2008-01-02, 22:29
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Det är fullt möjligt att ringa från ett flygplan, åtminstone över bebyggt område. Detta säger till och med Verizons och AT&Ts talespersoner,

För att inte tala om att ett flertal, en majoritet vill jag tom minnas, av samtalen inte gjordes från mobiltelefoner utan från flygtelefoner.

/S
Citera
2008-01-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Ursäkta mig ocksà, men enligt amerikanska myndigheter och experter behövs det inte sprängas i WTCtornen med ledningar och sprängladdningar. Det var ju bara tutta pà och tornen faller ihop som korthus. Jag kan inte fatta att OBL behövde kapa plan för att göra det. Enklast vore ju att hyra nàgra vàningsplan istället för att kapa nàgra flygplan, ha, ha, ha. Slipper man flyglektioner, mm. Muhammed Atta var ju rätt presentabel! Hade ju kunnat sätta pà sig en kostym, startat en firma och hyrt in sig i WTC. Visum hade han, ju. Etc. De andra 18 hade kunnat riggas upp som anställda, o.s.v. Kan inte fatta att universalgeniet OBL komplicerade saker och ting sà otroligt och ändà lyckades. Làter som en saga eller ren fantasi. Hollywood?

Hursomhelst har jag gjort en liten sammanfattning av läget pà http://heiwaco.tripod.com/nist.htm där den, s.k. korthusteorin analyseras. Korthuset är rätt starkt, minst sagt, men, som sagt, det var bara att tutta pà ... och puff, puff.

Ett modellprov att utföras i ett kök sammanfattas ocksà. Tutta pà. Och se vad som händer.

Det är inte lika spektakulärt som en Hollywoodäventyrsfilm à la 911 men nog sà lärorikt.

Vad dillar du om egentligen? NIST är ju väldigt klara med att det var strukturskadorna som planen gjorde i kombination med eldhärdarna som försvagade konstruktionen som fällde tornen.

"The collapse of the WTC towers was not caused either by a conventional building fire or even solely by the concurrent multi-floor fires that day. Instead, NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large, jet-fuel ignited multi-floor fires weakened the now susceptible structural steel. No building in the United States has ever been subjected to the massive structural damage and concurrent multi-floor fires that the towers experienced on Sept. 11, 2001."

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

Att du sedan tar upp detta med att allt stål inte försvagades är ju bara bra, eftersom NIST senare skriver att en viktig faktor till kollapsen var att stålet försvagades asymmetriskt vilket ökade belastningen på en del av strukturen...
Citera
2008-01-02, 22:30
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

Faktiskt ett bra exempel! Tror du att det ligger en konspiration bakom tsunamin också?

/S

För Danielssons del så är det nog frågan om en mörkläggning angående vad han gjorde den natten. Men det handlar nog mer om att vi hade fel man på fel post. Det är många pajasar som sitter längst upp i hiearkin i detta land och USA verkar dessvärre inte mycket bättre på den punkten.

Citat:
Vågar jag gissa på att han tittat på TV4Fakta och Loose Change / 911 Mysteries?

/S

Loose change, gick den på TV ?? Den är ju en av de sämsta filmerna med massa uppenbara faktafel... Men det är ju samtidigt kul att dom visar upp en annan sida i TV om det hela, trots att jag tyckte dom valde fel film. Det är kul att fler och fler verkar få upp ögonen !
Citera
2008-01-02, 22:32
Medlem
Citat:
För att inte tala om att ett flertal, en majoritet vill jag tom minnas, av samtalen inte gjordes från mobiltelefoner utan från flygtelefoner.

/S

Det känns verkligen som om 9/11-debatten går runt i en cirkel. Samma saker tas upp, gång efter gång. Och när man väl är klar med en person och sak så kommer en helt ny och rapar upp allt han "lärt sig" från Loose Change om att stålet inte smälte, om att mobiltelefoner inte fungerar på så hög höjd, att det var en massa explosioner (som endast kan ha kommit från CIAs thermite-bomber, så klart), etc etc.
Citera
2008-01-02, 22:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
För Danielssons del så är det nog frågan om en mörkläggning angående vad han gjorde den natten. Men det handlar nog mer om att vi hade fel man på fel post. Det är många pajasar som sitter längst upp i hiearkin i detta land och USA verkar dessvärre inte mycket bättre på den punkten.

Precis. Och det sammanfattar min uppfattning om 911. Det var många som gjorde ett kackigt jobb och var dåligt förberedda inför den 11 september 2001. Men det gör inte det hela till ett verk av NWO.

/S
Citera
2008-01-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jaha, då var vi där igen då......

Det du såg var ta mig fan ingen dokumentär, utan en avsiktligt hopkokad förbannad lögnaktig konspirationsfilm!!!

Precis allt i den filmen har förklarats och motbevisats grundligt på alla sätt och vis, och allt av det har diskuterats och framlagts många gånger i denna tråd.

I princip allt som påstås i den filmen är lögner, avsiktligt förvrängda fakta, eller feltolkningar av vad som sägs, ses eller sker i verkligheten.

Kaparna fanns i USA, bevisligen....

Ingen av kaparna fanns i livet efter dådet, utom Moussaoui som ju greps vad jag förstått greps redan före dådet för att hans uppehållstillstånd inte var i ordning eller nåt sådant.

Det går att ringa från flygplan från de höjder det var tal om.

Dr Tinnitus
Du får gärna kort förklara vad som är lögner och förvrängd fakta lite sammanfattat. Det är väl jag som bara helt är inne i dokumentären nu.
Det är den första jag sett. Ej heller läst något annat om konspirationsteorierna.
Hur kunde tex de sk "black boxes" totalt förintas? Hur kunde en av kaparnas pass återfinnas helt oberört?
Vad säger man om Bin-Laden videon där han tar på sig attentatet som i dokumentären hävdas vara falsk? Det här med att Bin-Laden har guldring, annat kroppsspråk, är högerhänt osv..
I dokumentären sas det att ca 1 av 100 mobilsamtal kan lyckas komma fram från ett plan på sådan höjd. Hur kan så många samtal komma fram som det gjorde? Varför pratar flygvärdinnor och passagerare så konstlat med sin markpersonal och anhöriga?
Ahh orkar fan inte..ska läsa på lite mer..
Citera
2008-01-02, 22:50
Bannlyst
Citat:
Delar av stålramen stod kvar en stund. Merparten drogs såklart med i fallet ned, då våningarna var förankrade i stålramen...

Intressant, för på alla videklipp jag sett kunde man aldrig se en ram... inte ens direkt efter kollapsen, den var som bortsprängd! men du får gärna länka
Citera
2008-01-02, 22:53
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Ahh orkar fan inte..ska läsa på lite mer..

Det är en slug idé. Tråden för vederlagda teorier är ett bra ställe att börja, sen är det bara att hugga in på någon 911-tråd. Foliehattsargumenten återvinns med jämna mellanrum trots att de blivit motbevisade, så det spelar inte så stor roll var du börjar. Men precis alla saker du tog upp som exempel är debunkade.

En kul grej kan ju vara om du försöker hålla koll på hur många foliehattar som lyckas svara på raka frågor, ger verifierbara källhänvisningar osv. Du kan ju också räkna hur många inlägg de lyckats få in i den vederlagda tråden.

Lycka till.
Citera
2008-01-02, 22:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Hur kunde en av kaparnas pass återfinnas helt oberört?
)

Jag svarar på det här bara som ett exempel. Inga av kaparnas pass återfanns "oberörda".

Och jag undrar lite hur en hjälm från en rymdfärja som återinträder med 8 km/sekunden kan överleva ("helt intakt!"):

http://i168.photobucket.com/albums/u194/SLOB_2007/columbiaHelmet.jpg

/S
Citera
2008-01-02, 22:56
Medlem
Citat:
Hur kunde tex de sk "black boxes" totalt förintas? Hur kunde en av kaparnas pass återfinnas helt oberört?

De förstördes antagligen som en konsekvens av att de

1) Var ombord på flygplan som i höga hastigheter rammades in i skyskrapor
2) Varpå planen exploderade
3) Sedan var boxarna inne i ett hus som kollapsade
4) Varpå de begravdes under x antal miljoner ton

Citat:
Det här med att Bin-Laden har guldring, annat kroppsspråk, är högerhänt osv..

Det finns många muslimer som bär guldringar, kort exempel

http://supremeleaderiran.com/images/khamenei%20big%20hand.jpg

Citat:
I dokumentären sas det att ca 1 av 100 mobilsamtal kan lyckas komma fram från ett plan på sådan höjd. Hur kan så många samtal komma fram som det gjorde?

Och den "informationen" stämmer uppenbarligen inte. Om du lyfter ögat från tangentbordet och kollar en sida bakåt i tråden så kan du se en länk till en artikel där talespersoner från AT&T och Verizon berättar om hur det går att ringa från flygplan. Eller förresten, då ni konspirationsanhängare verkar oförmögna att göra annat än att titta på Youtube-film och rapa upp det ni tittat på här så länkar jag här,

“On land, we have antenna sectors that point in three directions — say north, southwest, and southeast,” she explained. “Those signals are radiating across the land, and those signals do go up, too, due to leakage.”

From high altitudes, the call quality is not very good, and most callers will experience drops. Although calls are not reliable, callers can pick up and hold calls for a little while below a certain altitude, she added.

Brenda Raney, Verizon Wireless spokesperson, said that RF signals actually can broadcast fairly high. On Sept. 11, the planes were flying low when people started using their phones. And, each call lasted 60 seconds or less."

http://telephonyonline.com/wireless/ar/wireless_final_contact/

Varför pratar flygvärdinnor och passagerare så konstlat med sin markpersonal och anhöriga?
Ahh orkar fan inte..ska läsa på lite mer.. [/quote]
Citera
2008-01-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xism
Intressant, för på alla videklipp jag sett kunde man aldrig se en ram... inte ens direkt efter kollapsen, den var som bortsprängd! men du får gärna länka

http://home.comcast.net/~jeffrey.king2/wsb/media/56016/site1074.jpg

http://img512.imageshack.us/img512/8870/spirewtc1original1200x16009as.jpg
Citera
2008-01-02, 23:01
Bannlyst
Citat:
Vad dillar du om egentligen? NIST är ju väldigt klara med att det var strukturskadorna som planen gjorde i kombination med eldhärdarna som försvagade konstruktionen som fällde tornen.

"The collapse of the WTC towers was not caused either by a conventional building fire or even solely by the concurrent multi-floor fires that day. Instead, NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large, jet-fuel ignited multi-floor fires weakened the now susceptible structural steel. No building in the United States has ever been subjected to the massive structural damage and concurrent multi-floor fires that the towers experienced on Sept. 11, 2001."

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

Att du sedan tar upp detta med att allt stål inte försvagades är ju bara bra, eftersom NIST senare skriver att en viktig faktor till kollapsen var att stålet försvagades asymmetriskt vilket ökade belastningen på en del av strukturen...

Du har inte läst min artikel. Tornen kollapsade inte, pga kollisionskador i ena väggen eller jetfuelbranden den första minuten. Nej - det var fortsatt brand - kontorsmöbler, etc. som utsatte den bärande konstruktionen i den s.k. 'initiation zone' för hetta sà att den plötsligt kollapsade. Det är alla överens om.

Orsaken till kollapsen, och det är den saken gäller, är, enigt Nist, att potentiell energi utlöstes ovan 'initiation zone', massan där ovan accelererade neràt och omvandlades till kinetisk energi (340 kWh i WTC1 fallet, dubbelt sà mycket i WTC2)) som ... PANG ... kraschade ner pà vàningsplanet i 'initiation zone' efter en färd pà 3.7 meter.

Det är orsaken till kollapsen. Följden av den orsaken är sedan, enligt Nist, att tornet faller ihop som ett korthus i tusen bitar. Det behövs alltsà bara 340 kWh att fälla hela WTC1!! 50 liter diesel!

Om du hänger med i resonemanget var det inte nödvändigt att kapa flygplan för att fälla tornen. Jag fattar inte varför OBL gjorde det sà komplicerat? Enklare att bara hyra in sig och se till att massan ovanpà kraschar ner, genom att t.ex. tutta pà kontoret.

Du har nog sett fôr mànga Hollywoodfilmer och tror pà vilka sagor som helst?Men jag fàr lova att säga att 911 var en snygg show. Undrar fortfarande vem som skrev musiken. But the show must go on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in