2008-05-13, 21:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
lol. Alla de där sakerna är sanna, det påstår till och med dina meningsmotståndare.
Eeeehm. Förstod du själv vad du skrev? Det är ju hysteriskt roligt sagt
I princip skrev du att du har rätt för att de som inte håller med SLOB faktiskt har rätt för att de inte håller med honom.
Du vet att allt jag skriver är sant? T o m de som inte håller med dig håller med mig. Och då de som inte håller med dig håller med mig måste jag ha mer rätt. För det säger t o m de som inte håller med dig. Alltså är det sant.

Hade du hittat några sprängmedel och demoleringsutrustning som överlever en till sex timmars brand?
Citera
2008-05-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hade du hittat några sprängmedel och demoleringsutrustning som överlever en till sex timmars brand?

Men det vet du väl att USA har tillgång till massa hemliga tekniker.

Hologramkanoner som kan projicera flygplan över New York, laserkanoner, etc
Citera
2008-05-13, 23:19
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
@Allt är taget: Vi har gått igenom samma argument som du kommer med 10-tals gånger nu.
Bra, dåsa.

Då de vägrar inse fakta och endast har ett par statliga utredningar att visa up (som inte ens de är fullt eniga, bland annat så har flera av 9/11 comissions medlemmar lämnat gruppen innan undersökningen var klar då de ansågs att den gjordes på fel sätt)... så kan vi börja tala om viktigare saker.

Till exempel varför detta gjordes? Var målet att på samma sätt som Tyskarna gjorde innan första september se det ut som att det var talibanernas fel?

Vad var i så fall anledningen till att vilja ta över Afghanistan förutom den där pipelinen... hur strategiskt är Afghanistan?
Citera
2008-05-13, 23:21
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Eeeehm. Förstod du själv vad du skrev? Det är ju hysteriskt roligt sagt
I princip skrev du att du har rätt för att de som inte håller med SLOB faktiskt har rätt för att de inte håller med honom.
Du vet att allt jag skriver är sant? T o m de som inte håller med dig håller med mig. Och då de som inte håller med dig håller med mig måste jag ha mer rätt. För det säger t o m de som inte håller med dig. Alltså är det sant.

Näh...däremot kan inte du läsa

Jag skrev att ni också håller med om att bland annat byggnaden försäkrades mot terror dåd någon dag innan (finns ju dockumenterat överallt) men att ni anser att det tog 2 månader att förhandla fram det där kontraktet...någon gjorde det i alla fall.

En annan sak, nej sprängmedlen skulle förmodligen inte överleva 6 timmar...sen var poängen just precis det. Att byggnader har brunnit mellan 6 och 48 timmar , byggnader med stålkonstruktion, och inte kollapsat.
Citera
2008-05-14, 00:03
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Då de vägrar inse fakta och endast har ett par statliga utredningar att visa up (som inte ens de är fullt eniga, bland annat så har flera av 9/11 comissions medlemmar lämnat gruppen innan undersökningen var klar då de ansågs att den gjordes på fel sätt)... så kan vi börja tala om viktigare saker.

Det är ju ni foliehattar som vägrar öppna ögonen och ta del av fakta och data som finns tillgängliga. Ni är OERHÖRT selektiva med hur ni tolkar data och uppgifter ni kommer över. Allt som inte går att inlemma i foliehattstänkandet ignorerar och allt som går att få med på något vis uppförstoras och tillskrivs en enorm betydelse.

Finns en bok jag tycker du skulle läsa. Den heter "Det dunkelt tänkta" och tar upp hur såna som du tänker. Kan vara bra för att du ska kunna komma till självinsikt:

http://www.bokus.com/b/9789170370731.html

Sedan kan jag även varmt rekommendera "Källkritik för Internet" som finns som gratis PDF:

http://www.psycdef.se/Global/PDF/Publikationer/kallkritid%20for%20internet.pdf
Citera
2008-05-14, 00:45
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Vadå sånna som jag? Tog två år av forskning (ja det jag kan göra:läsa rapporter, se filmer, snacka med folk) till att ens börja *tro* att det kan ha varit en konspiration.

Sen finns det hundratals konspirationer runt om i världen folk vägrat tro på trots att bevisen fanns där. Ta bara Polen och de döda kropparna som "hittades" i det ockuperade radiohuset utanför Tyska gränsen.
_____Fiktiv diskussion mellan två tyska medborgare_____

M1: Det var ju polacker i polsk militäruniform!
Då är det ju klart att Polen atackerade först!...

M2: Men det försvann ju ett par polacker för inte så länge från ett arbetsläger....

M1: Va?? Hahha du skämtar? Att man skulle ha tagit folk som liknar polacker från ett arbetsläger, sytt kläder åt dem och sedan "skjutit" dem där i radiostationen? Nääähhh aldrig i livet! Detta är ju våra soldater, de skulle aldrig lura det Tyska folket på så sätt...dessutom är det ju uppenbart att det är polacker, det visar den statliga utredningen och det är polska uniformer!

M2:...me...men...Logiken säger mig att det jag ser är falskt, att sanningen måste vara någon annan då det inte finns en anledning till att Polen skulle anfalla Tyskland först.

M1: ÄH din toke...Tyst med dig. Anklagar du Tyska soldater för att ljuga för folket?

M2: ...Ne...Nej absolut inte men uniformerna är ganska gamla, polackerna använder inte dessa uniformer längre.

M1: Jaha? Jasså? Så bara för att uniformerna inte är högsta modet så är dessa inte polacker?

M2: De...Det var inte det jag sa! De är visst polacker, liknar polacker i alla fall. Men de vart tvingade hit eller så var de redan döda när de kom. Regeringen måste ha planerat detta för att få invadera Polen och ta tillbaka Dresden.

M1: Näh nu går du för långt. Så inte är det bara våra soldater, utan vår regering som ligger bakom detta? Vår älskade president? Och detta säger du till mig idag, när vi har vårt land som blivit invaderat! Nu när vårt land lider!
Fy skäms på dig. Dessutom hade visst polackerna anledning att invadera oss först. Ryssarna pressade dem till det! Det var krig mot oss eller krig mot Ryssarna.

M2: Fast...Vi hade ju ett fredsavdrag med Ryssarna plus så kan ledaren ha gjort en hemlg pakt om att dela up Polen.

M1: Hah Hah! Dela up Polen med Ryssarna...Som om vi någonsin skulle bekanta oss med de där ...östbolshevikerna.

Vi kommer aldrig att få veta den hundra procentiga sanningen vilket ni heller inte lyckats. Men man måste utgå från vad som verkar logiskt och det verkar inte logiskt att Al-Quada skulle: 1. Vilja atackera först och 2. Klara att ta sig förbi all flygsäkerhet.
Citera
2008-05-14, 01:15
Medlem
Majavas avatar
Citat:

Jag skrev att ni också håller med om att bland annat byggnaden försäkrades mot terror dåd någon dag innan (finns ju dockumenterat överallt) men att ni anser att det tog 2 månader att förhandla fram det där kontraktet...någon gjorde det i alla fall.

En annan sak, nej sprängmedlen skulle förmodligen inte överleva 6 timmar...sen var poängen just precis det. Att byggnader har brunnit mellan 6 och 48 timmar , byggnader med stålkonstruktion, och inte kollapsat.

Inte två månader, 2 år tog det att förhandla fram alla försäkringsvillkoren. Som sagt: när det gäller sådär stora byggnader så går man inte bara till sitt lokala försäkringsbolag och skriver på ett standardpapper.

Istället för att häva ur dig saker som redan blivit motbevisat flera gånger i den här tråden, kan du inte gå in i tråden för verifierade fakta om 9/11 och påpeka vilka felaktigheter som finns där? Alternativt hålla dig till ETT ämne istället för att diskutera 50 olika samtidigt.
Citera
2008-05-14, 01:47
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Vadå sånna som jag? Tog två år av forskning (ja det jag kan göra:läsa rapporter, se filmer, snacka med folk) till att ens börja *tro* att det kan ha varit en konspiration.

Det gäller ju även att värdera och kritiskt granska den information du tar del av och här fallerar foliehattssidan tyvärr väldigt ofta.

Har du överhuvudtaget satt dig in i källkritiksproblematiken t.ex.?
Citera
2008-05-14, 07:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag kan läsa alldeles utmärkt tackarsåmycket. Det är faktiskt jätteroligt att du framför att en meningsmotståndare inte är av samma åsikt som någon form av bevis.

Citat:
Du får ursäkta men jag förstår inte poängen. Sprängmedlen skulle inte överlevt en brand? Men ändå hävdar du att WTC7 sprängdes efter sex timmar brand för att ingen skulle hitta de dolda sprängmedlen. Om sprängmedlen i WTC7 inte kunde överleva sex timmars brand förstår jag inte vilka sprängmedel du hävdar användes för just WTC7.
Citera
2008-05-14, 09:17
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Man tänker ju att du under två års forskning skulle ha snappat upp namnet på Larry Silverstein, men jag förmodar att för stora hjärnor så är yttepytte detaljer inte så viktiga.
Citera
2008-05-14, 09:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Inte två månader, 2 år tog det att förhandla fram alla försäkringsvillkoren. Som sagt: när det gäller sådär stora byggnader så går man inte bara till sitt lokala försäkringsbolag och skriver på ett standardpapper.

Var han verkligen försäkrad specifikt mot terrorism? Vad jag förstår innebar hans försäkring att man exkluderade "Acts of war", men försäkringsbolagen valde att inte använda den klausulen för att slippa betala.

Vad jag förstår var de heller inte klara när attacken skedde:

Citat:
Ursprungligen postat av Gravy@Jref
The Silverstein WTC insurance policies and claims were very complicated, involving about 23 insurance companies and many policies. Some of the wording in those policies had not even been finalized at the time of the attacks, which made the court decisions more difficult.

Det här är vad jag förstår domstolsutslaget:

http://www.nysd.uscourts.gov/rulings/03cv0332_opinion_060806.pdf

men jag sitter på jobbet och har inte hunnit plöja igenom det.

/S
Citera
2008-05-14, 16:39
Medlem
Finska Pinnens avatar
Titta! En byggnad som rasar på grund av brand. Eller kanske det var en kontrollerad demolition?

http://www.liveleak.com/view?i=ff1_1210707903
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in