eller sida av posten?

så du menar att han var tvungen att ha med terrorist attack?

Säkert 100 sidor bakåt.. Minns inte vem som skrev det. Men det spelar egentligen ingen roll. Även om han tjänade pengar på attacken kan han vara oskyldig. Det i sig spelar ingen som helst roll.
Citera
2008-08-08, 17:10
Medlem
Pads avatar
Citat:
det finns så fruktansvärt myket, ett exsempel som inte är bevis men i en rättsal skule du tyka det var skumt.

silverstean köpte WTC complexet alltså alla 6 bygnader han inte redan ägde (han ägde redan bygnad 7 före det) för 3,2 bil dollar

med allt som skule updateras skule det kosta runt 5,6 bil dollar för att ta bort aspestis och andra saker som skule updateras i complexen, för mig att han köpte det 4-6 väckor före 9/11 och omarbetade försäkrings kontraktet för att inehåla terorist attacker.

efter detta så håler han nu på att ploka ut 7bil bollar, och håler på att byga ett nyt torn vid namn "Freddom tower" som komer att bli en myket mer "Economisk" bygnad till skilnad från WTC 1 och 2 som var stora förlust bygnader.

är inte expert men som Richard Gage sejer så är det myket/oerhört ovanligt att tilläga terrorist attacker i en försäkrings förhandling.

om deta hade varit en mord utredning i ett fal där en kvinna blivit mördad 3 väckor efter att henes man köpt live försökring till henne skule han bli UTAN tvekan första mistenkt.

silverstean nems knapast i 9/11 raporten

och moste jag nämna WTC 7 som inte näms alls.

där till och med eropas fremsta demolichen expert sejer att deta ser ut som controled demolichen.

det mesta jag stated nu är från Richard Gage föreläsning "how the towers fell"

Ojdå, mer gammal skåpmat...

Att Silverstein gjorde en riktigt usel affär 911 har redan utretts tämligen grundligt, till och med i den här tråden. Gör om gör rätt.

Vilken rapport är det du pratar om? Det är ganska väsentligt att veta eftersom det finns flera stycken. NIST har en rapport på gång om sjuan för övrigt.

Och din demoleringskille utgår jag ifrån att det är Danny Jowenko du pratar om. Han gjorde sin bedömning av sjuan efter att ha sett motsvarande en youtubefilm på en laptop, såvitt jag vet studerade han inga ritningar eller andra dokument innan. Han sa för övrigt också helt bergsäkert att tornen INTE var någon kontrollerad demolering, så om du skall börja dyrka honom som någon slags sanningsgud så kan det vara bra att veta för dig. Värt att notera är också att han inte skrivit något som helst paper som innehåller uträkningar eller något annat som kunnat granskas av fackmän.

Mitt tips, läs lite i tråden, kolla upp Richard Gage och fundera på hur trovärdig han är. Jag har svårt att ta folk på allvar som bygger wtc-torn i kartong och tror att det bevisar något att släppa mindre lådor på dem. Du kan ju exempelvis titta lite på de här länkarna:

http://wtc7lies.googlepages.com/theyoughtaknowbetter%3Acritiquesoftheinept
Citera
2008-08-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Men shit.
As I recall, the figures for WTC7 were;

Insurance payout: $861 million

Mortgage on WTC7: $323 million
Rebuilding costs: $700 million

Loss to Silverstein: $162 million, plus rents and legal fees

He may have had rent-loss coverage, but he lost in the nine figures on the building itself.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11365286&postcount=9752
http://forums.randi.org/showthread.php?postid=2191861

om jag förstår detta rät så fick silverstean en helt ny mordärn bygnad i sit namn för bara 162mil dollar istelet för 700mil dollar och som är enligt han skelv en guld gruva till skillnad från WTC 1 och 2.

eller har jag räknat fel då?

medans om 9/11 inte hänt hada han gåt runt 500mil back bara på att updatera de båda bygnaderna.

antar att jag har fel på något sätt här men om deta stämer låter det inte som en dålig sak för han, eller har jag fel>?
Citera
2008-08-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ojdå, mer gammal skåpmat...

Att Silverstein gjorde en riktigt usel affär 911 har redan utretts tämligen grundligt, till och med i den här tråden. Gör om gör rätt.

Vilken rapport är det du pratar om? Det är ganska väsentligt att veta eftersom det finns flera stycken. NIST har en rapport på gång om sjuan för övrigt.

Och din demoleringskille utgår jag ifrån att det är Danny Jowenko du pratar om. Han gjorde sin bedömning av sjuan efter att ha sett motsvarande en youtubefilm på en laptop, såvitt jag vet studerade han inga ritningar eller andra dokument innan. Han sa för övrigt också helt bergsäkert att tornen INTE var någon kontrollerad demolering, så om du skall börja dyrka honom som någon slags sanningsgud så kan det vara bra att veta för dig. Värt att notera är också att han inte skrivit något som helst paper som innehåller uträkningar eller något annat som kunnat granskas av fackmän.

Mitt tips, läs lite i tråden, kolla upp Richard Gage och fundera på hur trovärdig han är. Jag har svårt att ta folk på allvar som bygger wtc-torn i kartong och tror att det bevisar något att släppa mindre lådor på dem. Du kan ju exempelvis titta lite på de här länkarna:

http://wtc7lies.googlepages.com/theyoughtaknowbetter%3Acritiquesoftheinept

hehe jag dyrkar ingen eller har igentligen inga inträssen varken för eller imot atm, jag ser mig skelv som någonstans i miten i dena diskution.

tackar för all information jag kan få för att motbevisa allt jag säjer, har inte hålt på med dätta direkt länge så jag är inte 100% insat i det hela.

men imo hela poengen med att ha en tiori som dena är att få den motbevisad eller etablerad som fackta.

så allt jag säjer som blir motbevisat (till min tillfredstelelse) kan jag släpa och sen gå vidare.

det är så jag fungerar iallafall

skule fortfarande villja veta på villken grund panet 93 skule till vita huset, det som krashade i shanksvill om någon vet det
Citera
2008-08-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
1:Så om du köper ett hus idag, och det brinner ner vid jul så är du automatiskt skyldig?
Förövrigt, så fölorade han som någon sa miljoner på attackerna.

2:Och det är alltså det du tror har hänt här?

3:Ja visst, men nu snackar vi inte om mord.
Om du köper en bil idag och tar ut en hög försäkring och bilen blir stulen om ett halvår är du då automatiskt skyldig?

4:Borde de göra de?
Visst han ägde tornen, men var de hans plan som störtade in i tornen?
Det handlade ju inte om att redogöra vem som ägde tornen utan vad som hände.

5:Så allt som ser ut som bomber är bomber?

6:Ok, så Richard Gage talar alltså sanning?

1: nej skelvklart inte men det utesluts ju inte ellerhur. och handlar inte om ett halvår utan 4-6 väklor.

2: jag vet inte alls, men myket pekar på det.

3: umhumm hur man en ser på det så var det ett mass mord den dagen.
och med bilen, se svar 1 och där med väckor.

förövrigt så skäls det bilar varje dag, dena händelse är uniq och det handlar om något fruktansvärt myket mer en lite pengar (om det är sant)

4: imo så fins det mer finansiela bevis för att silverstean skule ha gort det en al qaeda, förstår skelvklart att det fins mer bevis en den enda film man set när bin laden (erkener)

så varför skule han inte bli förhörd?

5: hummm ja du, har för lite erfarenhet av det emnet, är inte expert men går det som en höna och ser ut som en höna

6: har jag inte en aning om, jag sa bara vart jag fåt min information ifrån.
Senast redigerad av Tyrael007 2008-08-08 kl. 17:59.
Citera
2008-08-08, 17:51
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
om jag förstår detta rät så fick silverstean en helt ny mordärn bygnad i sit namn för bara 162mil dollar istelet för 700mil dollar och som är enligt han skelv en guld gruva till skillnad från WTC 1 och 2.

eller har jag räknat fel då?

medans om 9/11 inte hänt hada han gåt runt 500mil back bara på att updatera de båda bygnaderna.

antar att jag har fel på något sätt här men om deta stämer låter det inte som en dålig sak för han, eller har jag fel>?

Öh va?

Har du inga källor att komma med?
Citera
2008-08-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Öh va?

Har du inga källor att komma med?

lol, jag anvende din källa du linkade till mig

Citera
2008-08-08, 18:00
Medlem
Targenors avatar
Citat:
1: nej skelvklart inte men det utesluts ju inte ellerhur.
Nej självklart inte, men du tror inte det har kollats, eller för den delen mörkats?
Citat:
2: jag vet inte alls, men myket pekar på det.
Ok, bra att veta vad folk tror och anser så man vet vad man har att diskutera om.
Citat:
3: umhumm hur man en ser på det så var det ett mass mord den dagen.
och med bilen, se svar 1
Det kan uteslutas om man använder logiskt tänkande, dvs 1) kontrollerar om detta kollats av myndigheter 2) kontrollerar om personen gjorde en vinst eller förlust. osv osv
Citat:
förövrigt så skäls det bilar varje dag, dena händelse är uniq och det handlar om något fruktansvärt myket mer en lite pengar (om det är sant)
Ja, men varför begå ett terrordåd och gå ännu mer minus än vad man skulle ha gjort innan?
Citat:
4: imo så fins det mer finansiela bevis för att silverstean skule ha gort det en al qaeda, förstår skelvklart att det fins mer bevis en den enda film man set när bin laden (erkener)
Dom bevisen får du gärna visa upp.
För vad jag har sett så talar allt EMOT att Silversten skulle ha något med detta att göra.
Citat:
så varför skule han inte bli förhörd?
Vem har sagt att han inte blivit det?
Citat:
5: hummm ja du, har för lite erfarenhet av det emnet, är inte expert men går det som en höna och ser ut som en höna
Allt som ser ut som bomber är inte bomber.
Citat:
6: har jag inte en aning om, jag sa bara vart jag fåt min information ifrån.
Prova ta in info från andra håll, så kanske du får svar på en del frågor, samt troligen en hel hög frågor till
Citera
2008-08-08, 18:05
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
lol, jag anvende din källa du linkade till mig

Nope hittar det inte. Om du trycker på numret i högra hörnet utav posten så kan du länka direkt till just den posten.
Citera
2008-08-08, 18:05
Medlem
sen har jag nu sätt myket av det folk linkar mig, en video bland annat som debunkar demolichen i WTC 1 och 2, där de sejer att det skule krävas för myket explosivs, dok för att anvenda motsatsen.

när det är en demolering från top till båten skule det INTE imo behövas myket eftersom bygnadens tyngd skule göra det mesta av jobbet.

imo tyker jag ´det är myket skit snack i många 9/11 konspirationer, men det är nästan lika myket misvisande och dålig facta i debunkings, önskar folk kunde sluta försöka vinna, och försöka hita saningen istelet imo.
Citera
2008-08-08, 18:07
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
sen har jag nu sätt myket av det folk linkar mig, en video bland annat som debunkar demolichen i WTC 1 och 2, där de sejer att det skule krävas för myket explosivs, dok för att anvenda motsatsen.

när det är en demolering från top till båten skule det INTE imo behövas myket eftersom bygnadens tyngd skule göra det mesta av jobbet.

imo tyker jag ´det är myket skit snack i många 9/11 konspirationer, men det är nästan lika myket misvisande och dålig facta i debunkings, önskar folk kunde sluta försöka vinna, och försöka hita saningen istelet imo.

Men ingen bryr sig om vad du tycker eller inte. DU har ingen erfarenhet inom demolering, ingenjörsteknik eller arkitektur.

Så varför i helvete skulle vi bry oss om du tycker att det inte behövs tillräckligt med bomber?

Edit: Här har du en expert som inte håller med dig:
http://www.youtube.com/watch?v=MxOfatzx3SI
Senast redigerad av Försöksdjur 2008-08-08 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in