Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
De fick ett flertal varningar om vad som var på gång och borde skärpt säkerheten på samtliga flygplatser. Flera varningar "nådde inte fram" hette det. Det tvivlar jag starkt på. Övningar som byggde på det som hände 11 Sep samma vecka är nog ingen tillfällighet det heller.
Vi kan samla alla "tillfälligheter" i länktråden om du vil, så kommer du att märka att det var mer än en tillfällighet tiden strax före attentatet.
Du duckar ju alla frågor, och fortsätter bara att upprepa att de fick varningar.
INGEN HAR IFRÅGASATT ATT DE FICK VARNINGAR.
Jag har frågat hur de skulle bära sig åt för att gallra falskalarm från riktiga händelser som var på gång, och jag har också ett FLERTAL gånger frågat om rimliga motåtgärder. Hur mycket kan man gå in och störa i det dagliga livet i ett land utan att A) oroa folk B) visa terroristerna att de kan åstadkomma en hel del utan att göra något.
Intressant i sammanhanget är ju att nu efteråt så är man väldigt mycket mer alert på att ändra hotbildsfärger fram och tillbaka och spärra av, fixa och joxa (alltså ungefär den typ av åtgärder man skulle kunna tänka sig) och då blir de istället anklagade av samma foliehattar för att hitta på för att bibehålla makten och att allt skulle vara för att påminna folk om yttre hot som troligtvis inte existerar.
PS. Tror du att du hittar någon enda stor händelse där du inte kan plocka fram massor av "tillfälligheter"?