2007-05-08, 10:44
Medlem
Jag skulle vilja se källor till punk 7, och punkt 8 kändes rätt löjlig med tanke på alla anhöriga, och sedan hittade man ju kroppar och rester på platserna också.
Citera
2007-05-08, 10:51
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag hinner inte vara med så mycket i diskussionen idag pga att jag kommer att ha min uppkoppling avstängd en stor del av tiden idag pga underhåll.

Skulle alla kunna vara överens om de här punkterna?

1.Vi utesluter inte helt och hållet att det kan ha rört sig om ett planerat attentat iscensatt av regeringen, därför att.........

Helt säker kan man givetvis inte vara, det intressanta är om det är plausibelt eller inte. Så visst, regeringen kan ligga bakom men jag har inte sett något övertygande i bevisväg som pekar åt det hållet varför jag avfärdar det som en vild spekulation. Visa mig hårda verifierbara bevis så har jag inga problem att ändra uppfattning i den frågan.

Citat:
2.Det är många som har åsikten att två plan plus bränslet aldrig skulle kunna sänka tornen så snabbt och så totalt som de gjorde.

Jäpp.

(det finns en hel del som tror att jorden är platt också, eller att man kan bota AIDS genom att ha sex med oskulder... åsikter är inget substitut för kunskaper i fysik, naturlagar och logiskt tänkande)

Citat:
3.Vi såg inget av planen i explosionsögonblicket och därför kan vi inte utesluta helt och hållet att det kan ha varit en explosion inifrån tornet av något slag i syfte att skada tornen mer än vad planen gjort på naturlig väg. För att dölja explosionen lät man den inträffa i samma stund som planen exploderade för att ingen skulle märka något.

Helt riktigt, vi kan heller inte utesluta Kims ostteori.

Citat:
4.Vi kan heller inte utesluta att det kan ha funnits last ombord på planen som var avsedd att åsamka tornen större skada än var själva planen och bränslet hade gjort.

Helt riktigt, vi kan heller inte utesluta Kims ostteori.

Citat:
5.Flashen som syntes kan ha varit ett naturligt fenomen, men det kan också ha varit något annat som var avsett att borra in planen i tornet. Om nu flashen uppstod när planet träffade byggnaden så vet vi inte vad planets nos var byggt av, eller om det satt något där som var ditsatt utan att det syntes. Träffade inte planet så får man givetvis söka en annan tänkbar förklaring till flashen. Är vi säkra på att flashen var något 100% helt naturligt när metal mötte metal?

Helt säkra kan vi givetvis inte vara. Men eftersom bildbevisen pekar mot att flashen kommer i samband med träffen och inte innan (vill du bestrida det så är du välkommen att ta dig an min skiss på bildruta 80 och förklara var jag har fel) och det har observerats flashar i andra liknande sitautioner (eller situation skall jag väl säga då det bara är testkraschen med F-4-planet jag avser) så verkar det absolut mest rimligt att det är ett naturligt fenomen.

Citat:
6.Det smälta materialet som rann ur tornen medan de stod, i alla fall det som syntes i ena tornet kan ha varit smält stål, vi kan knappast utesluta det eller?

Nej, men tills dess att det finns hård bevisning för att det var stål så tror jag inte att det var det. Jag tror inte att det var ost heller även om inte det kan uteslutas.

Citat:
7.Sen har vi alla varningar dagen före, pentagon anställda ställde in sina flygresor pga säkerhetsskäl. osv, det finns betydligt mer. Ni håller med?

Nej, jag har inte sett verifierbara uppgifter på detta. Det florerar enorma mängder rykten om vem som gjorde vad dagarna innan, aktiekurser, judar som inte gick till jobbet och så det här med slipsfarbröder som inte flög. Jag väljer att förhålla mig sunt skeptisk tills jag sett hårda källor på anomalier. Ta exempelvis Pentagonkillar som inte flög den dagen. Hur många flygresor tror du att Pentagontjänstemän företar sig varje dag? Rätt många va? OK, det är knappast orimligt att de ibland ställs in eller bokas om till andra dagar, vilket är helt normalt. Jag kan dock tänka mig att alla sådana fall som inträffade den här dagen direkt fördes in i på mystiska listan av konspirationsteoretikerna.

Vad gäller varningar så är det alltid lätt att vara efterklok. Man kanske borde ha vidtagit åtgärder, varken du eller jag vet hur mycket varningar man fick, vi kan bara spekulera. Men det lär ju regna in rätt mycket varningar varje dag, varav de flesta kan avfärdas som luft. Hur skall man veta vilka man måste ta på allvar? Och ponera att de fått informationen att något skulle hända med hjälp av flygplan... skulle man dra i handbromsen på samtliga flygplatser i hela landet? Då skulle man ju verkligen ha gett bort ett fint verktyg till terroristerna "Oj, det räcker med att vi hotar med något så skiter de knäck och hela landet pajar ihop... coolt".

Citat:
8.Hur vet vi att det verkligen var ett plan med passagerare och kapare? Har vi svart på vitt bevis för den saken, eller skulle möjligheten finnas att kunna manipulera det på något sätt?

Bortom rimligt tvivel. Det finns DNA-identifikationer, filmer, vittnen, vrakdelar...

Citat:
9.De blixtar som syntes inifrån tornet, och som syns tydligt på många klipp skulle kunna vara saker som exploderar, men nödvändigtvis inte bomber utan saker som är explosiva, gastuber osv. Men det skulle även kunna vara nåt som var ditsatt för att skada tornen.

Det KAN det givetvis vara, men återigen, är det troligt? Finns det mer skäl att tro att det var riggade saker som skulle smälla än att det var ost?

Citat:
10.Alla vittnen som hörde upprepade explosioner, och som finns upptagna på ett flertal band skulle kunna vara saker som exploderar naturligt, men också bomber som briserar, rätt?

Visst skulle det kunna vara bomber, men återigen, det är inte troligt.

Citat:
11.WTC7 skulle kunna vara imploderad, kan vi ute sluta att den inte var det till 100%?

Vi kan nästan aldrig utesluta något till 100%, men den teorin är så full av hål och så ologisk att det är mer troligt att jag röstar på kristdemokraterna än att jag börjar tro på den.

Citat:
Vad tycker ni?

Lägg märke till att jag enbart frågar om dessa påståenden går att utesluta helt och hållet?

Jo, jag la märke till det, men det är ju av begränsat intresse. Jag tycker om ord som "rimligt" och "troligt", då faller rätt många av dina frågor ganska hårt. För vi kan ju inte utesluta att Cthulhu finns på riktigt heller... även om de flesta är överens om han bara är en fiktiv figur skapad av HP Lovecraft (det FINNS faktiskt folk som tror på cthulhu-myterna).
Citera
2007-05-08, 10:58
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Jag hinner inte vara med så mycket i diskussionen idag pga att jag kommer att ha min uppkoppling avstängd en stor del av tiden idag pga underhåll.

1.Vi utesluter inte helt och hållet att det kan ha rört sig om ett planerat attentat iscensatt av regeringen, därför att.........

2.Det är många som har åsikten att två plan plus bränslet aldrig skulle kunna sänka tornen så snabbt och så totalt som de gjorde.
Nej, en handfull har den teorin, men inget som helst stöd i forskarvärlden. Dr. Steven Jones är väl den som kritiserat den officiella versionen mest, underbyggd av falska fakta. Trots att han faktiskt är fysiker är det ingen vetenskaplig tidning som velat publicera hans artiklar om 9/11.

Så NEJ. Där kan vi verkligen inte vara överens.

Citat:
3.Vi såg inget av planen i explosionsögonblicket och därför kan vi inte utesluta helt och hållet att det kan ha varit en explosion inifrån tornet av något slag i syfte att skada tornen mer än vad planen gjort på naturlig väg. För att dölja explosionen lät man den inträffa i samma stund som planen exploderade för att ingen skulle märka något.
Givetvis såg vi inte det. Vi kan heller inte utesluta att kaparna snabbt lämnade cockpiten innan explosion - tog hissen ner och åkte med bin Ladens familj hem igen.

Citat:
4.Vi kan heller inte utesluta att det kan ha funnits last ombord på planen som var avsedd att åsamka tornen större skada än var själva planen och bränslet hade gjort.
40.000 liter jetbränsle gör väl sitt, tycker du inte det? Dina argument om att vi inte kan utesluta något är patetiska. Vi kan inte utesluta att det var ett målat militärplan, obemannat med radiostyrning. Vi kan heller inte utesluta att det var Elvis som styrde planen. Stick to the facts baby!

Citat:
5.Flashen som syntes kan ha varit ett naturligt fenomen, men det kan också ha varit något annat som var avsett att borra in planen i tornet. Om nu flashen uppstod när planet träffade byggnaden så vet vi inte vad planets nos var byggt av, eller om det satt något där som var ditsatt utan att det syntes. Träffade inte planet så får man givetvis söka en annan tänkbar förklaring till flashen.
Samma sak här. Det finns en MASSA saker som vi inte kan utesluta. NIST forskargrupp kom fram till i sina analyser att blixten kom 0.03 sek efter träff i båda fallen. Och efter att jag noga studerat alla tänkbara vinklar så kan man inget annat än att hålla med. Så tydligt är det.

Citat:
6.Det smälta materialet som rann ur tornen medan de stod, i alla fall det som syntes i ena tornet kan ha varit smält stål, vi kan knappast utesluta det eller?
Precis där det rinner flytande metall är precis där som det borde befunnit mest flygplansdelar. Flygplanets riktning är precis mot det hörnet. Där borde då rimligen befunnit sig en hel del aluminium. Och vad fanns i innerväggarna? Gips! Titta här på vad som sker om man hettar upp aluminium och gips:
http://video.google.com/videoplay?docid=1597927349547794014&q=aluminium+pl aster
Ganska likt det som regnar ner, tycker du inte det?

Citat:
7.Sen har vi alla varningar dagen före, pentagon anställda ställde in sina flygresor pga säkerhetsskäl. osv, det finns betydligt mer. Ni håller med?
Lögner, alltsammans. Visst fanns det en och annan som ställde in sina resor den dagen. Men du kan säkerligen göra ett nedslag VILKEN dag som helt och hitta pentagonanställda som ställt in en resa. Det är ett krystat argument.

Citat:
8.Hur vet vi att det verkligen var ett plan med passagerare och kapare? Har vi svart på vitt bevis för den saken, eller skulle möjligheten finnas att kunna manipulera det på något sätt?
Tänk om det INTE är ett plan med passagerare? Då har du en MASSA anhöriga som är med i konspirationen, passagerare som ringt hem från planen har ju pratat med sina anhöriga och förklarat läget.

Citat:
9.De blixtar som syntes inifrån tornet, och som syns tydligt på många klipp skulle kunna vara saker som exploderar, men nödvändigtvis inte bomber utan saker som är explosiva, gastuber osv. Men det skulle även kunna vara nåt som var ditsatt för att skada tornen.

10.Alla vittnen som hörde upprepade explosioner, och som finns upptagna på ett flertal band skulle kunna vara saker som exploderar naturligt, men också bomber som briserar, rätt?
Saker och ting exploderar vid en brand. Jag hittade denna artikel då jag googlade:
http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&sect2=158&id=156125

En vanlig liten villa brand, tillräckligt med gas samlades i vinden för att taket skulle explodera bort.

Citat:
11.WTC7 skulle kunna vara imploderad, kan vi ute sluta att den inte var det till 100%?
Gå in på www.firehouse.com och läs brandmännens berättelser från den dagen. Ett STORT antal brandmän säger upprepande gånger till journalister att WTC7 börjar luta kraftig (långt innan det börjar falla). Captain Chris Boyle
vittnar om att 1/3 av WTC 7 är borta från södra sidan. Där finns bara ett stort gapande hål där det brinner våldsamt ifrån. När reportern frågade honom hur nära han kom så svarade han att han var precis framme vid byggnaden, hela vägen fram. Det är ett trovärdigt vittne!

Citat:
Vad tycker ni?

Lägg märke till att jag enbart frågar om dessa påståenden går att utesluta helt och hållet?
En rationell hjärna utesluter dina teorier tämligen snabbt, men visst, det finns möjligheter till allt.
Citera
2007-05-08, 10:59
Bannlyst
Citat:

Varför skulle de ställa in saker pga yttre hot mot flyg, om det nu var så att de själva visste när de skulle köra in ett missilbestyckatflygplan? När man dessutom pratar om att flera skulle börja göra det här, så undrar jag hur många som är inblandade i konspirationen. Måste det inte vara lite knepigt att få tyst på alla efteråt?
Citera
2007-05-08, 11:16
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Precis där det rinner flytande metall är precis där som det borde befunnit mest flygplansdelar. Flygplanets riktning är precis mot det hörnet. Där borde då rimligen befunnit sig en hel del aluminium. Och vad fanns i innerväggarna? Gips! Titta här på vad som sker om man hettar upp aluminium och gips:
http://video.google.com/videoplay?docid=1597927349547794014&q=aluminium+pl aster

Cool video... Du har åtminstonde övertygat mig om att det inte var ost. Eller, man kan ju inte UTESLUTA ost, men jag finner det mindre troligt...
Citera
2007-05-08, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Nej, en handfull har den teorin, men inget som helst stöd i forskarvärlden. Dr. Steven Jones är väl den som kritiserat den officiella versionen mest, underbyggd av falska fakta. Trots att han faktiskt är fysiker är det ingen vetenskaplig tidning som velat publicera hans artiklar om 9/11.

Så NEJ. Där kan vi verkligen inte vara överens.

Givetvis såg vi inte det. Vi kan heller inte utesluta att kaparna snabbt lämnade cockpiten innan explosion - tog hissen ner och åkte med bin Ladens familj hem igen.

40.000 liter jetbränsle gör väl sitt, tycker du inte det? Dina argument om att vi inte kan utesluta något är patetiska. Vi kan inte utesluta att det var ett målat militärplan, obemannat med radiostyrning. Vi kan heller inte utesluta att det var Elvis som styrde planen. Stick to the facts baby!

Samma sak här. Det finns en MASSA saker som vi inte kan utesluta. NIST forskargrupp kom fram till i sina analyser att blixten kom 0.03 sek efter träff i båda fallen. Och efter att jag noga studerat alla tänkbara vinklar så kan man inget annat än att hålla med. Så tydligt är det.

Lögner, alltsammans. Visst fanns det en och annan som ställde in sina resor den dagen. Men du kan säkerligen göra ett nedslag VILKEN dag som helt och hitta pentagonanställda som ställt in en resa. Det är ett krystat argument.

Tänk om det INTE är ett plan med passagerare? Då har du en MASSA anhöriga som är med i konspirationen, passagerare som ringt hem från planen har ju pratat med sina anhöriga och förklarat läget.

Saker och ting exploderar vid en brand. Jag hittade denna artikel då jag googlade:
http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&sect2=158&id=156125

En vanlig liten villa brand, tillräckligt med gas samlades i vinden för att taket skulle explodera bort.

Gå in på www.firehouse.com och läs brandmännens berättelser från den dagen. Ett STORT antal brandmän säger upprepande gånger till journalister att WTC7 börjar luta kraftig (långt innan det börjar falla). Captain Chris Boyle
vittnar om att 1/3 av WTC 7 är borta från södra sidan. Där finns bara ett stort gapande hål där det brinner våldsamt ifrån. När reportern frågade honom hur nära han kom så svarade han att han var precis framme vid byggnaden, hela vägen fram. Det är ett trovärdigt vittne!

En rationell hjärna utesluter dina teorier tämligen snabbt, men visst, det finns möjligheter till allt.

Bra, och det jag ville höra.

Nästa fråga, kan man anklaga en motståndarsida och direkt säga att några har 100% fel om man inte till 100%, utom tvivel, svart på vitt kan bevisa sin egen sak?

Ja eller nej

Som det där med smält stål, kan du utom tvivel till 100% bevisa att det är gips?

Om inte, hur skall vi tro dig?

Och hur kan du säga att det INTE skulle kunna vara något annat, som smält metall?
Citera
2007-05-08, 11:35
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Som flera påpekat är det mycket vi inte kan utesluta. Men jag är stolt över att min ostteori finner fler och fler anhängare

Citat:
2.Det är många som har åsikten att två plan plus bränslet aldrig skulle kunna sänka tornen så snabbt och så totalt som de gjorde..
Men ingen har kunnat bevisa att andra alternativ är möjliga

Citat:
J3.Vi såg inget av planen i explosionsögonblicket och därför kan vi inte utesluta helt och hållet att det kan ha varit en explosion inifrån tornet av något slag i syfte att skada tornen mer än vad planen gjort på naturlig väg. För att dölja explosionen lät man den inträffa i samma stund som planen exploderade för att ingen skulle märka något.
Det finns de som tror att planet var ett hologram. Inte heller omöjligt.

Citat:
Som flera skrivit finns det en massa saker vi inte kan utesluta bara för att det inte var omöjligt.

Citat:
5.Flashen som syntes kan ha varit ett naturligt fenomen, men det kan också ha varit något annat som var avsett att borra in planen i tornet. Om nu flashen uppstod när planet träffade byggnaden så vet vi inte vad planets nos var byggt av, eller om det satt något där som var ditsatt utan att det syntes. Träffade inte planet så får man givetvis söka en annan tänkbar förklaring till flashen. Är vi säkra på att flashen var något 100% helt naturligt när metal mötte metal?
Ingen annan teori än de naturliga förklaringarna är direkt styrkt. Ljusskenet kan också vara ljuset från en ljussabel som satt längts fram för att skära upp fasaden

Citat:
Som sagt. Det kan vara rester av planet. Eller ost.

Citat:
Absurt argument. Världen är stor och det finns miljarder människor i den. Att kräva att alla dessa människor skall uppföra sig enligt ett bestämt schema är fånigt. Vad säger att de pentagonanställda som avbokade inte varit på samma bögbordell dagen innan och blivit sjuka av för mycket spunk? För handen på hjärtat, det är inte heller omöjligt.

Citat:
För att konspirationen - om vi tror att planen var bogus -plötsligt växte till hundratals inblandade i form av släktingar som än idag håller tyst om det.

Citat:
Huh? Du skrev just nu att det antingen var bomber eller inte bomber. Fast på ett omständigt sätt.

Citat:
Om jag hör en kraftig explosion skulle jag nog också säga att det lät som en bomb. Det innebär inte att jag vet att det var en bomb som small

Citat:
11.WTC7 skulle kunna vara imploderad, kan vi utesluta att den inte var det till 100%?
Sorry. Kan för lite om WTC7 för att uttala mig.

Citat:
Vad tycker ni?
I all välmening. Jag uppskattar frågeställlningen. Men alla "om" är för många för att jag skall tro att det hänt.

Citat:
Absolut, men som sagt....ost.

Citat:
Om inte, så verkar ju båda sidor ha en mening att hålla den här diskussionen utan att kallas fundamentalister och foliehattar.

Tyvärr är jag allltför besviken på ert duckande och hoppande för att kunna ta er på riktigt, riktigt allvar. Och då har jag - i princip- ändå bara försökt få svar på en enda fråga utan att få ett ordentligt svar. Därmed inte sagt att debatten inte skall hållas rumsren.
Citera
2007-05-08, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Som flera påpekat är det mycket vi inte kan utesluta. Men jag är stolt över att min ostteori finner fler och fler anhängare

Men ingen har kunnat bevisa att andra alternativ är möjliga

Det finns de som tror att planet var ett hologram. Inte heller omöjligt.

Som flera skrivit finns det en massa saker vi inte kan utesluta bara för att det inte var omöjligt.

Ingen annan teori än de naturliga förklaringarna är direkt styrkt. Ljusskenet kan också vara ljuset från en ljussabel som satt längts fram för att skära upp fasaden

Som sagt. Det kan vara rester av planet. Eller ost.

Absurt argument. Världen är stor och det finns miljarder människor i den. Att kräva att alla dessa människor skall uppföra sig enligt ett bestämt schema är fånigt. Vad säger att de pentagonanställda som avbokade inte varit på samma bögbordell dagen innan och blivit sjuka av för mycket spunk? För handen på hjärtat, det är inte heller omöjligt.

För att konspirationen - om vi tror att planen var bogus -plötsligt växte till hundratals inblandade i form av släktingar som än idag håller tyst om det.

Huh? Du skrev just nu att det antingen var bomber eller inte bomber. Fast på ett omständigt sätt.

Om jag hör en kraftig explosion skulle jag nog också säga att det lät som en bomb. Det innebär inte att jag vet att det var en bomb som small

Sorry. Kan för lite om WTC7 för att uttala mig.

I all välmening. Jag uppskattar frågeställlningen. Men alla "om" är för många för att jag skall tro att det hänt.

Absolut, men som sagt....ost.

Tyvärr är jag allltför besviken på ert duckande och hoppande för att kunna ta er på riktigt, riktigt allvar. Och då har jag - i princip- ändå bara försökt få svar på en enda fråga utan att få ett ordentligt svar. Därmed inte sagt att debatten inte skall hållas rumsren.

Vad du vill säga är att.

Vi anklagar er för att vara fanatiska foliehattar, medans vi som inte kan bevisa nåt till fullo har helt och hållet rätt?
Citera
2007-05-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
En bra fråga; 60 fps är vad som anges i filens meta-data:

Jag vet inte något ingående om videoformat, men det verkar stämma. Nu
när du påpekar det, så undrar jag över om filmen är tagen från TV, eller om
den kommer från råmaterialet. Har den passerat TV:n, så måste den vara
interpolerad på något vis.
Efter att ha studerat denna video så långt jag tycker det är rimligt så tror jag att:
Vad vi ser är en videofil som processats fram från ett original som är en NTSC video, interlaced.
I processen så har man
  • beskurit, ("croppat") bildrutorna till 400*400 pixels
  • kört de-interlace och fått fram dubbel nominell framerate
  • komprimerat om de processade bildrutorna med en Codec som heter "Sorensson"
  • packat ihop det hela i ett filformat som brukar kallas .mov
Av praktiska skäl sätter/anger man framerate till 60, men hårddraget så skulle det vara 59,94.

Processen kan mycket väl ha utgått från en TV-utsändning som fångats in i en PC.
Så länge TV-bolaget inte ändrat geometrin i bilden, så kan man köra en framgångsrik de-interlace.
Croppningen kan vara gjord för att maska av TV-bolagets logga etc.
I filnamnet finns ju "CNN", och det kan ju vara en bra ledtråd.

Och: vid single-step genom filen ser jag tydligt att den flash som syns kommer när planets nos hunnit en bit in i fasaden.
YMMV...
Quicktime player ger tyvärr inga exakta frame-nummer att referera till....

/T
Citera
2007-05-08, 11:39
Bannlyst
Ni förstår poängen med min diskussion och vad jag vill få fram va?
Citera
2007-05-08, 11:43
Medlem
Erik1974s avatar
[quote]
Citat:
Bra, och det jag ville höra.

Nästa fråga, kan man anklaga en motståndarsida och direkt säga att några har 100% fel om man inte till 100% utan tvivel, svart på vitt kan bevisa sin egen sak?

Ja eller nej
Nej, och det har jag inte gjort heller. Det har däremot du gjort då du sa att du är 100% säker på att blixten kom innan träff. Gå själv tillbaka och kolla vad du har sagt om du inte tror mig. Det finner jag märkligt då en enad forskarkår (och i denna ingår inte Dylan Avery med c/o) kommer fram till motsatsen!!

Citat:
Som det där med smält stål, kan du utom tvivel till 100% bevisa att det är gips?
Men det är väl ett märkligt resonemang du för. Jag söker logiska lösningar. Vi vet att planet hade riktning mot just det hörnet, och att det rimligen fanns en större mängd aluminium. Vi vet att varje våningsplan bestod av en sjuhelvetes massa kontorsmaterial (datorer, skrivbord, papper, stolar, hyllor, böcker, etc. etc.) som mycket väl kan ha samlats i den hörnan. Givetvis kan jag inte med 100 % säkerhet säga att det var gips, men jag har visat att möjligheten fanns. När ska du börja med samma sak i detta debattforum? Gång på gång har vi visat med illustrationer, samt svarat med faktaunderstödda argument. Snart är det din tur att göra samma sak.
Citera
2007-05-08, 11:46
Bannlyst
[quote=Erik1974]
Citat:
Nej, och det har jag inte gjort heller. Det har däremot du gjort då du sa att du är 100% säker på att blixten kom innan träff. Gå själv tillbaka och kolla vad du har sagt om du inte tror mig. Det finner jag märkligt då en enad forskarkår (och i denna ingår inte Dylan Avery med c/o) kommer fram till motsatsen!!

Men det är väl ett märkligt resonemang du för. Jag söker logiska lösningar. Vi vet att planet hade riktning mot just det hörnet, och att det rimligen fanns en större mängd aluminium. Vi vet att varje våningsplan bestod av en sjuhelvetes massa kontorsmaterial (datorer, skrivbord, papper, stolar, hyllor, böcker, etc. etc.) som mycket väl kan ha samlats i den hörnan. Givetvis kan jag inte med 100 % säkerhet säga att det var gips, men jag har visat att möjligheten fanns. När ska du börja med samma sak i detta debattforum? Gång på gång har vi visat med illustrationer, samt svarat med faktaunderstödda argument. Snart är det din tur att göra samma sak.

Jag hävdade min åsikt om blixten, du hävdade din, det var inte jag som frenetiskt försökte tvinga på dig min egen åsikt om saken. Gå tillbaka och läs.

Titta på hur du själv agerade, och din kompanjon.

Ni försökte tvinga på oss er uppfattning, som vi inte delade. Därmed inte sagt att någon av oss hade rätt.

Att visa en åsikt är inte detsamma som att komma med rena anklagelser och angrepp som foliehattar, fundamentalister, pajaser, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in