2007-04-17, 21:01
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det handlar inte om att det ska vara smällar, det handlar om att det ska vara smällar som med största sannolikhet är bomber. Nej, jag har inte letat efter videor som påvisar explosioner: du kommer med psåtåendet så då får du backa upp det med bevis. Det är inte min uppgift att bevisa dina teorier.
Så här skrev jag ifall du inte råkar minnas:

Det är ganska talande för vakthundarnas mentalitet att i en diskussion gällande eventuella sprängladdningar i WTC helt ignorera filmen som visar på att det smällde ordentligt där i krokarna.

Jag kommenterade själva föreställningen jag såg framför mig här på FB. Jag påstod inte att det var sprängladdningar i WTC, men annars kan vi ju alltid köra på beprövat manér där du skall förklara vad smällarna berodde på, och om du inte gör det så får jag förfölja dig under ett års tid med att du har en fråga att svara på. Det är inget jag direkt går igång på, men om du föredrar det viset så kan jag väl offra mig för din skull.
Citat:
Du har missförstått mig. Jag menade bara att du argumenterar vettigt och kommer inte med personangrepp, förrän nu.
Vafalls? Det där var ju bara lite humor. Om du inte tror att jag har kommit med personangrepp tidigare så kan du ju alltid fråga elgiganten. Don efter person heter min melodi.
Citat:
Jag tror inte någon här är CP faktiskt.
Om jag ska vara ärlig så tror inte jag heller det, men man vet aldrig, det kanske sitter några sugrörsblåsande stackare här och skrattar åt min foliehatt.
Citera
2007-04-17, 21:21
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
KIM. illuminati maffian har haft kontroll sen 1700 talet ungefär så...

hört talas nåt om illuminati?
En av deras talesmän har sagt att de inte finns...
Citera
2007-04-17, 21:33
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Jag har sett det klippet och intressant är ju hur brandmännen reagerar på smällen. De säger liksom ingenting om den.

Senare i filmen är det ett klipp där en brandman säger att det är en bomb i byggnaden. Men det handlar inte alls om WTC utom en helt annan byggnad så redan där faller filmens trovärdighet.

Jag vill minnas att det var Styvesant Highschool de trodde hade en bomb i. Det gick massor av rykten den där dagen - bombvanen var en annan, som väl vad jag förstår berodde på bombningen 1993.

Det är två smällar i början av klippet - menar Malmosoldier att de bara använde två laddningarn för att ta ner 47 våningshuset WTC7? Jag har för mig att controlled demolition använder mängder med laddningar.

För jämförelse:

http://www.youtube.com/watch?v=79sJ1bMR6VQ&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=vbuW2cKZTyA&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=rQup2mWZyHU&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=Zn0qqc3EWhE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ube59-dTdBE&mode=related&search=

En annan förklaring är fallande bråte. Det lär ha låtit något infernaliskt när stora byggdelar föll mot marken i hög hastighet.

William Rodriguez är vad jag vet den enda som hävdar att det smällde en bomb i källaren innan planen träffade. Han är just nu på turné i Storbritannien vad jag förstår.

/S
Citera
2007-04-17, 21:40
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
och NIST kom ut med att dom inte hitta temperaturer i närheten av 600, sen i efterhand kommer personer som Dr. Bazant ut med sånt här

Menar du alltså att jag inte citerade ur NISTs rapport?

/S
Citera
2007-04-17, 22:11
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag vet inget om Joe Schmoe och Jeff Jeffity Jeff Antar det stämmer som du säger att dom har sagt så. Så vad gör det för skillnad? 2 mot 2 vem tror du på efter allt? just det du är bara insatt i strömavbrottet och litar på att dom andra i tråden har rätt i allt dom skriver och kollar inte upp saker själv.

Vem vet vilka kontakter Joe Schmoe och Jeff Jeffity Jeff har och vilken sida dom står på? det dom kanske gör är "misinformation" ?. eller så kanske det inte är det och dom talar sannigen?, vet jag eller bryr mig ? nej

Alltså, ett tag var det bara trist, men nu måste jag säga att det här inlägget är stor humor på så många olika plan så att man blir gråtmild. Jag tror dock inte att alla involverade riktigt förstår det. Det finns subtila nyanser som inte är alla förunnat att koppla.

Lysande idé Kim! Jag misstänker att det inte riktigt gick som du hade tänkt? Men att det blev ÄNNU bättre så här?
Citera
2007-04-17, 22:12
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Så här skrev jag ifall du inte råkar minnas:

Det är ganska talande för vakthundarnas mentalitet att i en diskussion gällande eventuella sprängladdningar i WTC helt ignorera filmen som visar på att det smällde ordentligt där i krokarna.

Jag kommenterade själva föreställningen jag såg framför mig här på FB. Jag påstod inte att det var sprängladdningar i WTC, men annars kan vi ju alltid köra på beprövat manér där du skall förklara vad smällarna berodde på, och om du inte gör det så får jag förfölja dig under ett års tid med att du har en fråga att svara på. Det är inget jag direkt går igång på, men om du föredrar det viset så kan jag väl offra mig för din skull.

Det hela handlar om att bara för att det smäller måste det inte vara en bomb.
Okej, du ställer frågan "vad är det som smäller i videon?"
Jag svarar: jag vet inte, det kan vara en mängd olika saker, allt från bomber (vilket, med tanke på den hittills obefintliga bevisningen för att sådana skulle vara planterade känns osannolikt) till saker som rasar inne i byggnaden (våningsplan tex). Jag behöver sätta mig in närmare i frågan och, framförallt, se fler videos samt veta mer detaljerat hur byggnaden var konstruerad för att utifrån det kunna dra någon slutsats.
Den genomsnittlige foliehatten svarar: "det smäller. Bomber smäller. Alltså var det en bomb".
Citera
2007-04-17, 22:18
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
William Rodriguez är vad jag vet den enda som hävdar att det smällde en bomb i källaren innan planen träffade. Han är just nu på turné i Storbritannien vad jag förstår.

Intressant med skönheten och odjuret. Jag hade aldrig tagit mig tid att kolla upp på wikin och därmed missat detta talande stycke:

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Rodriguez looked forward to his appearance at a closed-door hearing of the 9/11 Commission. "Up to that moment, I was thinking that they were going to do the right thing." He states that he started changing his mind as he saw how the commission did its work, and also when the American media edited out his testimonies about hearing explosions in the buildings, whilst the Spanish media did report it un-edited.

Rodriguez was one of the last people to testify to the commission and spoke behind closed doors, unlike other witnesses; also, his testimony was not included in the final report. He stated that the commission didn't answer his questions and avoided the issues he was presenting, so their policy "raised flags." When the administration started to link the 9/11 Attacks with the preparations of the 2003 Iraq war, he felt "manipulated and used."

Rodriguez also sought out the National Institute of Standards and Technology, which was investigating the collapse of the WTC, but was rebuffed. Neither was the FBI interested in his contention that he'd encountered one of the hijackers casing out the buildings several months before 9/11. Rodriguez stated that "You have two options, Stand for the truth or be part of the game. I didn't want to be part of the game."

Fast han kanske bara hittar på för att tjäna lite pengar?

Här berättar han att hans kollega Felipe David stormar in på källarkontoret svårt brännskadad efter explosionen. Youtube visar både William och Felipe, och visst har han bränt sig. Den ingick för övrigt bland Williams egna uppladdade filmklipp på youtube för den som är intresserad.
Citera
2007-04-17, 22:28
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Det hela handlar om att bara för att det smäller måste det inte vara en bomb.
Okej, du ställer frågan "vad är det som smäller i videon?"
Jag svarar: jag vet inte, det kan vara en mängd olika saker, allt från bomber (vilket, med tanke på den hittills obefintliga bevisningen för att sådana skulle vara planterade känns osannolikt) till saker som rasar inne i byggnaden (våningsplan tex). Jag behöver sätta mig in närmare i frågan och, framförallt, se fler videos samt veta mer detaljerat hur byggnaden var konstruerad för att utifrån det kunna dra någon slutsats.
Den genomsnittlige foliehatten svarar: "det smäller. Bomber smäller. Alltså var det en bomb".

Om man kombinerar ljudet av explosioner med en massa olika vittnesutsagor så kommer man ett steg längre än att enbart höra explosionerna som en enskild detalj helt utanför sitt sammanhang. Om man sedan kombinerar denna kombination med miljoner detaljer till kan man komma ännu längre
Citera
2007-04-17, 22:34
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Om man kombinerar ljudet av explosioner med en massa olika vittnesutsagor så kommer man ett steg längre än att enbart höra explosionerna som en enskild detalj helt utanför sitt sammanhang. Om man sedan kombinerar denna kombination med miljoner detaljer till kan man komma ännu längre

Ge mig ETT ENDA vittne som har sett en bomb. ETT räcker. Länkar till folk som säger "And then I heard an explosion. It sounded like a bomb" är inte värda ett dugg som bevis.
Men jag håller med dig: om man sätter explosionerna utanför sitt sammanhang så är det fullt möjligt att det är bomber. Det är när man tittar lite större som teorin börjar läcka...
Citera
2007-04-17, 22:44
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ge mig ETT ENDA vittne som har sett en bomb. ETT räcker. Länkar till folk som säger "And then I heard an explosion. It sounded like a bomb" är inte värda ett dugg som bevis.
Men jag håller med dig: om man sätter explosionerna utanför sitt sammanhang så är det fullt möjligt att det är bomber. Det är när man tittar lite större som teorin börjar läcka...

Vad säger du om det jag skrev ovan till SLOB? Jag är inte säker, men jag fattade det som att Felipe David är död idag. Den som ser bomber på för nära håll riskerar nämligen att dö. Vi kan hypotetiskt tänka oss att det fanns massor av människor som såg bomber på nära håll i tornen, men med tanke på när de eventuellt ska ha smällts av så kan ju inte de vittnena finnas kvar i livet.

Jag tror för övrigt att du aldrig kommer att få se något som du skulle kunna acceptera som bevis, så du får väl eventuellt vänta tills dagen när konspirationen är konsensus.
Citera
2007-04-17, 22:48
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Vad säger du om det jag skrev ovan till SLOB? Jag är inte säker, men jag fattade det som att Felipe David är död idag. Den som ser bomber på för nära håll riskerar nämligen att dö. Vi kan hypotetiskt tänka oss att det fanns massor av människor som såg bomber på nära håll i tornen, men med tanke på när de eventuellt ska ha smällts av så kan ju inte de vittnena finnas kvar i livet.

Jag tror för övrigt att du aldrig kommer att få se något som du skulle kunna acceptera som bevis, så du får väl eventuellt vänta tills dagen när konspirationen är konsensus.

Hur många arbetade de i tvillingtornen? 25000? Antagligen fler, jag har inga exakta siffror. Skulle ALLA de som såg spår av bomber dött i attacken? Jag LOVAR att om du hittade ett vittne som SÅG bomber så skulle jag definitivt acceptera det som bevis och ordentligt revidera vad jag tror nu. Kommer nya bevis upp kan jag ändra mig, det har jag gjort förut. Jag har också varit konspirationstroende en gång i tiden serru...

Om konspirationen aldrig blir konsensus? Kommer du någonsin acceptera bevis för att det INTE är en konspiration utan faktiskt gick till som myndigheterna säger?

Angående det du skrev till SLOB: Explosioner behöver inte vara bomber. Om du släpper ner en tändsticka i en bensintank, är det en bomb?
Citera
2007-04-17, 23:10
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Hur många arbetade de i tvillingtornen? 25000? Antagligen fler, jag har inga exakta siffror. Skulle ALLA de som såg spår av bomber dött i attacken? Jag LOVAR att om du hittade ett vittne som SÅG bomber så skulle jag definitivt acceptera det som bevis och ordentligt revidera vad jag tror nu. Kommer nya bevis upp kan jag ändra mig, det har jag gjort förut. Jag har också varit konspirationstroende en gång i tiden serru...

Det kanske inte var bomber i stil med stora runda järnkulor och stubintråd. Jag var inte där, så jag vet faktiskt inte. Om de inte var dolda så kanske de var kamouflerade, och då syns egentligen inte bomberna förrän de sprängs. Om hur de eventuellt placerades på sina respektive ställen ville senast Kim att soldier skulle svara på, och det var mycket det jag refererade till när jag skrev regelrätta jävla mongofrågor.

Citat:
Om konspirationen aldrig blir konsensus? Kommer du någonsin acceptera bevis för att det INTE är en konspiration utan faktiskt gick till som myndigheterna säger?
Då kommer jag väl antagligen skita i det och kanske t o m glömma bort det med tiden, ända tills dess att nästa stora konspiration inträffar

Citat:
Angående det du skrev till SLOB: Explosioner behöver inte vara bomber. Om du släpper ner en tändsticka i en bensintank, är det en bomb?
Nänä, det är sant. Kanske var det precis så Felipe gjorde, att han droppade en tändsticka i en bensintank. Vem vet? Kanske var det han som rymt från CP-magasinet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in